کد خبر : 1781115 | 30 شهریور 1400 ساعت 11:33 | 14.3K بازدید | 4 دیدگاه

حضور اولین داور خارجی در لیگ برتر انگلیس

جرد گیلت، داور استرالیایی، به عنوان اولین داور خارجی تاریخ لیگ برتر انتخاب شد تا شنبه آینده نام خود را در کتاب رکوردهای این لیگ به ثبت برساند.

حضور اولین داور خارجی در لیگ برتر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، این داور استرالیایی از سال 2019 در چمپیونشیپ حضور داشته و حالا قرار است روز شنبه آینده دیدار دوئ تیم نیوکاسل و واتفورد را قضاوت کند که بزرگترین بازی دوران حرفه‌ای او تا به حال به حساب می‌آید.

اسپورت میل در ماه می خبر داده بود که گیلت جز پنج گزینه مدنظر سازمان لیگ برتر انگلیس برای انتقال از چمپیونشیپ به سطح اول فوتبال این کشور در فصل جاری است و ظاهرا موفق شده توجه مسئولان لیگ برتر را به خود جلب کند.

گیلت که در فهرست داوران بین المللی فیفا نیز قرار دارد در سال 2019 از لیگ دسته اول استرالیا به لیگ‌های پایین‌تر انگلیس آمد تا داوری خود را با تحصیل در دانشگاه جان مورس لیورپول در کنار هم ادامه دهد. او جز محققان برتر فلج مغزی در این دانشگاه است.

 

1646138

 

این داور استرالیایی این فصل به عنوان کمک داور ویدیویی در لیگ برتر کار کرده و انتقاداتی در هفته اول به دلیل تصمیمش در جریان پیروزی 1-2 برایتون برابر برنلی نیز متوجه او شده بود. برایتونی‌ها معتقد بودند گل برنلی در حالی به ثمر رسیده که خطایی روی نیل موپای انجام شده بود اما داور بازی گل را صحیح اعلام کرد و گیلت نیز به او اعلام نکرد که برای بررسی دوباره صحنه به نمایشگر کنار زمین مراجعه کند.

با این حال به نظر می‌رسد که موقعیت گیلت در بین داوران لیگ پس از این صحنه نیز متزلزل نشده و او حالا این فرصت را دارد که شنبه هفته آینده با حضور در زمین تاریخ‌سازی کند.

دیدگاه‌ها