کد خبر : 1781130 | 30 شهریور 1400 ساعت 12:31 | 24.3K بازدید | 11 دیدگاه

بارسایی که نمی‌شناسیم؛ 54 سانتر در یک بازی!

بازیکنان بارسلونا در جریان دیدار برابر گرانادا 54 سانتر روی محوطه جریمه این تیم ارسال کردند که نشان دهنده تغییر سبک بازی این تیم است.

بارسایی که نمی‌شناسیم؛ 54 سانتر در یک بازی!

"به گزارش ورزش سه"، دو تیم بارسلونا و گرانادا شب گذشته در چارچوب هفته پنجم مسابقات لالیگا در نوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. رونالد کومان پس از بازیدر کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سبکی در بارسا در جریان است گفت:« بازیکنی برای اجرای تیکی تاکا در این تیم نیست. ما باید با سبک خودمان پیش برویم اما وقتی نیاز به تغییر در بازی هست چاره‌ای جز انجام آن نیست. اگر مجبور به ارسال سانتر هستید، پس باید انجامش دهید و من فکر می‌کنم ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.»

در میان آمارهای این بازی یکی از آمارها بیش از هر مورد دیگری توجهات را به خود جلب کرده و آن ارسال 54 سانتر از سوی بارسا به محوطه جریمه حیف است. از این بین 45 سانتر در جریان بازی بوده که رکوردی در این فصل در بین پنج لیگ معتبر اروپایی به حساب می‌آید. دست با 16 سانتر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اما سانترهای او فایده چندانی نیز برای بارسا نداشت.

 

1646162

 

بسیار مشخص بود که برنامه بارسا در فاصله 15 دقیقه پایانی بازی استفاده از پیکه بود که مستقیما در نقش مهاجم نوک وارد محوطه جریمه حریف می‌شد و به همین هدف هم نیز به زمین آورده شد. سرخیو آرائوخو، زننده گل، نیز سعی می‌کرد جایگیری خوبی در محوطه جریمه داشته باشد تا بتواند از سانترهای ارسالی بهترین استفاده را ببرد.

لوک دی یونگ نیز به جای سرخی روبرتو وارد زمین شده بود. جای تعجب بود که این بازیکن هلندی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداشت، آن هم در دیداری که بارسا بسیار نزدیک به محوطه جریمه حریف بازی می‌کرد و پس از بازی با بایرن که او فاصله زیادی با نویر داشت.

کومان در ادامه اظهار داشت:« فضایی برای انجام بازی کوتاه وجود نداشت، آنها با تعدد بازیکن در دفاع حضور داشتند. فضاهایی در کناره‌های برای سانتر بود. بارسای امروز همان بارسای هشت سال پیش نیست.» در واقع این صحبت‌ها شبیه به همان صحبت‌های پس از دیدار برابر بایرن بود که در آن به این موضوع اشاره شد بود که توانایی بارسا در همین حد است.

 

1646163

 

کومان خوشش بیاید یا خیر، این بارسا شباهت بسیار ناچیزی به بارسایی دارد که در ذهن هواداران است. بارسلونا  از نوامبر 2016 در دیدار برابر مالاگا که با ارسال 55 سانتر همراه بود به بعد هرگز تا این حد تمام تمرکزش را روی محوطه جریمه نگذاشته بود.

بازیکنان مهمی مانند آنسو فاتی، پدری، یوردی آلبا، دمبله و آگوئرو در حال حاضر به دلیل مصدومیت در ترکیب این تیم حضور ندارند و جدایی بازیکنانی چون مسی و گریزمان نیز کار را سخت کرده اما به نظر می‌رسد که این تیم هیچ نظم و سیستم خاصی را در دستور کار ندارد. و نوکمپ که به خوبی با سبکی که موفقیت‌های بسیاری را برای آنها به ارمغان آورد آشناست، این موضوع کاملا به چشم می‌آید.

دیدگاه‌ها