کد خبر : 1781879 | 03 مهر 1400 ساعت 15:57 | 25.9K بازدید | 12 دیدگاه

تیم کومان مثل رایکارد

بازگشت به 2003 ؛ خاموشی خط آتش بارسلونا

بارسلونای امسال شباهت های زیادی به بارسلونای 18 سال پیش دارد، وقتی فصل را با فرانک رایکارد، بسیار بد شروع کرده بود.

بازگشت به 2003 ؛ خاموشی خط آتش بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، جدایی لوئیس سوارز در تابستان سال گذشته و پس از او لیونل مسی و آنتوان گریزمان در تابستان سال جاری، ضرباتی جبران ناپذیرتر از چیزی که تصور می‌شد به کاتالان‌ها زده است و به همین دلیل هم در میان مشکلات متعددی که تیم کاتالان‌ در این فصل دارد، ناکارآمدی خط حمله‌اش شاید بیشتر از همه در معرض دید است. گواهش هم آمار ضعیف تعداد گل‌های زده تیم است که تقریباً در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

 

 

1646944

 

 

بلوگرانا در پنج بازی این فصلش در لالیگا تنها هشت گل زده است که بدترین آمار آن در پنج هفته ابتدایی لیگ از سال 2003 به بعد است. نکته جالب این است که آن سال هم خوان لاپورتا تازه دوره (اول) ریاستش در بارسلونا را آغاز کرده بود و یک مربی هلندی دیگر، فرانک رایکارد هدایت تیم را برعهده داشت. در آن فصل کاتالان‌ها در پنج بازی نخست‌شان تنها پنج گل زدند. شروع ضعیف در نهایت مانع قهرمانی بارسلونا شد و این تیم در رقابت با والنسیا مغلوب شد و به نایب قهرمانی با پنج امتیاز اختلاف نسبت به خفاش‌ها رضایت داد. در رقابت‌های حذفی هم آنها خیلی خوش‌شانس نبودند و در جام حذفی توسط رئال ساراگوسا حذف شدند و در جام یوفا هم به سلتیک باختند.

 

 

1098730

 

 

خط حمله ضعیف تیم رایکارد در آن فصل مانند خط حمله هموطنش در تیم فصل جاری، بی‌ثبات بود و رونالدینیو تنها بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تیم بود و بازیکنان کناری او تغییر می‌کردند که شامل ریکاردو کوارشما، خاویر ساویولا، پاتریک کلایورت و سرخیو گارسیا می‌شد. شباهت‌های موجود میان تیم فعلی و تیم 18 سال پیش کاملاً مشهود است. این بار ممفیس دیپای بازیکن ثابت ترکیب اصلی تیم شده است، اما بی‌ثباتی بازیکنان اطراف او، کار را خراب کرده است.

 

 

1646066

 

 

با رفتن مسی، مارتین برایثویت و آنتوان گریزمان مهاجمان اصلی تیم در بازی‌های اول فصل بودند، اما برایثویت مصدوم شد و گریزمان هم به اتلتیکومادرید برگشت. به همین دلیل کومان مجبور شده به یوسف دمیر، فیلیپه کوتینیو و لوک دی یانگ و حتی در مواقع ناچاری به رونالد آرائوخو و جرارد پیکه برای گلزنی اتکا کند.

 

دیدگاه‌ها