کد خبر : 1782264 | 05 مهر 1400 ساعت 14:19 | 34.3K بازدید | 8 دیدگاه

فرپلی مالی؛

دلیل واقعی ماندنی‌شدن رونالد کومان در بارسلونا

بارسلونا توان مالی لازم برای اخراج رونالد کومان و پرداخت دستمزد به جانشین او را ندارد.

دلیل واقعی ماندنی‌شدن رونالد کومان در بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، یک تساوی بدون گل در زمین کادیز و ارائه نمایشی ناامیدکننده از بارسا کافی بود تا شایعات اخراج رونالد کومان بیش از پیش به گوش برسد.

خوان لاپورتا رئیس بارسا در جریان یک مصاحبه به ال چیرینگیتو گفته بود که صبر او نیز حدی دارد ولی شکست برابر کادیز نیز آینده رونالد کومان را تهدید نخواهد کرد. او تاکید داشت که اگر نیاز به تصمیم قاطعی باشد، این کار را انجام می دهد و هیچ مانع اقتصادی و فنی در این راه وجود نخواهد داشت.

 

 

1646954

 

 

لاپورتا به کومان در هواپیمای بازگشت از کادیز وعده داد که بازی به بازی پیش خواهند رفت و اگر نتایج خوب باشد، اخراجی هم در کار نخواهد بود. بارسا دیروز با ارائه نمایشی خوب توانست سه گل به لوانته بزند و موقتا تنش ها کاهش پیدا کند اما دلیل اصلی ابقای کومان، شاید یک مساله دیگر باشد.

آاس به نقل از منابع موثق نزدیک به باشگاه بارسلونا گزارش داده است که طبق جدیدترین آمارهای مالی، بارسا همچنان نتوانسته به سقف مورد نظر لالیگا برای فرپلی مالی برسد و همچنان بودجه باشگاه 25 درصد باید کاهش پیدا کند. لاپورتا پیشتر گفته بود که برای 25 میلیون یورو دستمزد، باید 100 میلیون یورو از منابع خود را کاهش دهند. قانونی که نه تنها بازیکنان که کادر فنی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع دست لاپورتا برای اخراج کومان کاملا بسته است و فرپلی مالی به وی اجازه اخراج مرد هلندی را نمی دهد.

 

 

1646531

 

 

 فعلا لاپورتا نمی تواند دستمزد مورد نظر ژاوی و روبرتو مارتینز گزینه های جدی جانشینی کومان را نیز تامین کند و برای غرامت 12 میلیون یورویی(6 میلیون یورو به کومان و 6 میلیون یورو مالیات) نیز مشکلات زیادی خواهد داشت. کومان را باید با این شرایط، مربی بارسا در فصل جاری دانست.

 

دیدگاه‌ها