کد خبر : 1782637 | 07 مهر 1400 ساعت 11:05 | 16.3K بازدید | 4 دیدگاه

دیوار آلمانی دردسر امشب بارسا برای گلزنی

ستاره بی‌چون و چرای بنفیکا با دست‌های چسبناک

اودیسس ولاخودیموس، دروازه‌بان آلمانی-یونانی بنفیکا، در هفته‌های اخیر آمار درخشانی را از خود به جای گذاشته و به نظر می‌رسد که بارسلونا امشب کار سختی در پیش دارد.

ستاره بی‌چون و چرای بنفیکا با دست‌های چسبناک

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم بارسلونا و بنفیکا امشب در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. شاگردان رونالد کومان به دنبال به ثمر رساندن اولین گل خود در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان و البته کسب اولین پیروزی هستند. 


اما بنفیکا که این فصل هنوز شکستی را تجربه نکرده یکی از آماده‌ترین دروازه‌بانان را در دروازه خود دارد: اودیسس ولاخودیموس. ترشتگن امشب تنها قهرمان درخشانی نیست که در چارچوب دروازه قرار می‌گیرد. 


اودیسس 27 ساله یکی از ستارگان تیم شکست ناپذیر بنفیکاست که پس از صعود به مسابقات لیگ قهرمانان در مرحله انتخابی در ترکیب این تیم به میدان می‌رود. در واقع دروازه‌بان سابق اشتوتگارت پاس گلی را ارسال کرد که منجر به تساوی برابر پی اس وی آیندهوون و صعود به این مسابقات شد. 

 

1648773


این دروازه‌بان که تا ژوئن 2024 با بنفیکا قرارداد دارد دروازه‌بان شماره یک و بی چون چرای سرمربی این تیم است. او تا به حال در تمامی مسابقات به میدان رفته که شامل هفت بازی ملی و پنج بازی اروپایی است. آنها تا به حال در هیچ دیداری شکست نخورده‌اند و در مجموع تنها پنج گل دریافت کرده است. از این پنج گل دریافتی توسط بنفیکا نیز تنها یک گل در مسابقات اروپایی به ثمر رسیده است که در دیدار رفت برابر آیندهوون بوده و او در مجموع موفق شده در هفت بازی کلین شیت کند. 


یکی از ویژگی‌های درخشان بازیکن شماره 99 بنفیکا چابکی او علیرغم قد 191 سانتیمتری است. او در عین حال واکنش‌هایی بسیار سریع دارد و در موقعیت‌های حساس نیز بسیار خونسرد به نظر می‌رسد. افرادی که در کنار او بازی کرده‌اند به توانایی تکنیکی و تاکتیکی او و قدرت تمرکزش اشاره می‌کنند. 


اودیسس از خانواده‌ای یونانی در اشتوتگارت به دنیا آمده، تقریبا در تمامی رده‌های ملی تیم ملی آلمان به میدان رفته و موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا با این تیم در سال 2017 شده اما در نهایت از نوامبر 2018 تصمیم گرفت با پیراهن تیم ملی یونان به میدان برود و تا به حال 17 بار پیراهن این تیم را بر تن کرده است. 
این دروازه‌بان در آکادمی اشتوتگارت رشد کرده و در فصل 15-2014 با این تیم در بوندسلیگا نیز حضور پیدا کرد. او در سال 2018 از پاناتینایکوس به لیسبون آمد و دو سال است که در اینجا حضور دارد. عملکرد درخشان این بازیکن باعث شده که تیم‌های بسیاری از لیگ برتر و بوندسلیگا به جذب او علاقمند شوند.

دیدگاه‌ها