کد خبر : 1782650 | 07 مهر 1400 ساعت 11:56 | 87.4K بازدید | 29 دیدگاه

واکنشها به جانفشانی لئو برای پاریس 

شب خاص: لیونل مسی در پوست کروکودیل!

دیشب لیونل مسی برای اولین بار ورزشگاه پارک دو پرانس را با گل تماشایی اش به انفجار درآورد اما نگاه‌ها بیشتر از گلش، به نقش جدیدش معطوف شد!

شب خاص: لیونل مسی در پوست کروکودیل!

به گزارش "ورزش سه" ،  مهم‌ترین مسابقه هفته دوم چمپیونزلیگ دیشب در ورزشگاه پارک دو پرانس پاریس، میان دو غول ثروتمند فوتبال جهان پاری‌سن ژرمن و منچستر سیتی برگزار شد. مسابقه ای که بازیکنانی با ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار در آن به میدان رفتند ولی همه نگاه‌ها معطوف به لیونل مسی بود که شاید تا قبل از پیوستن به جمع پاریسی ها، پیش‌بینی‌ها حاکی از حضورش در بین شاگردان پپ گواردیولا بود اما نهایتا پی‌اس‌جی را انتخاب کرد. پیش از مسابقه هم انتظار می‌رفت تقابل مجدد مسی در برابر پپ، زیبایی‌های خاص خودش را به‌همراه داشته باشد اما نه تا این حد.

 

1648805


 پی اس جی که با گل زود هنگام ادریسا گویه از حریف قدرتمندش جلو افتاده بود، در لاک دفاعی سختی فرو رفته بود و با تکیه بر سیو‌های فوق‌العاده جیجی دوناروما برتری‌اش را حفظ می‌کرد تا جایی برای امید به حملات جدی پاریسی ها وجود نداشته باشد اما خب چه کسی می‌تواند لیونل مسی را پیش‌بینی کند؟


فوق‌ستاره ارژانتینی در کسری از ثانیه خط هافبک و دفاع سیتی را به‌هم ریخت و بعد از یک دویی تماشایی با کیلیان امباپه، آن‌چنان تماشایی توپ را به کنج دروازه ادرسون چسباند که برای یک لحظه وزن زمین در پاریس کم شد! واقعا مسی نمی‌توانست  مسابقه ای بهتر از نبرد انتقامی پاریسی ها برابر سیتی در جام باشگاه‌ها را برای ثبت اولین گلش انتخاب کند.

 

1648813

 

1648811


اما نه گلزنی مسی برابر سیتی اتفاقی تازه بود نه ثبت یک سوپرگل از این فوق‌ستاره، بلکه عجیب‌ترین اتفاق مسابقه دیشب، پوزیشن جدید لیونل مسی در دیوار دفاعی پاریسی‌ها مقابل ضربه ایستگاهی سیتیزن‌ها بود. جایی که لیونل مسی برای جلوگیری از رد‌شدن توپ از زیرپای دیواره دفاعی، در اقدامی شگفت‌انگیز زیر دیوار دراز کشید تا یکی از جذاب‌ترین فریم‌های ورزشی سال ۲۰۲۱ رقم بخورد‌. 

 

1648808

 

1648814


 مسی که روزگاری با نبوغش در ضربات ایستگاهی حریفانش را مجبور می‌کرد این جای‌گیری دفاعی را پیاده کنند، دیشب خودش در مقام یک جان‌فشان برامد و مثل یک کروکودیل زیر دیواره دفاعی قرار گرفت. دیدن نگاه‌های توام با خنده نیمار به دوست صمیمی‌اش هم خالی از لطف نبود. مسی که برای اولین بار در این موقعیت قرار گرفته بود، از کارلوس گرانده که او هم شگفت‌زده شده بود، راجع‌به چگونگی جمع کردن دستانش پرسید تا مبادا مرتکب خطای احتمالی هند شود.

 

1648810

 

1648806


با ختم به‌خیر شدن این موقعیت سیتی و برد دو بر صفری که برای پاری‌سن ژرمن رقم خورد، تازه واکنش‌ها به این اتفاق شروع شد!


ریو فردیناند که کارشناس شبکه بی‌تی اسپورت بود، در اظهارنظری جالب گفت:"
وقتی اولین بار پوچ از مسی در تمرینات خواسته که این کار را بکند، یک نفر باید می‌گفته که مسی این کار را نکن لطفا! تو که نباید این کار را کنی! اگر با مسی هم تیمی بودم تو این لحظه بهش می‌گفتم تو نه مسی تو نه! من جات دراز می‌کشم. لباس مسی نباید برای این‌کار کثیف شه! این کارها مناسب انجام دادن توسط مسی نیستن. فکر می‌کنم پوچتینو با این پوزیشن دفاعی که برای لئو در نظر گرفت بهش بی‌احترامی کرد!"

 

1648807


به‌هرحال این حرکت مسی به سرعت در فضای مجازی وایرال شد و باید دید سایر چهره‌های سرشناس در مورد این اتفاق چه اظهاراتی خواهند داشت اما نکته جالب این بود که کاپیتان البی سلسته که امسال سرخوش از قهرمانی در کوپا امه‌ریکا به دنبال کسب هفتمین توپ طلای خودش است، در مصاحبه پایان بازی اش به این موضوع اشاره ای  نداشت و بیشتر معتقد بود پیروزی برابر یک حریف بزرگ در چمپیونزلیگ به امادگی روحی و روانی تیم‌شان کمک می‌کند. همچنین گفت:" بازی‌های زیادی برای پاریسی ها انجام ندادم ولی بسیار خوش‌حالم که اولین گلم را به ثمر رساندم و امیدوارم این شروعی باشد بر راهی طولانی!"

 

1648812

 

اما بازی دیشب برای پاریسی‌ها یک دلخوشی مضاعف هم داشت! پس از پایان بازی به رسم عادت بازیکنان پی‌اس‌جی برای تشکر و پاسخ به ابراز احساسات هواداران به سمت ضلع جنوبی ورزشگاه رفتند و برای‌شان دست تکان دادند، اما اوج ماجرا در بازگشت آنها به سمت ضلع شمالی رقم خورد که پس از صحبت درگوشی نیمار و مسی، این دو به همراه کیلیان امباپه دست در دست هم به سمت تماشاگران رفتند تا فریاد شادی پاریسی ها از اتحاد مثلث نجومی‌شان تمام استادیوم را پر‌کند. مسی به این حرکت هم بسنده نکرد و بعد از بازی در یک پست اینستاگرامی با گرفتن فیگور پیروزی در کنار امباپه و نیمار، خوشحالی‌اش را نشان داد.

 

1648820

 

امیرحسام رنگچیان

دیدگاه‌ها