کد خبر : 1782657 | 07 مهر 1400 ساعت 12:29 | 40.3K بازدید | 6 دیدگاه

سوپرگلی که همه چیز را تغییر می داد؛

بدشانسی بزرگ رافائل؛ جایزه پوشکاش پرید (عکس)

مهاجم جوان تیم میلان با بدشانسی از به ثمر رساندن یک سوپر گل در بازی با اتلتیکو مادرید بازماند.

بدشانسی بزرگ رافائل؛ جایزه پوشکاش پرید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم میلان به عنوان دومین تیم پر افتخار لیگ قهرمانان اروپا، بعد از سال ها دوری در این فصل به مسابقات بازگشته و شب گذشته اولین دیدار خانگی خود در UCL را پس از 8 سال برگزار کرد. این تیم با وجود شروع بسیار خوب مقابل اتلتیکو مادرید نتوانست پیروزی کسب شده در نیمه اول را حفظ کند و در پایان با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

 

میلان البته بدشانس بود که در میانه های نیمه دوم با اخراج یکی از بازیکنان خود ده نفره شد؛ این تیم اما پیش از اخراج فرانک کسیه، موفق به باز کردن دروازه اتلتیکو شده بود؛ رافائل لیائو، مهاجم جوان روسونری در دقیقه 20 موفق به باز کردن دروازه حریف شد. او با زدن این گل به اولین گلزن خانگی میلان در لیگ قهرمانان اروپا بعد از 8 سال انتظار تبدیل شد.

 

1648824

پیش از این گل، آخرین گل خانگی میلان در لیگ قهرمانان اروپا به اکتبر سال 2013 بر می گشت؛ جایی که روبینیو موفق به باز کردن دروازه بارسا شده بود.

 

این یک اتفاق هیجان انگیز برای مهاجم 22 ساله پرتغالی بود که البته می توانست هیجان انگیزتر هم شود. او 10 دقیقه بعد از اخراج کسیه، روی یک حرکت انفرادی بسیار زیبا، تیر دروازه اتلتیکو را لرزاند تا با بدشانسی از به ثمر رساندن یک سوپر گل بازبماند؛ سوپر گلی که می توانست حتی به عنوان بهترین گل سال نیز انتخاب شود.

 

1648827

 

1648825

 

1648826

 

 

1648828

 

در دقیقه 36 و روی شروع مجدد خوب مایگنان، توپ تا نزدیکی های محوطه جریمه اتلتیکو مادرید آمد؛ جایی که رافائل لیائو در حالی که پشت به دروازه بود، انتظار توپ را می کشید. او در میان دو مدافع تیم حریف با آرامشی خاص توپ را کنترل کرده و روی هوا برد؛ مدافعان و دروازه بان حریف هنوز نمی دانستند قرار است چه اتفاقی بیافتد. رافائل با یک حرکت سریع، توپ را با ضربه آکروباتیک روانه دروازه کرد اوبلاک که انتظار چنین ضربه ای را نداشت فقط نظاره گر عبور توپ از بالای سرش بود اما ضربه تماشایی رافائل لیائو با بدشانسی به دیرک دروازه اتلتیکو برخورد کرد.

 

در صورتی که این توپ به گل تبدیل و میلان با برتری دو بر صفر راهی رختکن می شد، قطعا شرایط بازی به گونه ای دیگر رقم می خورد. لیائو هم می توانست با ثبت دبل در اولین بازی اروپایی خود با میلان ضمن رقم زدن شبی خاطرانگیز، خود را آماده رقابت برای کسب جایزه پوشکاش کند.

 

 

دیدگاه‌ها