کد خبر : 1782891 | 08 مهر 1400 ساعت 18:41 | 73.6K بازدید | 8 دیدگاه

بازرس ویژه فیفا در بغداد 

سرنوشت میزبانی عراق در دستان یک ایرانی(عکس)

فوتبال عراق امیدوار است در آینده‌ای نزدیک دوباره امکان میزبانی از بازی‌های بین‌المللی را به دست بیاورد.

سرنوشت میزبانی عراق در دستان یک ایرانی(عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، این امیدواری پس از آن افزایش پیدا کرد که هیاتی از نمایندگان فیفا به شهر بصره سفر کردند تا شرایط این شهر را برای میزبانی از بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بررسی کنند.


شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از دو نماینده فیفا در سفر به بصره است و حضور او بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عراقی داشته است.


عدنان درجال، وزیر ورزش و جوانان عراق که به تازگی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نیز شده، تأیید کرد که هیات فیفا در اولین سفر خود به بصره نظرات خوبی از خود نشان داده است.

 

 

1649292

 

 


 اداره رسانه‌ها و ارتباطات دولتی وزارت جوانان در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر کرد، اعلام کرد که "عدنان درجال ، وزیر جوانان و ورزش ، هیات فیفا را در تور شهر بصره برای بازدید از شهرک ورزشی، استادیوم بین‌المللی بصره و سایر امکانات آن همراهی کرده است."


 عدنان درجال گفت که انتظار می‌رود پس از ارائه گزارش توسط نمایندگان فیفا و تصمیم‌گیری در اولین جلسه، میزبانی مسابقات به ورزشگاه‌های عراق بازگردد. 

 

 

 

1649235

 


در صورت موافقت فیفا، فدراسیون فوتبال عراق می‌تواند در آبان ماه از سوریه و کره‌جنوبی در بصره میزبانی کند.


این اولین میزبانی عراقی‌ها پس از تظاهرات و ناآرامی‌هایی است که سال ۲۰۱۹ در این کشور اتفاق افتاد و اهمیت بسیار زیادی برای مسئولان فوتبال عراق دارد. باتوجه به اینکه تیم ملی عراق با نسل تازه فوتبالش امیدوارکننده ظاهر شده و همچنین در گروه نسبتا آسانی در مقایسه به دوره‌های قبل قرار دارد، هواداران عراقی نیز امیدوارند تا با امتیاز میزبانی بتوانند به پلی آف صعود کنند.

 

 

 

1649234

 


عراق در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، با ایران، کره‌جنوبی، سوریه، امارات و لبنان همگروه است.


تیم ملی این کشور در اولین بازی این مرحله توانست در بیرون از خانه یک امتیاز حیاتی از بازی با کره‌جنوبی بگیرد اما در بازی با ایران که در قطر برگزار شد، تن به شکست ۳ به صفر داد. همین نکته، نشان می‌دهد که بازگشت میزبانی بازیهای ملی عراق به این کشور، برای ایران هم اتفاق مثبتی خواهد بود چرا که تیم ملی به عنوان میهمان توانسته سه امتیاز را در دوحه از تیم ادووکات بگیرد و حالا این کره جنوبی و امارات به عنوان مدعیان صعود هستند که باید بازی خارج از خانه خود را در مقابل عراق برگزار کنند و چه بسا امتیاز از دست دادن این دو تیم به صعود ایران هم کمک کند.


۱۵ و ۲۰ مهر عراق به ترتیب با لبنان و امارات بازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها