کد خبر : 1783600 | 12 مهر 1400 ساعت 10:39 | 16.1K بازدید | 2 دیدگاه

یادداشت فنی :

سیمئونه چگونه کومان را به در خروج هدایت کرد؟

در مهم‌ترین مسابقه هفته هشتم لالیگا دو تیم اتلتیکو مادرید (مدافع عنوان قهرمانی) و بارسلونا در واندامتروپولیتانو به مصاف هم رفتند.

سیمئونه چگونه کومان را به در خروج هدایت کرد؟

به گزارش “ورزش سه”، دو تیم‌در حالی در مقابل یکدیگر صف آرایی می کردند که با لغو محدودیت های کرونایی ، تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این دیدار داشتند.  دیداری که شاگردان سیمئونه در خانه با گلزنی توماس لمار در دقیقه ۲۲ و لوییز سوارز در دقیقه ۴۴ به نفع خود به پایان بردند تا علاوه بر نزدیک شدن به رئال صدرنشین، کومان را هم به در خروجی هدایت کنند.


اما نگاهی بیندازیم به چگونگی رقم خوردن این پیروزی برای یاران سیمئونه؛

 

1650723


مقایسه دو تیم در لیگ قبل از این مسابقه ؛

 

1650722

 

1650721

 

1650720


فورمیشن دو تیم ؛

 

1650724

 

1650718


تیم اتلتیکو در این دیدار با آرایش ۲-۴-۱-۳ و تیم بارسا با آرایش ۱-۳-۲-۴ Offensive ( دامنه حرکتی دور و نزدیک نسبت به هافبک پست شش تیم) در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 

1650717

 

1650727

 


تیم اتلتیکو در بخش دفاع با تبدیل شدن به ۲-۳-۵  و در بعضی مواقع، بخصوص اواخر بازی با تبدیل شدن به آرایش ۱-۴-۵  عملا یک بلوک فشرده دفاعی را در مقابل بارسلونا ایجاد  کرده بود. 


تیم بارسلونا نیز با آرایش ۱-۳-۲-۴ دربخش دفاع ، بخصوص انتقال منفی ، عملکرد خوبی از خود نشان نداد.


شکل تهاجمی در بخش حمله ؛

نقشه پاس های تیم اتلتیکو کاملا بیانگر این موضوع است که اقای سیمئونه با قراردادن لمار در پست هشت متمایل به چپ و پرسه زدن های دایم فلیکس بعنوان یک "دام تهاجمی" به نیم فضای چپ، در جهت باز کردن هر چه بیشتر دفاع بارسا، برنامه خود را بصورت "چپ حمله" پی ریزی کرده بود و نهایتا تیم اتلتیکو موفق شد از همین جناح  پایه گذار گل های خود شود. استقرار فلیکس در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

 

1650726

 

1650728


همچنین در طرف مقابل تیم بارسلونا نیز عمده تمرکز خود را در نیم فضا و فلنک چپ گذاشته بود تا از ایجاد برتری عددی به کمک وینگر های وارونه خود و  سوییچ پوزیشن های دایم بازیکنان جلوی زمین ، در جهت برتری کیفی در همان سمت و یا تعویض منطقه بازی استفاده نماید. 


نحوه استقرار بازیکنان در تصویر مربوط به تیم بارسلونا هشت نفر متمایل به سمت چپ زمین و دو نفر به سمت راست را نشان میدهد. 


حضور دی یونگ بعنوان یک هافبک پیشرونده در طول بازی و نیز ایفای نقش گاوی و دی یونگ بعنوان یک وینگر معکوس و جابجا کردن آنها توسط کومان در مقاطعی از مسابقه ، هر  چند موقعیت های محدودی را نصیب تیم بارسلونا نمود اما نهایتا عدم حضور دی یونگ درعقب زمین ، موجب کاهش خلاقیت تیم بارسا و نیز از دست رفتن برتری عددی تیم در  ضدحملات اتلتیکو گردید.

 

1650725

 

1650719


استراتژی ها مهم تر از سیستم ها:  


انتخاب یک استراتژی ، راهبرد کلی و صحیح برای یک مسابقه با توجه به قابلیت ها و پتانسیل تیم خودی و تیم حریف می تواند کلید موفقیت در بسیاری از مسابقات محسوب گردد.  


در این دیدار که به نوعی تقابل بازی اکتیو و پرو اکتیو محسوب می گردید ، علیرغم مالکیت بیشتر تیم بارسا ، این تیم اتلتیکو بود که با تفکرات دفاعی و برنامه ریزی آگاهانه در بخش  ضد حملات توانست طعم شیرین پیروزی را بچشد. 


البته ذکر این مطلب در اینجا ضروری است که تمایل به بازی واکنشی و استفاده دایم از این روش، شما را در بعضی مواقع دچار مشکل خواهد کرد ، درست مثل همان اتفاقی که برای  سیمئونه در برابر آلاوز افتاد.

 

1650716


مقصود اصغریان

دیدگاه‌ها