کد خبر : 1783658 | 12 مهر 1400 ساعت 15:23 | 45.4K بازدید | 2 دیدگاه

الهی در یک کشتی نفس‌گیر مغلوب شد؛

اولین شکست کشتی آزاد پس از 23 پیروزی (عکس)

عرفان الهی کشتی گیر وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد تیم ملی، در یک مسابقه حساس و نفس گیر مغلوب کشتی‌گیر قرقیزستانی شد.

 

 

به گزارش "ورزش سه"، پس از یک روز درخشان که با 16 پیروزی و 4 فینالیست برای تیم ملی کشتی آزاد ایران همراه بود، بالاخره در یک کشتی نزدیک و نفس گیر که عرفان الهی در جریان مسابقه به حریف خود برتری داشت، نتیجه 8 بر 8 بر کشتی حاکم شد و کشتی گیر قرقیزستانی به دلیل گرفتن 4 امتیاز درشت، برنده کشتی اعلام شد.


در این کشتی ابتدا این عرفان الهی بود که توانست با نتیجه 3 بر صفر ار حریف خود پیش بیفتد ولی در یک غفلت 4 امتیاز را با یک کول انداز غافلگیر کننده به آکماتالیف واگذار کرد تا کشتی با نتیجه 4 بر 4 دنبال شود.


وقت اول این کشتی حساس در مرحله یک چهارم نهایی وزن 70 کیلوگرم با برتری کشتی گیر قرقیزستانی خاتمه پیدا کرد، اما در ادامه باز هم این عرفان الهی بود که با خاک کردن حریف موفق شد حساب کار را 5 بر 4 به سود خودش کند.


اما این کشتی زمانی گره خورد که الهی در ثانیه‌‎های پایانی کشتی خاک شد و آکماتالیف از پایین او را به پل زد و با نتیجه 6 بر 5 پیش افتاد. 19 ثانیه به پایان کشتی اما باز هم با تحرک بسیار بالای الهی همراه بود او توانست کشتی گیر قرقیزستانی را به پل ببرد ولی در همان وضعیت بدل خورد تا 2 امتیاز هم به حریفش داده شود. در ادامه خاک شدن حریف هم یک امتیاز به کشتی گیر ایران داد تا نتیجه مساوی 8 بر 8 بر کشتی حاکم شود و درنهایت به دلیل همان 4 امتیاز درشتی که آکماتالیف در وقت اول کشتی گرفت، برنده کشتی اعلام شد.

 

1650823

این لحظه تعیین کننده کشتی است که آکماتالیف با کول انداز موفق به کسب 4 امتیاز شد و درنهایت همین 4 امتیاز بود که سبب راهیابی او به نیمه نهایی شد.


 

1650825

با شروع وقت دوم الهی حریف خود را خاک کرد و دوباره پیش افتاد.

 

1650824

در ثانیه‌های پایانی کشتی که الهی برای مرتبه دوم عقب افتاده بود، اینطور حریف را به پل برد ولی بدل خورد و داوران دو امتیاز را هم به حریفش دادند.

 

 

 

1650826

یک امتیازی که الهی در این لحظه گرفت، سبب شد تا نتیجه کشتی 8 بر 8 مساوی اعلام شود.

 

1650827

پس از سوت پایان کشتی داوران در اعلام نتیجه ابهام داشتندو ابتدا برتری 9 بر 8 به سود الهی روی تابلو ثبت شد.

 

 

1650828

در نهایت اما پس از مشورت چند دقیقه ای داوران، روی فنون آخر کشتی دو امتیاز به کشتی گیر قرقیزستانی داده شد و سه امتیاز به الهی تا نتیجه 8 بر 8 اعلام شود. حاکم شدن این نتیجه سبب شد تا داوران امتیازات درشت دو ورزشکار را برای تعیین پیروز مسابقه مدنظر قرار بدهند و به همین دلیل الهی بازنده اعلام شد.

 


به این ترتیب پس از شکست عموزاد که در روز اول کشتی ها رقم خورد، تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی اسلو نروژ پس از 23 کشتی شکست خورد تا رکورد پیروزی های متوالی کشتی گیران ایران بالاخره شکسته شود.


الهی حالا باید امیدوار باشد  که کشتی گیر قرقیزستانی که البته کار ساده ای در نیمه نهایی برابر حریف روس ندارد، برنده کشتی شود تا با صعود به فینال، الهی در جدول شانس مجدد بتواند برای کسب مدال برنز تلاش کند.

دیدگاه‌ها