کد خبر : 1783825 | 13 مهر 1400 ساعت 13:26 | 97K بازدید | 16 دیدگاه

کار قهرمانی کشتی ایران دشوار شد؛

شکست تلخ الهی و پایان رویای قهرمانی ایران

عرفان الهی از صعود به دیدار حیاتی کشتی آزاد قهرمانی جهان بازماند.

شکست تلخ الهی و پایان رویای قهرمانی ایران

به گزارش "ورزش سه"، عرفان الهی، نماینده ایران در دسته 70 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در دور اول مسابقات جینتارو موتویاما از ژاپن را 8-0 شکست داد. او در یک هشتم نهایی نیکولای گراحمز از مولداوی را 4-2 مغلوب خود کرد. کشتی گیر کشورمان در یک چهارم نهایی مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان 8-8 مساوی شد اما کشتی گیر قرقیزستانی به خاطر فن 4 امتیازی برنده این مسابقه شد تا الهی از رسیدن به جمع 4 کشتی گیر برتر بازبماند.

 

با توجه به پیروزی 9 بر 5 کشتی گیر قرقیزستانی برابر حریف روس خود در نیمه نهایی، عرفان الهی به دیدار شانس مجدد وزن 70 کیلوگرم رفت و امروز در اولین مبارزه خود برای کسب مدال برنز مقابل حریف ارمنستانی قرار گرفت.

آرمن آندراسیان در میانه های وقت اول موفق به خاک کردن عرفان الهی شد تا صاحب 2 امتیاز شود. کشتی گیر کشورمان در ثانیه های پایانی وقت اول تلاش خود را بیشتر کرد اما دفاع سنگین کشتی گیر حریف مانع از کسب امتیاز شد تا کار یک بر صفر به پایان برسد.

در وقت دوم و روی یک اشتباه بزرگ از الهی، حریف ارمنستانی با یک پل از بالا موفق به کسب 4 امتیاز دیگر شد تا 6-0 پیش بیافتد. پژمان درستکار در اعتراض به این 4 امتیاز درخواست بازبینی صحنه را داد که این درخواست نتیجه بخش بود و دو امتیاز از کشتی گیر ارمنستان کم شد. طی یک بدلکاری از سوی الهی طی حمله ای دیگر از آندراسیان، دو کشتی گیر هر کدام صاحب 2 امتیاز شدند تا کار 6-2 شود.

 

الهی که حضورش در مبارزه رده بندی و کسب مدل برنز برای قهرمانی تیمی ایران بسیار مهم بود دست از تلاش نکشید و تا آخرین لحظه حملات خود را ادامه داد و 3 امتیاز دیگر هم گرفت اما این امتیازات برای پیروزی او کافی نبود و کشتی گیر کشورمان با نتیجه 6-5 مبارزه را به حریف واگذار کرد تا شانس کسب مدال را در اسلو از دست بدهد.

با این نتیجه کار ایران برای قهرمانی در قسمت تیمی کشتی آزاد قهرمانی جهانی 2021 غیرممکن  شد و اینک فقط گلیج را داریم که می تواند با کسب مدال برنز ما را همچنان امیدوار نگه دارد. با نتایجی که شب گذشته رقم خورده بود همه منتظر مبارزه الهی با کشتی گیر روس در مبارزه رده بندی بودند که برای تعیین رنکینگ نهایی بسیار مهم بود اما اینک روس ها با اطمینان خاطر می توانند برای کسب یک برنز و یک طلا در شب پایانی برنامه ریزی کنند.

دیدگاه‌ها