کد خبر : 1783829 | 13 مهر 1400 ساعت 13:58 | 89.2K بازدید | 13 دیدگاه

کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021؛

شانس قهرمانی ایران چگونه از دست رفت؟

با شکست عرفان الهی مقابل حریف ارمنستانی، روسیه و امریکا جنگ قهرمانی تیمی را ادامه می دهند.

شانس قهرمانی ایران چگونه از دست رفت؟

به گزارش "ورزش سه"، شب دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان با صدرنشینی ایران در بخش تیمی به پایان رسید. در این شب سه نماینده ایران نقره گرفتند و با کسب طلای قاسمپور، شمار طلاهای ایران نیز به عدد سه رسید. در چنین شرایطی اما شاهد دو شکست بسیار تلخ بودیم؛ شکست هایی که در نهایت به پایان رویای قهرمانی ایران در بخش تیمی انجامید.

 

بر اساس نتایجی که تا این لحظه کسب شده ایران با 141 امتیاز بالاتر از امریکا (140 امتیاز) و روسیه (133 امتیاز) صدرنشین بخش تیمی است. در چنین شرایطی همه نگاه ها به عرفان الهی و مجتبی گلیج بود که بتوانند با کسب دو برنز، امتیازات ایران را به عدد 171 برسانند.

جدی ترین رقیب ایران برای قهرمانی اما روسیه بود و مبارزه احتمالی عرفان الهی و ژربایف در رده بندی وزن 70 کیلو تعیین کننده ترین کشتی برای قهرمانی به نظر می رسید اما معادلات با شکست عرفان در برابر حریف ارمنستانی بهم خورد؛ الهی با وجود تلاش بسیار 5-6 مغلوب آندراسیان شد تا ایران به عنوان یک ضلع از مثلث قهرمانی کنار برود.

 

با توجه به این شرایط در صورتی که سداله یف در فینال 97 امشب با غلبه بر اسنایدر طلا بگیرد و ژربایف هم صاحب مدال برنز 70 کیلوگرم شود، روس ها صاحب 173 امتیاز خواهند شد و این یعنی قهرمانی آنها.

دیدگاه‌ها