کد خبر : 1784281 | 15 مهر 1400 ساعت 23:53 | 124.5K بازدید | 17 دیدگاه

احتمال خلق شگفتی بالا رفت؛  

جام جهانی با یک غایب بزرگ؟ (عکس)

بعد از شش دوره پیاپی حضور در جام جهانی، تیم ملی ژاپن برای ادامه این روند شرایط خوبی ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ژاپن یکی از باثبات ترین تیم های آسیا طی دو دهه اخیر بوده است. حضور در 6 دوره متوالی جام جهانی از 1998 تا 2018 ژاپن را به پای ثابت این تورنمنت معتبر تبدیل کرده که غیبتش در قطر می تواند جزو اتفاقات مهم جام باشد. عملکرد ژاپنی ها در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 به حدی ضعیف بوده که چنین احتمالی بسیار زیاد است.

 

تیم ملی ژاپن صعود مقتدرانه ای به دور نهایی مقدماتی جام جهانی قطر داشت. این تیم با 8 پیروزی در 8 بازی (کسب صد در صد امتیازات – 24 امتیاز) به عنوان صدرنشین گروه F به جمع 12 تیم نهایی راه یافت. البته آنها در گروه آسانی حضور داشتند؛ در گروهی که تاجیکستان، قرقیزستان، مغولستان و میانمار حضور داشتند، ژاپن 46 گل زد و تنها دو گل خورد. این صعود مقتدرانه هواداران فوتبال ژاپن را امیدوار به یک صعود آسان کرده بود اما شرایط برای سامورایی ها کاملا متفاوت با دور قبل در حال رقم خوردن است.

 

 

1651810

 

 

 

ژاپن در گروه B مسابقات نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 با تیم های عربستان، عمان، استرالیا، ویتنام و چین همگروه است؛ با وجود حریفان قدر اما ژاپن شانس اول صعود از این گروه به شمار می رود؛ اتفاقی که اینک عکس آن را شاهد هستیم و این تیم در پایان شب سوم مسابقات، از شرایط خوبی برای صعود برخوردار نیست.

 

شاگردان هاجیمه موریاسو کار خود را با شکست غیرمنتظره یک بر صفر مقابل عمان در خانه شروع کردند؛ همه این شکست را به پای اتفاقات فوتبالی گذاشتند و پیروزی یک بر صفر مقابل چین در شب دوم، هواداران ژاپن را امیدوار کرد که سامورایی ها به خود آمده اند و برای صعود مصمم هستند.

 

 

1651812

 

 

در شرایطی که استرالیا و عربستان با دو پیروزی طی دو بازی نخست، شروعی قدرتمندانه در گروه B مقدماتی جام جهانی داشتند، ژاپن به دنبال کسب دومین پیروزی خود مقابل عربستان در گام سوم بود تا بتواند ضمن متوقف کردن روند امتیاز گیری این تیم، در امتیاز 6 با عربستان مساوی شود. این اتفاق می توانست همه چیز را به حالت عادی برگرداند.

 

 

1651814

 

 

عربستان اما حریفی نبود که ژاپنی ها تصورش را می کردند و شکست یک بر صفر را به آنها تحمیل کرد. با قبول دومین شکست در سومین بازی، ژاپن تا رتبه چهارم گروه B سقوط کرد؛ این تیم پایین تر از عربستان، استرالیا و عمان، با امتیاز برابر با چین (3) بخت سوم صعود از این گروه به حساب می آید؛ البته سامورایی ها برای رسیدن به این هدف هم یک حریف سرسخت دارند؛ عمان؛ تیمی که در شب اول ژاپن را شکست داد و رقیب اصلی شاگردان موریاسو برای محتمل ترین و منطقی ترین حالت صعود آنها (از طریق پلی آف) به شمار می رود.

 

 

1651813

 

تیم ملی ژاپن در جام جهانی 1998 اولین حضور خود را تجربه کرد و بعد از آن پای ثابت تورنمنت بوده است.

 

 

البته هنوز 7 بازی و 21 امتیاز دست نخورده در مسابقات نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 باقی مانده و ژاپن می تواند با بیدار شدن از خواب سنگینی که شرایط فعلی را موجب شده و با عبور از عمان، خود را به عربستان و استرالیا برساند تا بتواند برای هفتمین بار و بی هیچ حرف و حدیثی راهی جام جهانی شود. اگر چنین شرایطی را طی دو بازی باقی مانده از دور رفت (بازی با استرالیا و ویتنام) شاهد باشیم، ژاپن به خواسته خود می رسد اما در غیر اینصورت یک شگفتی بزرگ رخ داده و بعد از 24 سال، جام جهانی فوتبال بدون حضور سامورایی ها برگزار خواهد شد.

 

1651811

دیدگاه‌ها