کد خبر : 1784369 | 16 مهر 1400 ساعت 13:37 | 10.9K بازدید | 2 دیدگاه

گرایی یک گام تا کسب مدال برنز

محمدعلی گرایی کشتی گیر وزن 77 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی، برای کسب مدال برنز به مصاف لوای مجارستانی می رود.

گرایی یک گام تا کسب مدال برنز

به گزارش "ورزش سه"، محمدعلی گرایی کشتی گیر فرنگی کار وزن 77 کیلوگرم که روز گذشته در دیداری دور از انتظار با نتیجه 10 بر یک مغلوب ولاسوف شده بود، با توجه به فینالیست شدن این حریف روس، به جدول شانس مجدد بازگشت و برای کسب مدال برنز به مصاف شادوکایف از قزاقستان رفت.

 

در این نبرد حساس، پس از گذشت یک دقیقه از مبارزه، شادوکایف برای کمرگیری اقدام کرد که گرایی در حرکتی دیدنی و سریع، به پشت حریف خود رفت و موفق شد پای او را از تشک به بیرون هدایت کرده و یک امتیاز را از آن خود کند.

 

در ادامه شادوکایف سعی داشت تا دست گرایی را گرو بگیرد و با به هم زدن تعادل او، به دنبال این بود که فن پیچ پیچک را اجرا کند که با حرکتی خطرناک، نزدیک بود به گرایی آسیب وارد کند و دست او را خلاف مفصل بچرخاند که داور با تصمیمی به موقع مبارزه را متوقف کرد و به شادوکایف تذکر جدی داد.

 

در ادامه گرایی با تسلط کامل بر کشتی، روی دستان حریف خود کار کرد که قاضی میدان یک امتیاز به کاپیتان تیم ملی ایران داد و حریف قزاقستانی نیز یک اخطار دریافت کرد و گرایی، شادوکایف را در خاک در اختیار داشت.

 

گرایی در ابتدا با نشان دادن اینکه قصد اجرای فن بارانداز را دارد، با تیزهوشی تمام شادوکایف را از تشک جدا کرد و با یک سالتو بارانداز زیبا و دیدنی 5 امتیاز را از آن خود کرد و 7 بر صفر پیش افتاد. گرایی در ادامه باز هم شادوکایف را به قصد سالتو بارانداز از تشک بلند کرد و فن خود را به یک بارانداز تبدیل کرد و 2 امتیاز دیگر نیز گرفت و با نتیجه 9 بر صفر، حریف خود را در 2 دقیقه و 24 ثانیه شکست داد.

 

حالا محمدعلی گرایی پس از ارائه یک کشتی دیدنی و فوق العاده و با کسب یک پیروزی روحیه بخش، برای کسب مدال برنز باید به مصاف لوای مجارستانی برود. گرایی در رقابت های المپیک توکیو نیز در وضعیت مشابهی قرار گرفت اما دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. او حالا در پی جبران این مسئله و دستیابی به مدال برنز است.

 

1651983

 

1651984

 

1651985

دیدگاه‌ها