کد خبر : 1784384 | 16 مهر 1400 ساعت 15:28 | 32.9K بازدید | 10 دیدگاه

درخواست پارک برای توقف شعار نژادپرستانه علیه کره

پارک جی سونگ، ستاره سابق منچستریونایتد، از هواداران این تیم خواست که از خواندن شعارهایی که نوعی توهین به مردم کره است، دست بردارند.

درخواست پارک برای توقف شعار نژادپرستانه علیه کره

به گزارش "ورزش سه"، هواداران منچستریونایتد شعاری را برای بازیکن محبوب سابق خود می‌خواندند که درآن به خوردن گوشت سگ توسط مردم کره جنوبی نیز اشاره می‌شد و به نظر می‌رسد که همین موضوع خاطر پارک را آزرده کرده است.

این بازیکن در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 برای منچستریونایتد به میدان رفت و محبوبیت بسیاری را در بین هواداران این تیم به دست آورد. این محبوبیت به حدی رسید که آنها شعاری را برای او تدارک دیدند تا در ورزشگاه بخوانند.

اما او مدعی شده با این که افتخار می‌کند هواداران شعاری را صرفا برای او تدارک دیده‌اند و قصد آزار یا توهین به او به هیچ وجه در کار نبوده اما اشاره به گوشت سگ باعث آزار او می‌شود. پارک گفته که در آن زمان بسیار جوان بوده که به انگلیس آمده و با توجه به عدم آشنایی‌اش با فرهنگ جدید فکر کرده که باید این شعار را بپذیرد.

 

1652019

 

اما حالا دوباره در جریان دیدار یونایتد برابر ولوز و پس از حضور هوانگ هی چان در زمین بار دیگر این شعار از سوی هواداران شیاطین سرخ سر داده شد و واکنش پارک جی سونگ را به همراه داشت. او در پادکست رسمی تیم گفت:« شاید این بار باید صدایم را بلندتر به بقیه برسانم. باید این آگاهی را به هواداران بدهم که دست از گفتن این عبارات بردارند چرا که چنین جملاتی در این روزها نوعی توهین نژادپرستانه به مردم کره به حساب می‌آید.»

باشگاه منچستریونایتد نیز با اعلام بیانیه‌ای اعلام کرد که کاملا از اظهارات پارک جی سونگ حمایت می‌کند و از هواداران نیز درخواست کرد که به خواسته‌های این بازیکن احترام بگذارند.

استفاده از گوشت سگ ریشه در فرهنگ قدیمی کره دارد اما بیشتر مردم این کشور در این روزها چنین کاری نمی‌کنند و نتایج تحقیقی در سپتامبر 2020 (شهریور سال گذشته) نشان داد که 84 درصد مردم این کشور هرگز از این گوشت استفاده نکرده و قصد ندارند در آینده نیز چنین کاری انجام دهند.

دیدگاه‌ها