کد خبر : 1784439 | 16 مهر 1400 ساعت 20:43 | 15.4K بازدید | 2 دیدگاه

فرنگی‌کار ایرانی در رده‌بندی غافلگیر شد

مختاری و خداحافظی با برنز در 100 ثانیه!

محمدرضا مختاری کشتی گیر وزن 72 کیلوگرم تیم ملی ایران، با شکست 10 بر یک برابر حریفی از لیتوانی، نتوانست مدال برنز را از آن خود کند.

مختاری و خداحافظی با برنز در 100 ثانیه!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا مختاری فرنگی کار وزن 72 کیلوگرم، در دیدار رده بندی مسابقات جهانی نروژ، با نتیجه دور از انتظار 10 بر یک مغلوب کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی شد و دستش از رسیدن به مدال برنز کوتاه ماند.

 

محمدرضا مختاری در این مسابقات و در گام اول با نتیجه ۹ بر ۰ مقابل نماینده اتریش به پیروزی رسید. او سپس برابر نماینده کره جنوبی با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد. مختاری در ادامه با عملکردی فوق العاده برابر نماینده آذربایجان در کمتر از 3 دقیقه و با نتیجه 9 بر 0 پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

 

مختاری اما در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده ارمنستان با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد و از رسیدن به فینال مسابقات بازماند، و راهی دیدار رده بندی شد. او در این مرحله، به مصاف کریستوپاس اسلیوا از کشور لیتوانی رفت تا دو کشتی گیر برای کسب مدال برنز به مبارزه بپردازند.

 

در این نبرد حساس و پس از گذشت یک دقیقه، کشتی گیر لیتوانی از غفلت مختاری استفاده کرد و با فنون کول انداز و فیتو 2 امتیاز کسب کرد هر چند در ادامه مختاری موفق شد او را خاک کند و حساب کشتی 2 بر یک شد. در حالیکه دو کشتی گیر ثانیه هایی به مبارزه پرداختند، رئیس تشک با متوقف کردند مبارزه، 2 امتیاز دیگر به اسلیوا داد تا نتیجه این مبارزه 4 بر یک شود.

 

در ادامه کار و در حالیکه کشتی گیر لیتوانی کتف هایش را بسته بود تا کار را برای مختاری سخت کند، اما این کشتی گیر شیرازی برای لحظاتی نزدیک بود که با یک دست تو حریف خود را خاک کند که با فرار اسیلوا این حمله مختاری بی نتیجه ماند. در همان گیر و دار، کشتی گیر لیتوانی با یک تندر زیبا و دیدنی 4 امتیاز تصاحب کرد.

 

مختاری که در شوک فنون حریف خود بود، پس از اینکه داور مبارزه را سر پا داد، پس از تنها چند ثانیه مجددا خاک شد و در نهایت در عین ناباوری و در عرض یک دقیقه و 40 ثانیه با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

دیدگاه‌ها