کد خبر : 1784454 | 16 مهر 1400 ساعت 22:00 | 14.5K بازدید | 3 دیدگاه

برنز دوم کشتی فرنگی به نام پشتام (عکس)

کشتی گیر دسته 82 کیلوگرم ایران موفق به کسب مدال برنز قهرمانی جهان در اسلو 2021 شد.

برنز دوم کشتی فرنگی به نام پشتام (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه محمد علی گرایی اولین مدال برنز کشتی فرنگی ایران را در قهرمانی جهان اسلو 2021 کسب کرد، پژمان پشتام با غلبه بر زابو از مجارستان برنز دوم را برای ایران به دست آورد.

 

پشتام در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 سینگ هارپریت از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد طارق عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان را با نتیجه 7 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد رادیک کولی اف دارنده مدال نقره جهان از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 


کشتی گیر دسته 82 کیلوی کشورمان با نتیجه 5 بر 2 مغلوب برهان آکبوداک از ترکیه شد و با ناکامی در صعود به فینال به دیدار رده بندی رفت. 

 

حریف پژمان پشتام در دیدار رده بندی زابو از مجارستان بود که تورگومیان ارمنی و پروویزور از امریکا را شکست داده و به رده بندی صعود کرد. در مبارزه برای کسب مدال برنز، کشتی گیر کشورمان برتر از حریف عمل کرد و از همان ابتدا نبض کشتی را در دست گرفت و توانست با یک دست تو زابو را خاک کند. در ادامه، اخطار داور به حریف یک امتیاز دیگر برای پشتام به همراه داشت. 


در وقت دوم در میان تلاش های بی اثر حریف مجار، فرنگی کار ایرانی با بیرون بردن پای حریف باعث شد تا چهارمین امتیاز را از سوی داوران دریافت کند. او در نهایت موفق شد کشتی رده بندی را 4-0 پیروز شده و به مدال برنز قهرمانی جهان 2021 دست یابد.

 

1652157

دیدگاه‌ها