کد خبر : 1784711 | 18 مهر 1400 ساعت 10:19 | 22.1K بازدید | 13 دیدگاه

دردسر بی‌دقتی همقطاران سون

در انتظار یک کره قدرتمند در تهران (آنالیز)

کره جنوبی که با پیروزی در دقایق پایانی مقابل سوریه با روحیه خوبی به تهران آمده فرصت این را داشت که با پیروزی پر گل سوری‌ها را شکست دهد.

در انتظار یک کره قدرتمند در تهران (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، انتظار یک پیروزی راحت مقابل کره جنوبی در تهران، توقع صحیحی نیست و این تیم اگرچه مقابل عراق و سوریه به دردسر افتاد اما با موقعیت‌های متعددش برتری را به حریف دیکته کرده و فقط در گل ساختن از موقعیت‌های پرشمارش ضعف داشت.

 

کره جنوبی مقابل سوریه با یک بازی روان و با تاکتیک بارها به دروازه حریف نزدیک شد و برای خود خلق موقعیت کرد اما شاید با خیال راحت بازی کردن‌شان و سهل انگاری در زدن ضربات آخر مانع پیش افتادن آنها می‌شد. شاگردان بنتو در این بازی 23 بار به سمت دروازه سوریه شوت زدند و 579 پاس با دقت بالای 88 درصدی را به ثبت رساندند. کره از هر لحاظ تیم برتر میدان بود ولی پس از به گل رسیدن در دقیقه 47 میل هجومی‌اش کاسته شد و در دقیقه 84 با گل استثنایی خربین بازی به تساوی کشیده شد.

 

تیم میزبان پس از گل خوردن نیز اعتماد به نفس خود را از دست نداد و با حملات یک‌پارچه به ضربه ایستگاهی رسید و موفق به پیروزی در این مسابقه شد‌. حال به بررسی موقعیت‌های کره، حریف بعدی تیم ملی می‌پردازیم تا مشخص شود ایران کار دشواری در پیش خواهد داشت.

 

این تیم از ابتدا طوفانی آغاز کرد و در دقیقه 9 موفق شد جدی‌ترین موقعیت خود را با انجام کارهای ترکیبی که سون هیونگ مین در متن آن بود و پاس به سمت راست برای لی سانتر او را در پی داشت که موقعیت برای هوانگ یوجو در شش قدم فراهم شد و او نتوانست از آن بهره ببرد و یک کرنر نصیب کره شد. کره جنوبی روی نفوذ لی یونگ حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و هر بازیکنی از ایران که در سمت چپ خط دفاع قرار بگیرد کار بسیار سختی خواهد داشت.

 

1652585

 

پس از موقعیت نخست، کره از فرصت کرنرش به زیبایی هرچه تمام تر استفاده کرد و اگر بخت یار سوریه نبود دروازه‌شان در دقیقه 10 فرو می‌ریخت. سانتر دقیق از سمت چپ دروازه سوریه درست روی سر سونگ مین کیو بازیکن شماره 22شان فرود آمد و این ضربه به تیرک افقی دروازه برخورد کرد. جالب اینکه کره هشت فرصت کرنر به دست آورد و یوزها باید مراقب برنامه حریف روی ضربات شروع مجدد باشند.

 

1652583

 

پس از آن ضربه تیرک، کره جنوبی موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشت اما ده دقیقه بعد طی یک توپ گیری برق آسا، با کاپیتان سون هیونگ مین توپ را به خوبی جلو برد و مثلث خوبی میان سون، هوانگ هی چان و هوانگ یوجو شکل گرفت که ضربه آخر توسط مهاجم نوک کره یعنی هوانگ یوجو به خوبی زده نشد و او در شرایطی که کنترل خوبی نداشت توپ را به اوت زد.

 

1652582

 

یکی از ویژگی‌های فوق العاده شاگردان پائولو بنتو، انتقال سریع توپ از دفاع به حمله است که با درخشش ستاره تاتنهام خیلی خوب می‌توانند توپ را به گردش درآورده و مهاجم نوک خود را تغذیه کنند. شاید اگر بی دقتی‌های مهاجمان این تیم نبود سوریه در همان نیمه اول چند گل دریافت می‌کرد. اوج کار کره‌ای‌ها در انتقال توپ، در دقیقه 42 بود که با پس گرفتن توپ در سه ضربه به توپ در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که هوانگ یوجو موفق به کنترل توپ نشد و فرصت فوق العاده برای گل‌زنی درحالی که دروازه‌بان هم جامانده بود به علت سرعت بالای توپ از دست رفت.

 

1652581

 

شماره 11 کره، هوانگ هی چان به تنهایی در همان نیمه اول فرصت دبل کردن را داشت اما موقعیت‌هایش در مصاف با دروازه‌بان را یکی پس از دیگری به آسمان زد تا کار برای کره در نیمه دوم سخت شود. این بار در دقیقه 45 پاسکاری‌های متعدد منجر به سانتر از سمت چپ برای هوانگ شده بود که او با سهل انگاری توپ را به بیرون زد.

 

1652584

 

شاگردان بنتو خلاف نیمه اول که هرچه زدند به در بسته خورد، در ابتدای نیمه دوم با دقت و شوت هوشمندانه هوانگ این بیوم، هافبک دفاعی‌شان بازی را پیش افتادند. شماره 6 کره که جلو آمده بود با گرفتن توپ در پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد و توپ را به زیبایی به گوشه دروازه فرستاد. بدون شک هافبک روبین کازان با تکرار این عملکرد یکی از بهترین‌های تیمش در تهران هم خواهد بود.

 

1652580

 

کره پیش از اینکه دروازه‌اش را با ضربه استثنایی خربین در دقیقه 84 باز شده ببیند بارها سعی داشت با رساندن توپ به سون هیونگ مین از شوت‌ها و ضربات آخر او استفاده کند که کاپیتان سون چندین بار در این امر موفق عمل نکرد. پس از اینکه بازی مساوی شده بود چشم بادامی‌ها با سه ضربه به توپ به گل دست یافتند. توپ سانتر شده روی سر کیم مین جائه، مدافع پیش تاخته این تیم فرود آمد و او با پاسی دقیق توپ را جلوی پای سون انداخت و این بازیکن دروازه سوریه را برای بار دوم باز کرد تا پیروزی خانگی از دست نرود و آن‌ها فاصله دو امتیازی خود با صدر جدول را حفظ کرده باشند.

 

1652579

 

از سبک بازی کره نکات فراوانی قابل برداشت است. آنها با پاس‌کاری‌های متعدد برای خود فضاسازی می‌کنند و مطمئنا مقابل ایران هم از این تاکتیک برای پیدا کردن فضاهای خالی استفاده خواهند کرد. تیم بنتو روی شروع مجددها بسیار تقویت شده و بازیکنان ایران نباید یک لحظه هم در ضربات کرنر و ایستگاهی از حریف مستقیم خود غافل شوند. سوریه با اشتباه در یارگیری یک امتیاز حیاتی را در خانه کره و در لحظات پایانی  از دست داد. نکته قابل توجه دیگر قابلیت شوت‌زنی بالای کره‌ای هاست و مدافعان نباید مهلت شوت‌های از راه دور را به حریف بدهند و علاوه بر آن علیرضا بیرانوند با هشیارتر از همیشه در دروازه ایران بایستد و اسیر شوت‌های غافل‌گیر کننده کره نشود.

پیروزی برابر کره جنوبی با وجود ستاره‌هایی که ایران دارد دور از دسترس نیست اما ایرانی‌ها باید خود را برای بک نبرد حساس و سخت آماده کنند و پلن‌های مختلفی را برای بازی داشته باشند. پیروزی یوزها در این بازی مسیر صعود به جام جهانی قطر را از همیشه هموارتر خواهد ساخت و از طرفی کره برای زیاد نشدن اختلاف تمام تلاشش را خواهد کرد.

*حسین بزرگی

دیدگاه‌ها