کد خبر : 1784772 | 18 مهر 1400 ساعت 15:14 | 17K بازدید | 5 دیدگاه

بدشانسی و داوری علیه من بود

الهی: دیگر هرگز دست خالی به ایران بر نمی‌گردم

کشتی‌گیر 18 ساله تیم ملی در مسابقات جهانی مدعی است تلاش خواهد کرد در مسابقات بعدی شکست و ناکامی در نروژ را جبران کند.

الهی: دیگر هرگز دست خالی به ایران بر نمی‌گردم

به گزارش "ورزش سه"، عرفان الهی درباره عملکرد کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی نروژ و سطح این مسابقات گفت: مسابقات خیلی خوبی بود و بازی‌ها از سطح بالا و بسیار سنگینی برخوردار بود و واقعاً کار سختی داشتیم. بچه‌ها خیلی تلاش کردند و خودم هم دوست داشتم به تیم ملی کمک کنم ولی خب در مجموع به هدفی که در سر داشتیم یعنی قهرمانی مسابقات نرسیدیم. ما واقعاً برای قهرمانی رفته بودیم و به چیزی جز این فکر نمی‌کردیم. شاید خیلی‌ها بگویند همین نتایج هم خوب است ولی در مجموع ما را به هدفمان نرساند.

 

وی در مورد عملکرد خودش در مسابقات گفت: تیم ما از دل تمرینات و مسابقات فشرده بیرون آمده بود و خود من هم از لحاظ بدنی شرایط ایده آلی نداشتم. یک بخش از این موضوع ضربه خوردم و بخش دیگرش هم طبیعتاً به تجربه برمی‌گردد که باعث شد نتوانم آن نمایشی که برایش آماده شده بودم را ارائه دهم و انتظارم هم از شخص خودم بیشتر از اینها بود. به هر حال شرمنده مردم و کادرفنی و مسئولان فدراسیون کشتی شدم ولی همینجا قول می‌دهم جبران کنم و از این به بعد دیگر هیچ وقت دست خالی از هیچ مسابقه‌ای برنگردم.

 

کشتی‌گیر آزادکار ایران در مورد مسابقه یک چهارم نهایی مقابل حریف قرقیزستانی که باعث شد شکست بخورد هم توضیح داد: حریف قرقیزستانی با تجربه‌تر از من بود و به خوبی از بدنش استفاده می‌کرد و واقعاً کار سختی مقابلش داشتم. از طرفی داوری هم خیلی در آن بازی من را اذیت کرد و چند امتیاز خروج از تشک را به من ندادند و در کل بدشانسی هم آوردم و در نهایت با نتیجه مساوی و با استفاده از قوانین موجود حریف پیروز شود.

 

الهی در مورد مسابقه شانس مجدد هم گفت: آنجا هم واقعاً همه تلاشم را کردم ولی همان خستگی بدنی که گفتم کار دستم داد و در مجموع شرمندگی مردم عزیز برای من ماند. واقعاً وقتی به استقبال ما آمدند و این همه لطف مردم را دیدم شرمندگی‌ام بیشتر شد و همانجا قول دادم نتیجه این مسابقات را جبران کنم.

وی در مورد کار زیر نظر علیرضا پرهیزکار توضیح داد: آقای پرهیزکار یک مربی درجه یک در سطح بین المللی است و واقعاً هم از لحاظ روحی و روانی خیلی خوب روی بچه ها کار می‌کند و یک روانشناس خبره است و هم از فنون روز کشتی به خوبی آگاه است. ایشان شناخت کافی و کامل روی حریفان ما داشت و نکاتی گوشزد می‌کرد که در مسابقه آن را می‌دیدیم و حضورشان در تیم ملی واقعاً برای ما یک نعمت است.

 

آزادکار وزن 70 کیلوگرم ایران در مورد همراهی علیرضا دبیر و حمید سوریان در این مسابقات و نقش آنها می‌گوید: واقعاً حضور این بزرگان که علاوه بر مسئولیتی که دارند از اسطوره‌های کشتی ایران هم محسوب می‌شوند برای ما دلگرم کننده بود. در مورد حسن یزدانی دیدید که چقدر زحمت کشیدند و این زحمات را برای تک تک بچه‌ها هم به خرج دادند و واقعاً مثل یک برادر بزرگتر کنار ما بودند. آقای دبیر به خود من گفت که تازه اول جوانی‌ات است و مسیر طولانی در پیش داری و قدر خودت و استعدادت را بدان چرا که روزی از بهترین های دنیا خواهی شد.

الهی در مورد اینکه اکثریت ملی پوشان آزاد ایران از استان مازندران بودند هم گفت: بله واقعاً اتفاق جالبی بود. به هر حال استان مازندران خطه‌ای است که استعداد کشتی در آن زیاد است و علاقه به این رشته هم در آنجا زیاد است و به نوعی بچه ها با کشتی بزرگ می‌شوند و برای همین کشتی‌گیر مازنی زیاد داریم و از دل همان‌ها ملی‌پوش و قهرمان بیرون می‌آید.

 

وی در مورد مسابقات کشتی فرنگی هم گفت: مطمئن بودم بچه های فرنگی گل می‌کارند و از قبل از شروع مسابقات هم عقیده داشتم با نتایج خوب و مدال‌های رنگارنگ به ایران برمی‌گردند. کشتی آزاد و فرنگی و سایر رشته های ورزشی همه یک هدف دارند و آن هم بالا بردن پرچم ایران عزیز و خوشحال کردن مردم خوب ایران است و امیدوارم در ادامه مسابقات هم موفق باشند.

دیدگاه‌ها