کد خبر : 1784898 | 19 مهر 1400 ساعت 09:31 | 12.4K بازدید | 2 دیدگاه

کریمی و پدال گازی که کار نمی‌کند؛

آقا فیروز علیه اپیدمی استارت بدقلق!

تراکتور هیچ گاه در بازی ابتدای فصل خود که خارج از تبریز برگزار شده نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و تنها یک بار موفق به گلزنی شده است.

آقا فیروز علیه اپیدمی استارت بدقلق!

به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه کشی لیگ برتر حالا تیم های لیگ برتری حریفان خود را شناخته اند و باتوجه به این موضوع تمرینات خود را با برنامه ریزی بهتری دنبال می کنند. تراکتور به عنوان یکی از تیم های پرطرفدار لیگ برتری که از جمله تیم های پرتوجه رسانه هاست، پس از گذراندن حاشیه های عجیب و غریب این روزها زیر نظر فیروز کریمی، سرمربی کهنه کار خود آماده لیگ برتر می شود تا در هفته اول در سیرجان به مصاف سرمربی قبلی خود امیر قلعه نویی برود. به همین مناسبت مروری داشته ایم به اولین بازی تراکتور در ادوار مختلف لیگ برتر که در آن ها حاضر بوده است؛ کنکاشی که نشان می دهد تراکتور اصولا از بازی اول استارت نمی خورد!

 

13 بازی، 5 شکست و تنها یک پیروزی

تراکتور تاکنون 13 بار در لیگ برتر حاضر بوده و در این سیزده مرتبه ای که لیگ را آغاز کرده، آمار 5 شکست، 7 تساوی و تنها یک پیروزی را ثبت کرده است. تنها پیروزی آن ها به لیگ چهاردهم برمی گردد که تیم جوان خطیبی موفق شد با گل های لوسیانو ادینیو و فرزاد حاتمی در مقابل تک گل لئونارد مساریچ، فولاد را در تبریز شکست دهد. موضوعی که شاید باتوجه به تیم‌ جوان کریمی برای تی تی ها امیدبخش باشد. پرشورها همچنین در ۱۳ بازی ابتدایی خود ۷ بار دروازه حریفان خود را گشوده اند و در مقابل ۱۱ مرتبه توپ را درون تور دروازه خود دیده اند تا از این حیث نیز آمار مناسبی نداشته باشند.

 

افتتاحیه خارج از تبریز، بدون برد با یک گل زده!

آمار تی تی ها در بازی ابتدای فصل خود در خارج از خانه بسیار ناامیدکننده تر از این حرف هاست. تیم سرخ پوش آذربایجانی ۷ بار لیگ برتر را خارج از خانه آغاز کرده که در هیچ کدام از آن ها موفق به کسب پیروزی نشده است. آن ها در این هفت بازی فقط در لیگ نهم که پس از چندین سال دوری از بالاترین سطح فوتبال کشور، مجوز حضور در لیگ برتر را پیدا کرده بودند مقابل صبا در قم تن به شکست ۲ بر ۱ دادند که توانستند دروازه حریف خود را باز کنند. با این تفاسیر و با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که تی تی ها ۱۲ سال است که نتوانسته اند در بازی افتتاخیه خود خارج از تبریز دروازه حریف خود را باز کنند و به نوعی گویا تراکتور هفته های اول را بدون سوخت گیری به مصاف رقبا می رود!

 

1652636

 

پس از سه سال پیاپی خبری از نفت مسجد نیست

خالی از لطف نیست که بدانید تراکتور ۶ بار لیگ برتر را در مصاف با تیم های خوزستانی آغاز کرده که نفت مسجدسلیمان پرتکرارترین بازی آن ها بوده است. تی تی ها در سه سالی که خصوصی شده اند هر بار لیگ برتر را با تیم زاگرس نشین آغاز کرده اند که از قضا در هر سه بازی به نتیجه مشابه بدون گل رضایت داده اند. اما این بار مصاف با تیم سیرجانی که برای اولین بار در هفته ابتدایی لیگ رقم می خورد، به این سنت نانوشته پایان خواهد داد.

 

با همه این حرف و حدیث ها و آمار و ارقام، فوتبال قصه متفاوتی است که نمی توان از روی آمار آن را پیش بینی کرد. باید منتظر ماند و دید فیروز کریمی و تیم جوانش در شروع لیگ برتر چه خواهند کرد. مطمئنا کسب یک نتیجه خوب در بازی با گل گهر که تیمی مدعی در این دوره به نظر می آید، می تواند اعتماد به نفس بیشتری برای تراکتوری باشد که بیشتر از هر زمانی پوست اندازی کرده است. به نظر شما فیروز کریمی خواهد توانست طلسم بازی های ابتدای فصل را برای تی تی ها بشکند یا این مربی کهنه کار هم نخواهد توانست راهی برای استارت بدقلق تراکتور پیدا کند؟

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها