کد خبر : 1784927 | 19 مهر 1400 ساعت 10:59 | 11.5K بازدید | 4 دیدگاه

طلسم آزادی باید شکسته شود

کیم یانگ وون: برای نسل بعدی فوتبال کره بازی می‌کنیم!

کیم یانگ گوون مدافع تیم ملی کره جنوبی گفت که آنها برای افزایش روحیه جوانانی که در آینده برای دیدار با ایران عازم تهران می شوند، به دنبال شکست دادن تیم اسکوچیچ است.

کیم یانگ وون: برای نسل بعدی فوتبال کره بازی می‌کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، کیم یانگ گوون مدافع 31 ساله کره جنوبی و تیم گامبا اوزاکای ژاپن که یکی از مدافعین اصلی تیم ملی کره جنوبی محسوب می شود، گفت که آنها اراده قوی برای شکستن طلسم ناکامی ها در تهران را دارند. او در مصاحبه ای که با سایت رسمی فدراسیون فوتبال کره جنوبی داشت، گفت: «ما در خانه مقابل سوریه پیروز شدیم. جو تیم طی روزهای گذشته خوب بوده و ما تمرینات ریکاوری را به خوبی پشت سر گذاشته ایم.»

 

وب سایت کره ای news1 در مطلبی با انتشار صحبت های این بازیکن نوشته است: کره طی سالهای گذشته دیدارهای زیادی را با ایران برگزار کرده است. پس از جام ملت های آسیا 2011، کره در 10 سال گذشته برابر ایران با 2 تساوی و 4 باخت در 6 مسابقه، در زمینه تقابل های رو در رو از حریف خود عقب افتاده است. در تاریخ بازی های دو تیم، آنها 31 بار با هم ملاقات کرده اند و کره رکورد 9 برد، 9 تساوی و 13 باخت را به جای گذاشته است. به طور خاص، آنها در 7 دیدار خارج از خانه خود در تهران به 2 تساوی و 5 شکست رسیده اند و هیچ بردی در ورزشگاه آزادی نداشته اند.

 

کیم یانگ گوون از بازیکنان قدیمی تیم ملی کره است که در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نیز با ایران روبرو شد. او تقابل با ایران را به یاد می آورد و در این زمینه گفت: «تیم حریف همیشه فعال و از نظر بدنی قوی بود. ایران حریفی است که هرگز نمی توان از آن غافل شد.» سابقه نتایج ایران در آزادی ضعیف است. اینکه بازی به دلیل شیوع ویروس کرونا  بدون تماشاگر انجام می شود، مسئله خوبی برای کره است اما این واقعیت که فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) به دلیل شرایط محلی وجود ندارد، متغیر است.

 

1652936

 

کیم یانگ گوون که تجربه بازی در استادیوم آزادی را دارد، گفت: «این مسئله درست است که بازی در آنجا سخت است و آب و هوا و شرایط دیگر بسیار تغییر می کند.» برخی می گویند هدف واقع بینانه بازی با ایران، کسب نتیجه تساوی است. با این حال، کیم یانگ گوون به وضوح اراده خود را برای برد نشان داد و گفت: «آنچه ما در مورد آن فکر می کنیم فقط سه امتیاز بازی است. ما بر روی کسب پیروزی و آماده سازی تمرکز کرده ایم.»

 

کیم یانگ گوون همچنین افزود که او مصمم است رکوردی را که بیش از 10 سال است برای آینده فوتبال کره و برای نسل های جوان ادامه دارد، بشکند. او گفت: «اخیراً هیچ پیروزی (در مقابل ایران) حاصل نشده است. ما باید برای افزایش روحیه جوانانی که در آینده دوباره به ایران سفر می کنند، این تیم را شکست دهیم. این کار را برای کره ای ها و دیدار با ایران راحت تر می کند. ما تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهیم داد.»

 

تیم های ملی ایران و کره جنوبی فردا سه شنبه و از ساعت 17 در استادیوم آزادی به مصاف هم می روند. ایران با 9 امتیاز و کره جنوبی با 7 امتیاز در رده های نخست و دوم جدول رده بندی قرار دارند.

دیدگاه‌ها