کد خبر : 1784949 | 19 مهر 1400 ساعت 12:08 | 92.3K بازدید | 23 دیدگاه

از پروتکل تا عدم انجام VAR در جدال ایران و کره جنوبی

رسمی؛ دلیل عدم حضور تماشاگران در آزادی مشخص شد

دبیر کل فدراسیون فوتبال به توضیح شرایط میزبانی ایران از کره جنوبی در چهارمین جدال از مرحله انتخابی جام جهانی پرداخت و دلیل عدم حضور تماشاگران را هم اعلام کرد.

رسمی؛ دلیل عدم حضور تماشاگران در آزادی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، کامرانی‌فر در ابتدای صحبت‌هایش درباره میزبانی و شرایط جدال با کره جنوبی گفت: در شرایطی که ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار داشتیم، تلاش زیادی از سوی فدراسیون برای میزبانی صورت گرفت. فاکتورهای زیادی را فیفا و ای اف سی اعلام کردند و ما توانستیم اکثر آن را فراهم کنیم. مدتی میزبانی ایران دچار مشکل شده بود و خیلی‌ها به دنبال این بودند تا میزبانی را از ایران بگیرند. با این حال تلاش‌های زیادی شد تا طی دو دیدار اخیر مقابل سوریه و اکنون کره جنوبی میزبانی ایران انجام شود. خودمان به اهمیت میزبانی در این رقابت‌ها آگاه هستیم. 

 

وی ادامه داد: میزبانی ایران و سوریه را گرفتیم و با دستیابی به سه امتیاز حیاتی آن بازی، در ادامه روند برد تیم ملی هم دنبال شد و در دو دیدار بعدی نیز به نتیجه رسیدیم. اولین بازی در تورنمنت ها سخت است و فدراسیون فوتبال و شخص آقای عزیزی خادم تلاش زیادی داشت. برای دیدار ایران و کره جنوبی نیز تلاش زیادی داشتیم. بحث VAR بود و ما با یک شرکت طرف حساب فیفا کار را دنبال کردیم. اما با توجه به اینکه AFC با شرکت دیگری در این خصوص طرف حساب بود، برای این بازی داور نفرستادند. اما شرایط استفاده از VAR را در استادیوم آزادی فراهم ساخته ایم. در بحث میزبانی مسائل دیگری هم بود، بحث حضور تماشاگران. در بازی اول به فیفا اعلام کرده بودیم به دلیل شرایط کرونا در بازی اول تماشاگر نخواهیم داشت. اما برای این بازی در تاریخ 31 شهریور نامه زدیم و گفتیم که می توانیم میزبانی با تماشاگر را دنبال کنیم. فیفا هم ایمیل هایی زد. تماشاگرانی که می خواهند وارد استادیوم شوند باید دو دوز واکسن را زده باشند و تست‌های پی سی آر را هم دریافت کرده باشند. محدودیت ایجاد کرد برای حضور تماشاگران و ما جلسات زیادی با وزارت بهداشت و دیگر ارگان داشتیم برای برگزاری و میزبانی. 

 

1634945

 

کامرانی فر با اشاره به این موضوع گفت: همه می‌دانیم حضور تماشاگران در استادیوم یعنی که جامعه سالمی داریم و شرایط جامعه به سمت سلامت پیش می رود و خیلی دوست داشتیم این کار را نشان دهیم. دوست داشتیم به همه دنیا نشان دهیم که بخش بهداشت ما خوب کار کرده و خصوصا از زمانی که دولت جدید سر کار آمده خوب کار می‌کنند. نگاه فدراسیون جدید این است که شرایط مناسبی شکل دهد که تماشاگران در استادیوم با شرایط خوبی حاضر شوند. در مورد حضور تماشاگران یک سری پروتکل هایی وجود داشت. در هر دقیقه باید یک تعداد خاص وارد می شد که نیازمند زیرساخت هایی است. 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در توضیح عدم حضور هواداران در استادیوم اینطور صحبت‌هایش را ادامه داد: ایمیل‌ها را خواهیم فرستاد که به مردم نشان دهید که طبق قانون دو هفته قبل از مسابقه باید به ای اف سی نامه می زدیم اما ما 21 روز زودتر این کار را انجام دادیم و کوتاهی انجام نشده است. ما باید به سمتی برویم که بتوانیم تماشاگران را کامل و با پروتکل کامل وارد استادیوم کنیم. اکنون اما هر بار حضور آنها باید با تست PCR انجام شود و این مساله هم باید راستی آزمایی شود که هزینه زیادی دارد. این بازی اما با تمام شرایطی که به وجود آمد نتوانستیم از حضور تماشاگران سود ببریم. دو هفته بعد از این بازی ما خارج از ایران بازی داریم و فرصت خوبی خواهیم داشت که زیرساخت‌ها را شکل دهیم. با این حال مطمئن باشید که فدراسیون فوتبال کوتاهی نکرده اما باید زیرساخت‌ها فراهم شود. 


کامرانی‌ها در واکنش به این سوال که صادقانه و صریح بگویید که پاسخ AFC برای دلیل عدم حضور تماشاگران در این بازی چه بوده، اینطور واکنش نشان داد: فرم هایی برای ما فرستادند که ما پر کردیم و ارسال کردیم. عدم حضور تماشاگران به مسائل بیرونی ربطی ندارد و ما در داخل به این نتیجه رسیدیم که با توجه به پروتکل های بهداشتی و بحث واکسن و زیرساخت‌هایی که برای حضور در استادیوم باید کارت واکسن را داشته باشند و آن را آپلود کنند در سایت مربوطه و همچنین PCR به این نتیجه رسیدیم. از طرفی واقعیت این است که ما باید کمک کنیم به شرایط سلامت جامعه. شرایطی که جامعه به سمت بهتر شدن پیش می رود نباید با عدم فاصله گذاری و ... کار را بد کنیم و پروتکل را رعایت نکنیم. فدراسیون تلاش کرد و همه ارگان ها در کنار این موضوع بودند اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این بازی را بدون تماشاگر برگزار کنیم.

دیدگاه‌ها