کد خبر : 1785189 | 20 مهر 1400 ساعت 15:41 | 22.3K بازدید | 11 دیدگاه

سامورایی در انتظار برد شگفتی سازی چشم بادامی

ژاپن 2 - استرالیا 1؛ فرار از بحران با گل به خودی!

بازی جذاب تیمهای ژاپن و استرالیا در نهایت با نتیجه 2-1 به سود میزبان خاتمه یافت.

ژاپن 2 - استرالیا 1؛ فرار از بحران با گل به خودی!

 

به گزارش "ورزش سه"، حساسترین بازی امروز شرق آسیا در استادیوم سایتاما 2002 در حالی برگزار شد که ژاپن برای خروج از موقعیت نامطلوب به پیروزی در این بازی خانگی نیاز مبرمی داشت. شاگردان هاجیمه موریاسو از ابتدا با حمله بازی را آغاز کردند و در دقیقه 5 روی ضربه کرنر موفق شدند اولین موقعیت را خلق کنند اما ضربه واتارو اندو راهی به دروازه نیافت.

 

سه دقیقه بعد ژاپنی‌ها توانستند گل نخست را به ثمر برسانند. ارسال توپ به پشت خط دفاع استرالیا به آئو تاناکا رسید و او موفق شد با ضربه ای دقیق دروازه مت رایان را باز کند. وی ای آر آفساید بودن گل را بررسی کرد که نتیجه به سود ژاپن بود.

 

1653359

 

در ادامه استرالیا چند موقعیت بسیار خوب داشت شوییچی گوندا دروازه‌بان ژاپن با مهار تمام موقعیت‌ها مانع از گلزنی ساکروس شد. تام روگیچ بهترین موقعیت را در دقیقه 12 به دست آورد و بدشانس بود که شوتش تبدیل به گل نشد.

 

با این حال با شایستگی در ادامه نیمه نخست میدان‌داری کرد و موقعیتهای خوبی هم داشت. در دقیقه 33 فرار از سمت چپ و ارسال روی دروازه هواداران این تیم را نیم‌خیز کرد اما تلاش اوساکو بی ثمر بود و او چند سانتی متر برای زدن ضربه نهایی با سر کم آورد.

 

در دقیقه 42 استرالیا دو موقعیت متوالی داشت که هر دو را دروازه بان ژاپن گرفت.

 

1653360

 

نیمه دوم با حملات استرالیا آغاز شد و آرون موی یک فرصت بسیار خوب را در فضای مطلوب زمین حریف داشت که نتوانست این توپ را تبدیل به گل کند. زاپن هم یک موقعیت خوب روی ضربه ایستگاهی داشت اما ضربه نهایی ساکای ارتفاع زیادی داشت.

سرانجام استرالیا به شکلی عجیب و غریب بازی را به تساوی کشید. پاس کات بک در دقیقه 67 به آجدین هرستیچ رسید و برخورد مدافع ژاپن با او پنالتی تشخیص داده شد. مارتین بویل پشت توپ ایستاد اما ناگهان داور اعلام کرد که وی ای آر تشخیص داده که خطا بیرون محوطه جریمه انجام شده است. با این حال هرستیچ با ضربه استثنایی به زیر طاق دروازه ژاپن گل مساوی را به ثمر رساند.

 

پس از این گل ژاپنی ها که در حضور هواداران خود چیزی برای از دست دادن نداشتند، سراپا حمله شدند. در دقیقه 78 مینامینو مهاجم تیم لیورپول از ترکیب خارج شد و آسانو وارد زمین شد که در ادامه عملکرد درخشانی را هم از خود نشان داد و می‌توانست خیلی زود گلزنی کند که رایان با واکنشی تماشایی مانع از گلزنی او شد.

 

1653354

 

 

در دقیقه 85 ژاپن گل دوم را به ثمر رساند. یک شوت  به سمت دروازه استرالیا با واکنش مت رایان و برخورد به تیرک دروازه همراه شد اما در ادامه عزیز بهیچ گل به خودی زد تا ژاپن در فاصله پنج دقیقه تا پایان به پیروزی نزدیک شود.

 

در آخرین دقایق بازی ژاپنی ها توانستند بازی را کنترل کنند و با کسب پیروزی شیرین 9 امتیازی شدند. حالا در صورت پیروزی چین برابر عربستان، ژاپن هم امتیاز با این دو تیم خواهد بود و هفته بعد باتوجه به تقابل مستقیم استرالیا و عربستان، فرصت صدرنشینی را خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها