کد خبر : 1785319 | 21 مهر 1400 ساعت 08:20 | 44K بازدید | 8 دیدگاه

باز هم VAR قاتل آرزوهای اماراتی ها شد! (عکس)

دیدار امارات و عراق در ثانیه های پایانی شکل عجیبی به خود گرفت و شاگردان فان مارویک تا مرز پیروزی پیش رفتند اما داور VAR باب میل آنها کار نکرد.

باز هم VAR قاتل آرزوهای اماراتی ها شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های عراق و امارات به جذاب ترین شکل ممکن به پایان رسید. در حالیکه بازی با تساوی یک – یک در جریان بود، عراقی ها در دقیقه 89 توسط ایمن حسین به گل دوم رسیدند و فاصله چندانی تا پیروزی نداشتند اما علی مبخوت در دقیقه 93 گل تساوی را وارد دروازه عراق کرد تا یکی از زیباترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی را شاهد باشیم.

 

اما حوادث این بازی در همینجا به پایان نرسید. در دقیقه 95 اتفاقی عجیب در این مسابقه رخ داد. یک ارسال از سمت راست به روی دروازه، با ضربه سر سباستین تاگلیابوئه مهاجم آرژانتینی الاصل امارات همراه شد. او در دهانه دروازه توپ را به خلفان مبارک سپرد و این بازیکن با ضربه ای در حالت نامتعادل شوتش را به سمت دروازه عراق فرستاد که با واکنش به موقع فهد طالب گلر عراقی ها این توپ از روی خط دروازه برگشت داده شد.

 

بازیکنان امارات در این صحنه اعتقاد داشتند که توپ از خط دروازه عبور کرده است. در حالیکه وقت های تلف شده نیز به پایان رسیده بود، ریوجی ساتو داور ژاپنی مسابقه این بازی را متوقف کرد تا کمک داور ویدیویی (VAR) این صحنه را مورد بررسی قرار دهد که آیا توپ از خط دروازه عبور کرده و امارات به گل سوم رسیده است یا خیر.

 

1653630

 

1653638

 

1653638

 

1653639

 

در لحظاتی که بازیکنان امارات دور داور مسابقه حلقه زده بودند، تصاویر آهسته نشان می داد که توپ در وضعیت بسیار مشکوکی قرار دارد و تصاویر تلویزیونی اینگونه نشان می دهد که به نظر می رسد توپ از خط دروازه رد شده و امارات به گل برتری دست پیدا کرده است.

 

پس از بازبینی صحنه توسط VAR، ناگهان ریوجی ساتو داور بازی دست خود را بالا برد و با نشان دادن وسط زمین، در سوت خود دمید. بازیکنان اماراتی به هوای اینکه توپ از خط رد شده و به گل سوم رسیده اند، دست به خوشحالی زدند و تماشاگران نیز فریاد شادی سر دادند که ساتو بلافاصله با سوت های متعدد اعلام کرد که هدف او از این کار، اعلام پایان بازی بوده و توپ اماراتی ها از خط رد نشده است.

 

1653633

 

1653642

 

1653631

 

1653632

 

1653640

 

1653635

 

1653637

 

در حالیکه بازیکنان امارات با چهره هایی بهت زده از داور می پرسیدند که بالاخره او چه تصمیمی را اعلام کرده، ریوجی ساتو با تکان دادن ممتد دست های خود نشان داد که او تنها پایان بازی را اعلام کرده و گلی به ثمر نرسیده است.

 

بندر الاحبابی مدافع راست امارات که در ابتدا گمان می کرد تیم او به گل سوم رسیده، با خوشحالی زاید الوصفی توپ را برداشت و به میانه میدان رفت اما پس از آنکه متوجه شد داور تنها سوت پایان بازی را به صدا درآورده، با چشمانی گریان و اشکبار، زمین بازی را ترک کرد.

 

این بازی در نهایت با تساوی 2 – 2 به پایان رسید تا امارات و عراق در حسرت نخستین پیروزی خود بمانند. بدین ترتیب دو تیم با 3 امتیاز که از 3 تساوی حاصل شده، در رتبه های چهارم و پنجم جدول گروه نخست از مرحله مقدماتی جام جهانی قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها