کد خبر : 1785528 | 22 مهر 1400 ساعت 10:51 | 26.9K بازدید | 7 دیدگاه

بازی با جان هوادارن

افشای یک فاجعه دیگر از مدیریت قبلی بارسلونا

گفته می‌شود در یک مقطع که تماشاگران در نوکمپ حاضر بودند، این ورزشگاه از امنیت کافی برای حضور آنها برخوردار نبوده است.

افشای یک فاجعه دیگر از مدیریت قبلی بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا بین بهار 2019 تا پاییز 2021 در ورزشگاه نوکمپ 21 مسابقه برگزار کرد و حالا فاش شده که آنها می‌دانستند افتتاح نوکمپ یک خطر بزرگ برای تماشاگران محسوب خواهد شد. La Vanguardia گزارش هایی از شرکت های مهندسی مختلف منتشر کرده که نشان می دهد در آن مقطع نوکمپ 137 نقص داشته که نیاز به اقدامات فوری در باره آنها بوده و هیئت رئیسه باشگاه و در راس آنها جوزپ بارتومئو از 44  مورد اساسی و خطرساز آنها مطلع بوده‌اند.

 

 

1653928

 

 

در این گزارش ادعا شده که یکی از بزرگ ترین مشکل ها در این باره به امنیت جانی هواداران مربوط بوده است. در واقع مشکلاتی در نوکمپ وجود داشته که به واسطه آن ممکن بوده که قطعات ساختمانی به روی سر هوادارن حاضر در سکوها یا افرادی که در استادیوم در حال عبور بودند، بریزد.

 

این آسیب های جدی توسط هیئت مدیره به ریاست کارلوس توسکتس برطرف شده و بعد از روی کار آمدن خوان لاپورتا به طور کامل این مشکلات از بین رفته است‌ بنابراین هواداران در حال حاضر برای حضور در استادیوم هیچ مشکلی ندارند و حالا امنیت کامل در نوکمپ وجود دارد. همچنین La Vanguardia در بخش دیگری از گزارش خود مدعی شده که با برخی از اعضای هیئت مدیره قبلی بارسلونا تماس گرفته اما هیچکدام از آنها زیر بار این مسئله نرفته و تاکید کرده‌اند که حواس‌شان به همه موارد بوده که مشکلی پیش نیاید.

 

 

1578027

 

 

برای آگاهی از منشاء این اتفاق، باید به نیمه اول سال 2018 بازگردیم، زمانی که شرکت Nikken، برنده مناقصه بازسازی نیوکمپ شد و از این ورزشگاه بازدید کرد تا از وضعیت واقعی آن مطلع شود. شرکت ژاپنی گزارشی را به شرکت مهندسی ARUP منتقل کرد مبنی بر اینکه نوکمپ 127 مشکل اساسی دارد که باید سریعاً رفع و رجوع شود. اما در کمال ناباوری وقتی این گزارش به هیئت مدیره بارسلونا ارائه می شود، آن ها اجازه می دهند که 21 بازی در این استادیوم پر خطر انجام شود.

دیدگاه‌ها