کد خبر : 1785840 | 24 مهر 1400 ساعت 11:19 | 37.9K بازدید | 9 دیدگاه

بازنگری یوفا در قانون آفساید پس از گل جنجالی امباپه

گل پرهیاهوی کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه، در فینال لیگ ملت‌های اروپا باعث شده که تصمیم‌هایی جدی درباره قانون آفساید گرفته شود.

بازنگری یوفا در قانون آفساید پس از گل جنجالی امباپه

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم فرانسه و اسپانیا فینال لیگ ملت‌های اروپای 2021 را برگزار کردند و در نهایت این شاگردان دشان بودند که با دو گل کریم بنزما و کیلیان امباپه در این بازی به پیروزی رسیده و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم فرانسه در ابتدا با یک گل از حریف عقب افتاد اما گل کریم بنزما بازی را به تساوی کشاند و در حالی که فرصت زیادی تا پایان بازی باقی نمانده بود، فرار امباپه از پشت مدافعان حریف باعث شد تا آنها گل دوم را نیز وارد دروازه حریف کنند.

پس از به ثمر رسیدن گل امباپه، بازیکنان اسپانیا به شدت به داور اعتراض کردند اما گل در نهایت قبول شد. همین موضوع جنجال بسیاری را به همراه داشت. بسیاری از بازیکنان لاروخا پس از بازی در مصاحبه‌های خود به نحوه به ثمر رسیدن گل ایراد گرفتند و حتی برخی از هواداران تیم ملی فرانسه نیز این گل را آفساید می‌دانستند.

 

1654410

 

اما در حقیقت و با توجه به قوانین داوری فوتبال در زمینه آفساید، علیرغم این که امباپه در زمان ارسال پاس گل در موقعیت آفساید قرار داشت اما چون اریک گارسیا به منظور دفع توپ به صورت عمدی روی آن اثر گذاشته بود، عملا این مهاجم پاری سن ژرمن را از خطای آفساید خارج کرده و به او اجازه گلزنی را داده بود.

حالا مارکا در گزارش امروز خود مدعی شده که مدیران یوفا در نظر دارند به صورت جدی بازنگری در قانون آفساید انجام دهند تا صحنه‌های جنجالی مانند فینال لیگ ملت‌ها و گل کیلیان امباپه در سال‌های آینده تکرار نشود.

قانون فعلی در روزهای اخیر هیاهوی زیادی را به دنبال داشت و بسیاری باور داشتند که نمی‌توان از مدافع انتظار داشت که هیچ واکنشی روی این صحنه نشان ندهد تا آفساید بازیکن حریف اعلام شود. بسیاری حتی مدعی شدند که چنین موقعیت‌های بازی را به سود تیم مهاجم برمی‌گرداند  و شرایط را برای دفاع سخت می‌کند.

دیدگاه‌ها