کد خبر : 1786213 | 26 مهر 1400 ساعت 00:14 | 24.3K بازدید | 13 دیدگاه

بارسا 3-1 والنسیا: پیروزی امیدوارکننده آبی و اناری‌ها

بارسلونا در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 3-1 والنسیا را شکست بدهد.

بارسا 3-1 والنسیا: پیروزی امیدوارکننده آبی و اناری‌ها

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رونالد کومان که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده بودند و در 6 دیدار اخیر تنها یک پیروزی در کارنامه داشتند، امشب موفق شدند با گل های آنسو فاتی، ممفیس دیپای (پنالتی) و فیلیپ کوتینیو، مقابل والنسیا به پیروزی برسند. 

بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 2، آنسو فاتی که با پای فرانکی دی یونگ صاحب توپ شده بود، بعد از یک پیشروی خوب، شوتی خطرناک به سمت دروازه حریف زد اما ضربه او راهی به چهارچوب پیدا نکرد.

در مقابل این والنسیا بود که در دقیقه 5 روی اولین موقعیت جدی اش به گل رسید. روی یک ضربه کرنر بود که توپ با دفع ناقص بازیکنان بارسا، پشت محوطه جریمه به خوسه گایا رسید و او هم با یک شوت سر ضرب تماشایی، توپ را به گوشه دروازه بارسا فرستاد.

بعد از این گل بارسا ابتکار عمل را در دست گرفت و در دقیقه 10، روی پاس عالی جوردی آلبا، این سرجینیو دِست بود که می توانست کار را به تساوی بکشد اما حضور به موقع گایا، دروازه والنسیا را بسته نگه داشت.

اما در دقیقه 13، بارسلونا توانست کار را به تساوی بکشد. فاتی که از سمت چپ یک حرکت خوب را آغاز کرده بود، بعد از یک و دو با دیپای، با یک شوت تماشایی، حساب کار را 1-1 کرد.

 

1655203

 

برتری بارسلونا ادامه داشت و بازیکنان این تیم همچنان بر بازی تسلط داشتند. اما در دقیقه 25 این والنسیا بود که می توانست روی یک ضدحمله به گل دوم برسد ولی ضربه گونسالو گِدِس از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات بارسلونا ادامه پیدا کرد و به لطف همکاری آلبا و فاتی، این تیم موقعیت هایی روی دروازه حریف ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه 39، بارسا صاحب یک ضربه پنالتی شد. روی ارسال آلبا بود که فاتی در تلاش برای کنترل توپ، توسط گایا سرنگون شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. دیپای پشت ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم به سمت چپ دروازه، بارسا را پیش انداخت.

 

1655200

 

در دقایق پایانی نیمه اول والنسیا تیم برتر زمین بود و می توانست به گل تساوی برسد اما ضربات سولر و گدس راهی به چهارچوب بارسا پیدا نکرد و نیمه اول با نتیجه 2-1 به پایان رسید.

نیمه دوم را هم بارسا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 50، روی همکاری دست و دی یونگ، این فاتی بود که صاحب موقعیت شد ما ضربه او را سیله‌سن با یک واکنش خوب دفع کرد.

سه دقیقه بعد والنسیا می توانست به گل تساوی برسد اما سولر که روی حرکت گدس صاحب موقعیت شده بود، ضربه اش را به تیر دروازه کوبید.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و اگرچه بارسا بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد نمی کردند. در دقیقه 78، روی حرکت عالی سولر، والنسیا می توانست صاحب یک موقعیت خوب شود اما حضور به موقع پیکه، دروازه بارسا را نجات داد.

در حالی که بازیکنان میهمان سخت به دنبال زدن گل تساوی بودند، این بارسا بود که در دقیقه 85 به گل سوم رسید. روی حرکت خوب دِست و پاس او به دهانه دروازه والنسیا بود که کوتینیو صاحب موقعیت شد و با یک شوت محکم کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی باز هم این بارسا بود که می توانست به گل های بعدی برسد اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت بارسا با نتیجه 3-1 به برتری رسید.

دیدگاه‌ها