کد خبر : 1786614 | 27 مهر 1400 ساعت 23:49 | 92.8K بازدید | 14 دیدگاه

تصمیم جنجالی داور استرالیایی

الدوساری، النصر را در چای حل کرد!(عکس)

سالم الدوساری ستاره فوتبال عربستان با یک ضربه تماشایی آبی پوشان ریاض را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.

الدوساری، النصر را در چای حل کرد!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این گل تماشایی نقطه پایانی دیدار پر تب و تاب فینال غرب آسیا بود که بین دو تیم هموطن النصر و الهلال در خانه النصر برگزار شد؛ مسابقه ای تماشایی و پر از لحظات زیبا که تصمیم داور در دقایق تلف شده نیمه اول، تکلیف آن را روشن کرد. زمانی که لاجامی بازیکن النصر با تکل بی مهابا به روی پای مارگا، تیمش را 10 نفره کرد تا النصر با وجود برتری در نیمه اول و به ثمر رساندن گل مساوی، بازی را به حریف واگذار کند.

 

در این مسابقه ابتدا الهلال بود که با ضربه مارگا روی پاس گومیس به گل رسید اما پس از حملات مکرر النصر، آنها با وجود یک یار کمتر در نیمه دوم با ضربه سر تالیسکا بازی را به تساوی کشاندند. با این حال مشخص بود که بازی با یک یار کمتر، روی شرایط تیم میزبان تأثیر خواهد گذاشت و آنها در نهایت قافیه را به حریف باختند و با واگذار کردن نبردهای میانه زمین، تسلیم گل الدوساری  شدند.

 

 

1655876

 

 

 

النصر البته این فرصت را داشت تا در ثانیه های پایانی و در فاصله 10 ثانیه به اتمام مسابقه به گل برسد که ضربه وینسنت ابوبکر در موقعیتی عالی از کنار دروازه الهلال به بیرون رفت تا مسابقه با همین نتیجه دو بر یک به پایان برسد و الهلال به سوی یک قهرمانی آسیایی دیگر گام بردارد.

 

الهلال که در نیمه دوم با استفاده از ضعف بدنی حریف در زمان بیشتری صاحب توپ و میدان بود، فرصت هایی را هم برای گلزنی داشت که مهم ترین آنها شوت ناصر الدوساری بود که روی تیر دروازه نشست. آنها با خیل هوادارانشان در شرایطی صعود به فنیال را جشن گرفتند که سالم الدوساری بعد از گلزنی شادی طعنه آمیزی را نسبت به حریف زردپوش انجام داد و با گرداندن انگشت خود روی کف دست، به نوعی حل کردن قند در چای را به نمایش گذاشت تا کری سنگینی برای حریف پرستاره خوانده باشد.

 

 

1655875

 

1655877

 

1655878

 

ٖاین همان تصمیم جنجالی کریس بیث داور استرالیایی این دیدار است. صحنه ای که علی لاجامی به ساق پای موسی مارگا ضربه ای را وارد کرد و داور نیز مستقیما به او کارت قرمز داد. کریس بیث همان داور جنجالی دیدار ایران و امارات است که پس از اخراج شجاع خلیل زاده و با دخالت داور VAR، تصمیم خود را تغییر داد و شجاع پس از چند دقیقه که کنار زمین بود، به میدان مسابقه بازگشت.

 

 

النصر که از تمام ستارگانش در این بازی بهره می برد، آن درخشش لازم را از سوی عبدالرزاق حمدالله و جلال الدین ماشاریپوف دو بازیکن کلیدی مسابقه قبلی نداشت بخصوص حمدالله که اسیر مدافعان الهلال بود. همچنین تالیسکا گران قیمت این تیم هم موقعیت چندانی برای گلزنی به دست نیاورد البته با گلی که در دقیقه 50 به ثمر رساند، توانایی های خود را به نمایش گذاشت.

 

النصر که در دومین سال متوالی از صعود به فینال بازماند، حالا دیگر قادر نخواهد بود در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. آنها در فصل گذشته نتوانستند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند و حالا تنها باید برای جدال در لیگ عربستان با حریفان خود مقابله کنند.

 

 

 

1655879

 

1655883

 

 

با بسته شدن پرونده مسابقات لیگ قهرمانان در غرب آسیا، حالا الهلال منتظر یکی از تیم های اولسان هیوندای یا پوهانگ استیلرز است تا دیدار فینال را مقابل یک تیم کره ای انجام بدهد. آنها در مرتبه پیشین با پیروزی برابر نماینده ژاپن به مقام قهرمانی آسیا رسیده اند که از این قهرمانی تنها دو سال می گذرد و به نظر می رسد این بار نیز تیم آبی پوش شهر ریاض شانس زیادی برای کسب این عنوان داشته باشد. آنها با وجود نمایش ضعیف در دور مقدماتی، با حذف تیم های مدعی پرسپولیس و النصر فینالیست های دوره قبلی در منطقه غرب آسیا، با شایستگی به دیدار پایانی صعود کردند.

 

 

1655881

 

1655882

 

 

دیدگاه‌ها