کد خبر : 1786665 | 28 مهر 1400 ساعت 12:57 | 60.3K بازدید | 28 دیدگاه

بیست و پنج بازیکن منتخب امید ایران

ستاره‌های آینده فوتبال در اردوی جنجالی

سرمربی تیم امید ایران اسامی 25 بازیکن را برای حضور در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به کشور تاجیکستان اعلام کرد.

ستاره‌های آینده فوتبال در اردوی جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال امید ایران قرار است از 3 تا 9 آبان ماه در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا زیر 23 سال شرکت کند. حضور این تیم در چنین رقابت هایی اگرچه در سطح فوتبال ملی پایه اهمیت دارد، اما دردسرهای زیادی را ایجاد کرده است. 


عدم برگزاری مسابقات تیم امید در فیفادی سبب شده تا صدای بسیاری از باشگاه ها دربیاید. دلیل اعتراض های باشگاه ها و تهدید آنها به ندادن بازیکن این است که رقابت های تیم امید با بازی های لیگ برتر همزمان است و به همین خاطر باشگاه ها راضی نیستند بدون نفرات ملی پوش خود به مصاف رقبایشان بروند.


در این شرایط اما مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید امروز 25 بازیکن را به اردوی تیم ملی امید دعوت کرد تا تقریبا تیم خود را برای حضور دررقابت های مقدماتی آسیا ببندد. مهدوی کیا امروز 25 بازیکن را به اردوی تیم ملی امید دعوت کرد و این نفرات باید امروز خود را به هتل آکادمی برسانند.

 

1656079


اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح ذیل است:


دروازه بان ها:
علیرضا رضایی(استقلال)، محمد جواد کیا(پدیده مشهد) و رضا کاخساز(مس شهربابک)


مدافعان:
سامان فلاح(پیکان)، محمد مهدی احمدی(نفت مسجدسلیمان)، امید حامدی فر(نفت آبادان)، محمدامین حزباوی (فولاد)، یونس اکبرپور(مس رفسنجان) ، مهدی هاشم نژاد(ملوان انزلی)، سینا عبداللهی(ماشین سازی)، میلاد کر(ذوب آهن) و محمد سلطانی مهر(ذوب آهن)


هافبک ها:
امیرحسین حسین زاده(استقلال)، سبحان خاقانی(استقلال)، محمد مهدی محبی(پیکان)، علیرضا کوشکی(پیکان)، محمدحسین زواری(نفت آبادان)، علیرضا باویه(فولاد)، مهدی لیموچی(فجرسپاسی شیراز)، حسین نخودکار(گل گهر)، محمد خدابنده لو(ذوب آهن) و یاسین سلمانی(سپاهان) 


مهاجمان:
امیرعلی صادقی(استقلال)، آریا برزگر(فجرسپاسی)، فرزان دانا(فجرسپاسی)

 

1648241


*در لیست اعلام شده استقلال تهران با 4 بازیکن بیشترین بازیکن را در تیم امید دارد. بی تردید حضور این تعداد بازیکن از یک تیم در جمع امیدها آن هم در شرایطی که بازی های لیگ برتر برگزارمی شود، نکته قابل تاملی است. 
*تیم های پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان و فجرسپاسی شیراز هرکدام 3 بازیکن در تیم امید دارند که آنها نیز نسبت به حضور نفرات شان در جمع شاگردان مهدوی کیا معترض هستند.


*نکته مهم درباره دعوت از ساسان حسینی و امیر محمد هوشمند دو بازیکن آلومینیوم اراک است. این دو بازیکن با نظر رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم در اردوی قبلی حضور نیافتند و حالا مهدوی کیا برای اردوی پیش رو آنها را خط زده است. این در حالی است که هردوی نفرات جزو بازیکنان اصلی تیم امید محسوب می شدند و حالا احتمالا عدم حضور در اردوی قبلی باعث خط خوردنشان شده و باید منتظر واکنش فدراسیون نشینان باشیم.


*پرسپولیس که در اردوی قبلی محمد شریفی را به خاطر حضور در لیگ قهرمانان به تیم امید نداد، در این اردو هم هیچ نماینده ای ندارد.


*هواداران استقلال با توجه به حضور 4 بازیکن شان در تیم امید و اینکه پرسپولیسی ها هیچ نماینده ای ندارند اعتراضات شدیدی را در فضای مجازی از فدراسیون فوتبال انجام داده اند. استقلالی ها معتقدند فدراسیون قصد دارد استقلال در غیاب بازیکنانش دیدارهای لیگ برتری خود را انجام بدهد ودر عوض پرسپولیس هیچ بازیکنی در تیم ملی امید ندارد.


*سازمان لیگ فوتبال تا این لحظه هیچ اقدامی درباره تغییر زمان بازی های تیم هایی که در تیم امید نماینده دارند در لیگ برتر انجام نداده و به نظر می رسد این مساله خبرساز شود. امروز سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ تهدید کرد هر بازیکنی به اردوی تیم امید نرود، با محرومیت مواجه می شود. این اقدام می تواند تبعات سنگینی به همراه داشته باشد. چراکه بازی های امید در فیفادی نیست و باشگاه ها نیز دوست ندارند بازیکنانی که برایشان هزینه کرده اند را در اختیار تیم امید در چنین ایامی قرار بدهند.

 

1656081


*یکی از اتفاقات جالب در تیم امید حضور ستاره های جوان تیم های لیگ برتری است. بازیکنان زیادی که در تیم های لیگ برتری خود فیکس هستند حالا نفرات اصلی تیم امید محسوب می شوند. بازیکنانی مثل کوشکی، محبی، فلاح، نخودکار، برزگر ، سلمانی و ... که همگی در تیم های خود فیکس هستند و نقش مهمی ایفا می کنند.


*در گذشته شاهد آن بودیم که معمولا در اردوی تیم امید بازیکنان لیگ یکی هم حضور می یافتند اما مهدوی کیا برای این اردو فقط دو سه بازیکن از تیم های دسته اولی دعوت کرده و سایر بازیکنان از لیگ برتر هستند.


*آریا برزگر مهاجم سابق پرسپولیس که در این تیم فرصت زیادی برای بازی کردن نداشت، امسال به فجرسپاسی رفته و حالایکی از امیدهای اصلی گلزنی امیدها محسوب می شود.

 

گفتنی است؛ اردوی فوق از امروز تا 29 مهر ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار و سپس ملی‌پوشان جهت حضور در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به کشور تاجیکستان اعزام می شوند. مسابقات مقدماتی آسیا در رده سنی زیر 23 سال تا 10 آبانماه در شهر دوشنبه ادامه خواهد داشت. تیم فوتبال زیر 23 سال ایران درگروه B با تیم های تاجیکستان، نپال و لبنان به رقابت می پردازد.

دیدگاه‌ها