کد خبر : 1786707 | 28 مهر 1400 ساعت 12:04 | 14.3K بازدید | 5 دیدگاه

لیگ شروع نشده اعتراض به داوری شروع شد!

فجر سپاسی صحنه آهسته گل نساجی را در اینستاگرامش قرار داده و قضاوت صحیح بودن آن را به کارشناسان سپرده است.

لیگ شروع نشده اعتراض به داوری شروع شد!

به گزارش "ورزش سه"، بحث‌های داوری و اشتباهات آن موضوعی است که در تمام فوتبال دنیا در طول تاریخ مطرح بوده؛ از گل معروف مارادونا گرفته تا گلی که فرانک لمپارد در جام جهانی ۲۰۱۰ به نویر زد و داوران ندیدند و سرنوشت بازی آلمان و انگلیس کاملا تغییر کرد. با این وصف تا همین چندسال پیش می‌گفتند به نظر می‌رسد محال است جایی فوتبال باشد و اشتباهات داوری نباشد!

 

با گذشت زمان و وارد شدن تکنولوژی به مستطیل سبز شکل بازی‌ها تغییر زیادی کرد و تا حد زیادی کمک داوران ویدئویی با کمک VAR اشتباهات داوری را کاهش داده‌اند و دیگر کسی نمی‌تواند با دست گل بزند و پنالتی یا گلی از دست داور در نمی‌رود. البته با وجود این تکنولوژی هم همه اشتباهات رفع نشده اما تا حد زیادی فوتبال به سمت عادلانه‌تر شدن رفته است.

 

نمونه تاثیر VAR را در همین فیفادی قبلی در خاطر داریم که کارت قرمز شجاع خلیل زاده مقابل امارات پس گرفته شد و ایران آن بازی را برد اما در آزادی که از این تکنولوژی استفاده نشد تنه مدافع کره جنوبی در محوطه جریمه به مهدی طارمی پنالتی تشخیص داده نشد تا با تمام وجود نبود VAR را حس کنیم.

 

در لیگ ایران نیز یکی از مسائلی که هر هفته مطرح می‌شود همین اشتباهات داوری است. ورزشگاه‌های ایران هنوز به VAR مجهز نشده‌اند و اعتراضات تیم‌ها به تصمیمات داوری را می‌توان امری بدیهی دانست. در اولین مسابقه لیگ بیست و یکم میان دو تیم نساجی و فجر اولین گل لیگ توسط کریم اسلامی روی ریباند ضربه آزاد به ثمر رسید اما فجری‌ها گل را مردود می‌دانستند.

 

1656044

 

پیج باشگاه فجر با قرار دادن تصویر و صحنه آهسته این گل قضاوت را به کارشناسان واگذار کرده و عقیده دارد کریم اسلامی در آفساید بوده است. وقتی از اولین بازی لیگ اعتراضات به این شکل شروع شود معلوم است که در هفته‌های سرنوشت‌ ساز انتهایی مانند فصول گذشته شاهد اعتراضات شدید به تصمیمات داوری خواهیم بود. اتفاقی که ضرورت وجود VAR در ایران را بیش از پیش معلوم می‌سازد و باید دید فدراسیون که به تازگی از اتاق VAR آزادی رونمایی کرده در نهایت چه تدبیری در این موضوع خواهد داشت.

دیدگاه‌ها