کد خبر : 1786757 | 28 مهر 1400 ساعت 16:24 | 144.4K بازدید | 44 دیدگاه

صعود پوهانگ استیلرز به فینال آسیا؛

قهرمان آسیا به پرسپولیس پیوست! (عکس)

تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی با 5 گل در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

قهرمان آسیا به پرسپولیس پیوست! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در بازی نهایی منطقه شرق آسیا ظهر امروز تیمهای پوهانگ استیلرز و اولسان هیوندای کره جنوبی در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند. این بازی تقابل مدافع عنوان قهرمانی ACL با قهرمان سال 2009 این رقابتها بود که باتوجه به حضور ستاره پیشین پوهانگ روی نیمکت اولسان به عنوان سرمربی، به دیداری حیثیتی تبدیل شده بود.

 

اولین موقعیت این بازی با ضربه مانوئل پالاسیوس روی دروازه اولسان به دست آمد اما ضربه سر این بازیکن را دروازه بان مهار کرد و مانع از غافلگیری تیمش در دقیقه 4 شد. در ادامه این نیمه هر دو تیم موقعیتهایی داشتند اما نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در دقیقه 51 بازی جان لی دروازه‌بان تیم پوهانگ از مهار ارسال توپ از سمت چپ به شکلی عجیب ناکام ماند و توپ از دست او سُر خورد تا ایل لاک یون از یک قدمی دروازه موفق به گلزنی شود و اولسان را پیش بیاندازد اما این پایان کار نبود.

 

 

1656133

 

پس از این گل، پوهانگ استیلرز بازی را در دست گرفت و در 40 دقیقه باقی مانده سراسر حمله شد اما گل تساوی را در آخرین دقیقه بازی به ثمر رساند. در این بین در دقیقه 67 بازی وون دو جائه بازیکن اولسان هم از زمین اخراج شد تا سرخپوشان پوهانگ با شرایط بهتری روی دروازه حریف حمله کنند.

 

در دقیقه 89 ارسال توپ از سوی کوسیچ بازیکن تیم پوهانگ روی دروازه با ضربه سر تماشایی گرانت همراه شد و این توپ پس از برخورد به تیرک عموی دروازه از خط گذشت تا بازی مساوی شود و به وقتهای اضافه برود.

 

1656136

 

در وقت اضافه هر دو تیم چند موقعیت داشتند که هیچ یک تبدیل به گل نشد تا بازی به پنالتی کشیده شود.

 

1656135

 

ضربه پنالتی اول را دیو بولتوش مدافع هلندی تیم اولسان از دست داد تا تیم پوهانگ استیلرز فرصت پیش افتادن را پیدا کند. پوهانگ هر 5 ضربه را باوجود تشخیص درست دروازه بان حریف تبدیل به گل کرد و اولسان هم 4 ضربه بعدی را وارد دروازه حریف کرد تا این تیم پس از 12 سال به فینال آسیا صعود کند.

دیدگاه‌ها