کد خبر : 1786776 | 28 مهر 1400 ساعت 17:51 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

دیو هلندی عامل حذف قهرمان آسیا! (عکس)

پوهانگ در یک دیدار حساس و مهیج و در ضربات مرگبار پنالتی، موفق شد اولسان را شکست داده و راهی دیدار فینال شود.

دیو هلندی عامل حذف قهرمان آسیا! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پوهانگ موفق شد پس از 12 سال راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. شاگردان کیم جی دانگ از 10 نفره شدن مدافع عنوان  قهرمانی نهایت بهره را بردند و با پیروزی در ماراتن مرگبار پنالتی ها، راهی دیدار فینال شدند تا به مصاف الهلال بروند.

 

در این مسابقه اولسان ابتدا با گل یون ایل لوک در دقیقه 52 از حریف خود پیش افتاد اما اخراج وون دو جائه کاپیتان اولسان در دقیقه 68 کار را برای این تیم سخت کرد تا اینکه حملات و فشارهای پوهانگ در دقیقه 89 جواب داد و الکس گرانت گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

 

در وقت های اضافی نیز تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی نتیجه بود. اولسان 10 نفره تمام تمرکزش را روی دفاع از نتیجه و کشاندن بازی به ضربات پنالتی گذاشته بود و بازیکنان پوهانگ نیز نتوانستند از دفاع چند لایه این تیم عبور کنند تا پنالتی ها تکلیف تیم برنده را مشخص کند.

 

دیو بولتویس مدافع تنومند و هلندی اولسان پشت نخستین ضربه پنالتی ایستاد. بازیکنی که سابقه سالها حضور در اوترخت هلند و نورنبرگ آلمان را در کارنامه دارد و در سال 2019 به اولسان پیوست. مدافع باتجربه ای که در فینال لیگ قهرمانان سال قبل 90 دقیقه برابر پرسپولیس بازی کرد. او ضربه اش را با پای چپ زد اما ارتفاع فراوان توپ باعث شد تا ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون برود.

 

پس از آن، سانگ هیوب لیم بهترین گلزن پوهانگ در لیگ قهرمانان آسیا پشت ضربه اول تیمش ایستاد. او در رسیدن تیمش به دیدار نیمه نهایی نقش ویژه ای داشت و 4 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. جو هیون وو سنگربان ملی پوش اولسان که در هر 3 دیدار تیم ملی کشورش در جام جهانی 2018 درون دروازه کره ایستاده بود، مقابل ضربه بازیکن پوهانگ ایستاد و حتی روزی ضربه او نیز تأثیر گذاشت اما ضربه هیوب لیم وارد دروازه شد.

 

چونگ یونگ لی کاپیتان اولسان زننده پنالتی دوم تیمش بود. او ضربه اش را به سمت راست جون لی گلر پوهانگ زد و این دروازه بان نیز موفق به مهار پنالتی شد اما به دلیل اینکه او قبل از زدن ضربه جلو آمده بود و هیچ کدام از پاهایش نیز روی خط نبودند، عبدالرحمن جاسم داور قطری دستور به تکرار پنالتی داد که چونگ یونگ لی این بار توپ را به وسط دروازه زد و نخستین پنالتی را برای اولسانی ها به گل تبدیل کرد. 

 

وان کیون کوون بازیکن پوهانگ که در تمامی دیدارهای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به طور کامل بازی کرده است، پشت توپ دوم ایستاد و آن را در حالی به گل تبدیل کرد که باز هم گلر اولسان جهت آن را درست تشخیص داد. کیم جی هیون که در این فصل به صورت یک در میان برای اولسان در لیگ قهرمانان بازی کرده است، به خوش شانسی ضربه اش را به گل تبدیل کرد آن هم در شرایطی که جون لی مسیر توپ را درست تشخیص داده بود.

 

کیم سونگ جیو پشت سومین پنالتی پوهانگ ایستاد و با اینکه باز هم جو هیوون وو مسیر توپ را درست تشخیص داده بود، این توپ به گل تبدیل شد. در ادامه نیز کی هی کیم و یوونگ وو پارک برای اولسان و مینگ کوان جونگ برای پوهانگ ضربات خود را به گل تبدیل کردند تا حساب کار 4 – 4 مساوی شود و سونگ وو کانگ پشت پنالتی آخر ایستاد که با وجود آنکه سنگربان اولسان پنجمین ضربه پنالتی را نیز درست تشخیص داد، اما توپ بازیکن پوهانگ وارد دروازه شد تا بدین شکل اولسان 10 نفره از دومین صعود متوالی به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازبماند و پوهانگ به حریف الهلال تبدیل شود.

 

1656167

 

1656168

 

1656166

 

1656176

دیدگاه‌ها