کد خبر : 1787290 | 01 آبان 1400 ساعت 10:46 | 196K بازدید | 80 دیدگاه

ستاره‌های شروع لیگ با چهره‌های ویژه؛

تیم منتخب هفته اول لیگ برتر

برترین‌های نخستین هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که گل‌گهر، پرسپولیس و سپاهان به ترتیب بیشترین نماینده را دارند.

تیم منتخب هفته اول لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۰۱-۱۴۰۰ در حالی به پایان رسید که ۶ تیم موفق به کسب پیروزی شدند که در این بین گل‌گهر سیرجان پرُگل‌ترین برد هفته را مقابل تراکتور به دست آورد و به همین دلیل با سه بازیکن، بیشترین نماینده را در تیم منتخب دارد.

 

پرسپولیس و سپاهان، مدعیان قهرمانی هر کدام دو بازیکن در جمع برترین‌ها دارند، استقلال با برتری مقابل هوادار و همچنین تیم‌های نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن و نساجی با نتایج خوبی که کسب کردند، دارای یک سهم در تیم منتخب هفته اول "ورزش سه" هستند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را می‌بینید:

 

دروازه‌بان


مسعود پورمحمد(نفت مسجدسلیمان)
سنگربان باتجربه نفت مسجدسلیمان، یکی از عوامل کسب تساوی ارزشمند تیم بحران‌زده نفت MIS در خانه پیکان بود. در روزی که شاگردان مجتبی حسینی فرصت‌های زیادی را به روی دروازه میهمان خلق کردند، اما این ایستادگی پورمحمد بود که مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. گلر نفت مسجدسلیمان با ۳ سیو مهم و ۴ خروج موفق از دروازه، به کمک خط دفاعی تیمش مقابل مهاجمان پیکان ایستادگی کرد و یک امتیاز را برای تیم فراز کمالوند به ارمغان آورد. دروازه‌بان سابق پارس جنوبی، آلومینیوم اراک، ملوان و ... امیدوار است در لیگ بیست و یکم بسیار بیشتر از گذشته فرصت حضور در میدان را به دست بیاورد که با این نمایش برابر پیکان توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.

 

1657033

 

مدافعان


حامد نورمحمدی(ذوب‌آهن)
حامد نورمحمدی در خط دفاعی ذوب آهن و در دیدار با صنعت نفت آبادان روز موفقی را پشت سر گذاشت و در نهایت با گل ثانیه‌های پایانی بازی عارف رستمی در کنار هم تیمی‌های خود کسب اولین سه امتیاز را جشن گرفت. ذوب آهن در همان اولین بازی با نمایش خوب حامد نورمحمدی و هم تیمی هایش در فاز دفاعی نشان داد که همانند فصل گذشته تیمی نیست که در برابر هر حمله‌‌ای تسلیم شود. مهدی تارتار به خوبی متوجه شده است ذوب آهن برای بازگشت به روزهای خوب ابتدا باید گل نخورد که این مهم با حضور مردانی چون حامد نورمحمدی در بازی نخست به خوبی تثبیت شد.

 

1657032

 

مسیح زاهدی(گل گهر)
مدافع جدید گل‌گهر با نمایش کم‌اشتباه و مطمئن در خط دفاعی به‌ویژه در مهار مهاجمان خطرناکی مثل عباس‌  زاده و پیمان بابایی، روز خوبی را پشت سر گذاشت. این بازیکن پس از یک فصل موفق در مس رفسنجان حالا در گل‌گهر به دنبال اثبات شایستگی‌هایش است. زاهدی با ثبت آمار استثنایی ۹۵ درصد پاس صحیح برابر تراکتور، در کارهای دفاعی نیز عملکرد خوبی داشت. او ۳ نبرد هوایی موفق داشت و با ۶ عملکرد دفاعی موفق از جمله یک تکل صحیح، یک دفع توپ و ۴ قطع توپ، از عوامل پیروزی تیمش بود. اگر پنالتی لحظات پایانی بازی برای تراکتور به دست نمی آمد، گل‌گهر می‌توانست با کلین شیت فصل را آغاز کند اما این مسئله نیز موجب نشده تا عملکرد خوب زاهدی به چشم نیاید و این بازیکن از مدافعان خوب روز اول لیگ بود.

 

1657072

 

دانیال اسماعیلی‌فر(سپاهان)
پاس دانیال اسماعیلی‌فر به خوبی روی پای سروش رفیعی نشست و شاهد یک گل زیبا در بازی سپاهان در برابر مس رفسنجان بودیم. دانیال علاوه بر انجام این کار مهم در فاز دفاعی به تیمش کمک کرد به خصوص که بیشتر حملات تیم مس رفسنجان از جناح چپ طرح‌ریزی می شد. هر چند نمایش تیم سپاهان در بازی با مس رفسنجان محرم نویدکیا را راضی نکرد، اما سپاهان به سه امتیاز این بازی دست پیدا کرد و لیگ برتر را خوب استارت زد. باید به این نکته هم اشاره کرد خیلی از تیم ها در هفته اول ناهماهنگ نشان می‌دهند که در ترکیب سپاهان بازیکنانی چون دانیال از این امر مستثنی بودند.

 

1657031

 

وحید امیری(پرسپولیس)
وحید در ۳۳ سالگی همچنان با صلابت در زمین بازی می‌کند و تا دقیقه ۹۰ بازی خستگی‌ناپذیر نشان داده و دوندگی بالایی دارد. او علاوه بر سرعت بالایی که دارد، باهوش بازی می‌کند و یک پاس گل عالی برای عیسی آل‌کثیر فرستاد. دقت پاس امیری تحسین‌برانگیز است و ۵۸ پاس با دقت ۸۶ درصدی در این بازی ثبت کرده است. امیری در شروع لیگ جدید در پست دفاع چپ بازی کرد و طبق آمار می‌توان او را بهترین بازیکن بازی پرسپولیس با فولاد نامید.

 

1657017

 

هافبک‌ها


مسعود شجاعی(نساجی)
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، بازگشت خوبی به رقابت‌های لیگ برتر داشت. شجاعی پس از تجربه درخشان با ساکت الهامی در تراکتور و کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، حالا یک‌بار دیگر زیر نظر این مربی به دنبال بازگشت به روزهای خوبش است. شجاعی در دیدار برابر فجرسپاسی، روی تک گل تیمش نقش مهمی داشت چراکه خطای پشت محوطه جریمه که منجر به گل نساجی شد، روی او رخ داد. شجاعی در دیدار برابر فجر خط دفاعی این تیم را بارها آزار داد و ۶ دریبل موفق را به ثبت رساند. جنب و جوش و فعالیت‌های شجاعی باعث گردید تا بازیکنان نماینده شیراز ۷ مرتبه روی او مرتکب خطا شوند. شجاعی در کارهای دفاعی نیز خوب ظاهر شد و ۲ تکل موفق، ۱ دفع توپ و ۴ قطع توپ داشت و از بهترین های هفته اول لیگ بود. بازی خوب شجاعی حتی باعث شد الهامی معتقد باشد او می تواند به تیم ملی بازگردد.

 

 

سروش رفیعی(سپاهان)
سروش رفیعی در بازی نخست و در برابر مس رفسنجان به خوبی در میانه میدان سپاهان جولان داد. از همه مهم‌تر اینکه او یک گل زیبا به ثمر رساند. گلی که به دنبال آن شادی گل زیبایی را هم به همراه داشت. نبض میانه میدان سپاهان در دست سروش است و هر گاه این بازیکن در شرایط فنی خوبی قرار داشته باشد سپاهان هم روز خوبی را پشت سر می گذارد به این خاطر که صادر کننده پاس آخر است. سروش در بازی با مس رفسنجان یک بار دیگر نشان داد در روزهایی که تیمش به گل نیاز دارد می‌تواند جور مهاجمان را بکشد. سپاهان برای قهرمانی البته که باید این گل‌ها را تکرار کند.

 

 

جعفر سلمانی(استقلال)
بازیکنی که این تابستان از فوتبال پرتغال جدا شد و به ایران آمد، زننده اولین گل فصل استقلال بود. سلمانی که به بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ معروف شده بود و در دیدار برابر سوریه ۴۵ دقیقه در پست غیرتخصصی به میدان رفت و در جدال حساس استقلال برابر الهلال نیز همچون بازی تیم ملی در حد انتظار ظاهر نشد تا انتقادات از او بالا بگیرد. اما سلمانی در نخستین هفته از رقابت های لیگ برتر، نمایش دلپذیری ارائه کرد. بازیکنی که نقش بزرگی در حملات تیمش روی دروازه تیم عنایتی داشت و ۵ بار شوت زنی کرد و یک پاس کلیدی نیز داد، زننده تک گل ۳ امتیازی آبی پوشان لقب گرفت. سلمانی جوان که به نظر می رسد در حال رسیدن به هماهنگی با هم تیمی هایش است، به خوبی پاسخ تمامی منتقدین را داد و در تلاش است تا نمایش های بهتری در ترکیب استقلال داشته باشد. او یکی از بهترین های هفته نخست لیگ بیست و یکم بود.

 


مهدی ترابی(پرسپولیس)
در بازی مقابل فولاد همه کار کرد جز گل‌زنی! وینگر پرسپولیس پس از نمایش متوسط در ریاض، در هفته اول لیگ برتر تحسین برانگیز بود و در نیمه دوم کارهای ترکیبی و هجومی پرسپولیس را رهبری می‌کرد. مهدی ترابی با سانتر دقیقش به حامد پاکدل یک پاس گل داد و همچنین برای گلزنی نیز تلاش کرد، اما دو شوتش به سمت دروازه فولاد به گل تبدیل نشد. پاس‌ها و سانترهای کلیدی موفق شماره ۹ قرمزها و همچنین سرعت دادنش به بازی از عوامل اصلی شکست خانگی فولاد بود.

 

1656850

 

سعید صادقی(گل‌گهر)
بهانه انتخاب سعید صادقی به عنوان یکی از یازده مرد برتر هفته نخست دو گلی است که در بازی با تراکتور به ثمر رساند. در دقایق 16 و 38 بازی. او در پایان به همراه هم تیمی هایش یک پیروزی جالب و خاطره انگیز را جشن گرفت. 4-1؛ نتیجه ای که برای کمتر هوادار فوتبالی قابل هضم بود. سعید صادقی از جمله هافبک های خوبی بشمار می رود که رو به جلو و به سمت دروازه حریف بازی می کند تا اینکه بیشتر توی عرض و عقب پاس بدهد و به دنبال رفع مسئولیت باشد. این نمایش و این بازی تکرار شود به طور حتم گل گهر فصل خوبی را پیش رو خواهد داشت. 

 

1656148


مهاجم


یونس شاکری(گل‌گهر)
در حالی که بسیاری از هواداران گل‌گهر منتظر گلزنی یونس شاکری بودند، اما او در دیدار برابر تراکتور در نقش یک پاسور حرفه‌ای ظاهر شد و ۲ پاس گل داد. مهاجم باتجربه سیرجانی‌ها، در این بازی عملکرد درخشانی داشت و بیش از آنکه به دنبال گلزنی باشد، در پی خلق موقعیت برای گل گهر بود. آمار یک شوت به سمت دروازه تراکتور و دادن ۵ پاس کلیدی به سیرجانی ها، گواه این موضوع است که شاکری در نقش یک هافبک بازیساز کارش را به نحو احسن انجام داده است. اوج هنر این بازیکن روی گل چهارم گل گهر بود. جایی که او مقابل دروازه خالی قرار گرفت اما با از خودگذشتگی و یک ارسال دقیق و دیدنی روی سر سعید صادقی، زمینه ساز گل تیمش بود. شاکری در این بازی به صادقی و تبریزی پاس گل داد و از بهترین های هفته نخست بود.

 

1656455

 

* شایسته هفته: رضا اسدی(پرسپولیس)
بعد از انتقاداتی که به بازی رضا اسدی با توجه به عملکردش مقابل الهلال شده بود، در دیدار هفته اول لیگ برتر هم مقابل فولاد خوزستان به میدان رفت که شرایط متفاوتی تجربه کرد. اسدی در روزی که برای نخستین بار 8 پرسپولیس را پوشیده بود، گل اول بازی را زد و در حرکات ترکیبی تیمش نقش داشت. او علاوه بر گل‌زنی و کمک‌ به گل‌سازی عملکرد دفاعی موفقی هم داشت و هشت قطع توپ و سه نبرد هوایی موفق را به ثبت رساند تا بازیکن شایسته هفته لقب بگیرد.

 

1656999

 

 

1657128

دیدگاه‌ها