کد خبر : 1787311 | 01 آبان 1400 ساعت 11:56 | 42.3K بازدید | 13 دیدگاه

خورشیدی: از 9 فروردین به روی ما شمشیر بکشید

سوء تفاهم بین اسکوچیچ و طارمی حل شد

2 امتیازی که در بازی با کره جنوبی از دست تیم ملی پرید موجب انتقادات از تیم ملی شد. این در حالی است که شاگردان اسکوچیچ در صدر جدول گروه A بخت نخست صعود به جام جهانی 2022 به حساب می آیند.

سوء تفاهم بین اسکوچیچ و طارمی حل شد

به گزارش "ورزش سه"، این بهانه ای شد که با مجتبی خورشیدی – سرپرست تیم ملی صحبت کنیم. به اتفاق این مصاحبه را می خوانیم. 

 

*آقای خورشیدی چه خبر از تیم ملی؟ 

همه چیز خوب پیش می رود اما من متوجه این حجم از انتقاداتی که از تیم ملی می شود را درک نمی کنم. آنهم در حالی که ما صدرنشین گروه بشمار می رویم. تیم ملی نه متعلق به من است و نه اسکوچیچ و نه بازیکنان تیم ملی. تیم ملی برای همه است. برای دوستداری که در محروم ترین منطقه ایران در سیستان و بلوچستان زندگی می کند. تیم ملی حتی به منتقدین تعلق دارد. البته این بدین معنی نیست که کسی نباید تیم ملی را نقد بکند. نقد بکنید اما منصفانه و با ارایه راهکار و در جهت کمک به تیم ملی. کسی که نقد می کند باید اطلاعات داشته باشد. به طور مثال در یکی از نقدها بعد از بازی با کره جنوبی خواندم که چرا اسکوچیچ به کاوه رضایی بازی نمی دهد و از او در ترکیب تیم ملی بهره نمی برد؟ این در حالی است کاوه رضایی در اردوی تیم ملی مصدوم شده بود و سه روز پیش از بازی اردو را ترک کرده بود. این ها قشنگ نیست. آنهایی که بیرحمانه و گاهی غیر منصفانه به تیم ملی می تازند باید به یاد بیارند که تیم ملی با چه استرسی وارد بازی های بحرین شد. ما اگر یکی از بازی ها را می باختیم و در بازی بعدی با هر نتیجه ای برنده می شدیم به دور بعدی بازی ها صعود نمی کردیم. اهل فوتبال به خوبی متوجه این موضوع می شوند. خواهش من از همه اهالی فوتبال این است تا 9 فروردین که آخرین بازی تیم ملی برگزار می شود همه از تیمی که متعلق به خودشان است حمایت کنند. وقت برای انتقاد زیاد است. از 9 فروردین همه می توانند از تیم ملی انتقاد کنند. حتی میزگرد بگذارند. این فوتبال در شرایطی که  مشکلات معیشتی و تحریم ها مردم را آزار می دهد دلخوشی اشان است و کورسویی امید می دهد و ما نباید به خود اجازه دهیم کام مردم تلخ شود. البته که تیم ملی عاری  از ایراد نیست. هیچ تیمی در فوتبال جهان کامل نیست و تیم ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما اکنون زمان کمک به تیم ملی است. 

 

*مشخص است دل پردردی از برخوردها دارید؛ هم شما و هم کادر فنی تیم ملی! 

همان طور که اشاره کردم تیم ملی از بازی های سخت بحرین عبور کرده و به خوبی نمایش های ضعیف و نتایج بد در زمان مارک ویلموتس را جبران کرده و اکنون هم با 10 امتیاز از 4 بازی در صدر جدول قرار دارد و در بازی با کره جنوبی هم دیدید در نیمه دوم موقعیت های خوبی برای برتری در بازی با دست آوردیم و حتی دو بار توپ به تیرک دروازه حریف برخورد کرد و در نهایت اکنون صدر جدول هستیم و با دو سه پیروزی دیگر پیش از پایان بازی ها به جام جهانی صعود خواهیم کرد. من این همه انتقاد و این لحن در انتقاد را درک نمی کنم. البته چه کسی است که مخالف نقد باشد؟ در نقد هم به حسن ها اشاره می شود و هم به عیب ها. از همه مهمتر راهکار ارایه می شود که این می تواند مورد بررسی قرار گیرد. اما خیلی از نقدها اکنون به تیم ملی بدون اطلاعات و غیر منصفانه است. من می گویم برای چنین نقدهایی هم فرصت وجود دارد. از 9 فروردین به بعد. به خاطر تیم ملی که متعلق به تک تک ما ایرانی هاست از تیم ملی حمایت کنید. 

 

1657047

 

*می خواهیم به واضح از شما در مورد تنشی که بین اسکوچیچ و مهدی طارمی به وجود آمده سوال کنیم؛ آیا این خطرناک نیست و به تیم ملی ضربه نمی زند؟ 

این چالش ها ممکن است در هر خانواده ای رخ دهد و طببعی است. من هم با اسکوچیچ صحبت کردم و هم مهدی طارمی. منظور سرمربی تیم ملی این نبوده که برداشت شده که خدای ناکرده بازیکنان ایرانی ضعیف هستند. در این موضوع سوء تعبیر و سوء برداشت شده است اما همه چیز حل شده است. مهدی طارمی بازیکن با کیفیت و بزرگی به شمار می رود و سرمربی تیم ملی هم اعتقاد خاصی به بازی مهدی طارمی دارد و همه چیز در یک فضای دوستانه حل شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. من که سرپرست تیم ملی هستیم صادقانه می گویم این موضوع کوچک بود و در هر خانواده ای ممکن است سوء تفاهماتی شکل بگیرد و باید بگویم نگران نباشید. هر چند ممکن است رسانه ها و فضای مجازی این موضوع را بزرگ جلوه دهند. 

 

*و صحبت پایانی...

جا دارد من از بزرگ ترهای تیم ملی تشکر ویژه ای داشته باشم. علیرضا جهانبخش. مهدی طارمی.احسان حاج صفی. کریم انصاری فرد و... به لطف حضور این بازیکنان تیم ملی حاشیه نداشته و در ادامه هم نخواهد داشت. شخصا از همه اهالی فوتبال درخواست می کنم به عزیزی خادم و فدراسیون فوتبال و تیم ملی کمک کنید. نمی خواستم به این  موضوع اشاره داشته باشم. اما شما ببنید فدراسیون فوتبال در ماه های اخیر با تدابیری که اتخاذ کرد در همه بخش ها موجب شد تا تیم های ملی ما با پرواز اختصاصی راهی کشورها برای انجام بازی ها شوند. حتی تیم ملی بانوان. دیدید که در گذشته چه بازیهای دوستانه ای برای این تیم تدارک دیده شد و در ادامه چه برنامه هایی برای این تیم پیش بینی شده است. تیم ملی بانوان هم با پرواز اختصاصی راهی کشورها می شود و اکنون تیم ملی امید هم با پروازه اختصاصی راهی دوشنبه شده است. پاداش های معوقه پرداخت شده. تلاش های زیادی انجام شده تا VAR وارد فوتبال شود. و تلاش هایی که در سایر زمینه ها که شاید گفتن آن زیاد جالب نباشد. فدراسیون فوتبال البته همان طور که خود عزیزی خادم گفته عاری از اشتباه نیست اما درتلاش است در همه زمینه ها تحول بنیادین را اجرایی کند و به نظر من باید به این فدراسیون فوتبال و تیم ملی و شخص رییس فدراسیون فوتبال کمک کرد. یک نمونه شما فقط می توانید سوال کنید که پاداش اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی چند سال بود که پرداخت نمی شد. و حرف آخر؛ تا 9 فروردین از تیم ملی حمایت کنید و از 9 فروردین به بعد می توانید روی ما شمشیر بکشید.

دیدگاه‌ها