کد خبر : 1787732 | 03 آبان 1400 ساعت 12:29 | 63.4K بازدید | 30 دیدگاه

درخشش مهاجمان کار اسکوچیچ را سخت تر می کند

سرگیجه پیراهن طلایی در تیم ملی ایران

مربی یک تیم فرضی اروپایی هم باشید، با مهاجمان ایرانی به مشکل بر می خورید. چه رسد به تیم واقعی ملی ایران که هدایتش در اختیار دراگان اسکوچیچ است.

سرگیجه پیراهن طلایی در تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه"، از درخشش محمد صلاح، لواندوفسکی، بنزما و تعدادی ستاره چند 10 میلیون دلاری و بین المللی که بگذریم، مهاجمان ایرانی همچنان به درخشش خود در فوتبال اروپا ادامه می دهند و این هفته 4 نفر از آنها، موفق به گلزنی و خلق القابی مانند هت تریک و بریس شدند و یکی از آنها هم توپ یک مسابقه را به نشانه زدن 3 گل در یک دیدار به خانه برد. 

 

مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد و اللهیار صیادمنش. تازه این در شرایطی است که کاوه رضایی مصدوم در بازی تیمش حاضر نبود و مهدی قایدی نیز به دلیل بازگشت از مسابقات ملی، فرصت کمی برای به میدان رفتن برای شباب الاهلی پیدا کرد که البته در همان دقایق نیز می توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد که چاکر داور اهل ترکیه در این زمینه خسیس بازی درآورد. این درخشش ها کار اسکوچیچ را برای انتخاب 2 نفر اصلی خط حمله تیم ملی سخت تر کرد. البته هر چند تا حدود زیادی می توان انتخاب های اصلی سرمربی کروات را پیش بینی کرد اما همانطور که حدس زدن برنده توپ طلای فوتبال اروپا دشوار شده، انتخاب 2 بازیکن برای خط حمله تیم ملی ایران نیز خیلی سخت است.

 

1657277

 

این هفته درخشان برای ملی پوشان ایرانی با 3 گل مهدی طارمی برابر توندلا آغاز شد. مهاجم بوشهری پورتو یک تنه ورزشگاه ژوائو کاردوسو را به آتش کشید و برابر میزبان خود هم هت تریک کرد و هم باعث اخراج یک بازیکن حریف شد، آن هم در حالیکه تنها 28 دقیقه از زمان بازی سپری شده بود. پس از اینکه تیم کونسیسائو از توندلای رده یازدهم عقب افتاد، این طارمی بود که در نقش یک منجی به فریاد آبی و سفیدهای بندرنشین رسید و سه امتیاز شیرین را نصیب آنها کرد.

 

طارمی پس از اینکه بازی را به تساوی کشاند، روی تیزهوشی و یک توپ قاپی با گلر توندلا تک به تک شد و بازیکن میزبان نیز چاره ای جز خطا روی مهدی نداشت که عواقب آن یک کارت قرمز مستقیم بود. گل دوم نیز پس از یک ریباند به دست آمد که آن هم روی فرصت طلبی طارمی و تعقیب توپ بود. گل سوم این بازیکن که اوج شاهکار او بود، در شرایط کاملا سخت به دست آمد جایی که طارمی با یک فریب بدن، زاویه ای دشوار را برای گلزنی انتخاب کرد و با یک نوک پا هت تریکش را تکمیل کرد. زدن 3 گل متفاوت در یک بازی، نشان دهنده توانایی های بالای این مهاجم ایرانی است.

 

روز گذشته نیز این درخشش ها با بریس آزمون ادامه یافت. سردار که در چند روز گذشته مورد هجمه رسانه های روسی قرار گرفته بود و حتی به نظر می رسید روابط او با سرگئی سماک سرمربی زنیت دچار تغییر و تحولاتی شده است، از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت. او با چهره ای مصمم و اخم های به هم گره خورده نشان داد که برای خلق اثری جدید در دیدار برابر اسپارتاک از انگیزه های لازم برخوردار است.

 

1657581

 

او در آتش بازی روز گذشته در ورزشگاه کرستوفسکی، نقش اصلی را ایفا کرد. او در همان 36 دقیقه ابتدایی دو بار دروازه حریف را باز کرد و در شکل گیری پیروزی بزرگ 7 بر یک بازیگر نقش اول تیم سماک بود. گل نخست او روی یک سانتر و در شرایط سخت و در وضعیتی که یک مدافع اسپارتاک نیز برای زدن ضربه سر به هوا پریده بود، به ثمر رسید. آزمون که فصل را با اخبار جدیدی درباره علاقه اینتر و سران نراتزوری به او آغاز کرده، نشان داد که هرگز نباید در دیدار برابر یوونتوس روی نیمکت تیمش می نشست. با اینکه سردار در دقیقه 80 و پس از به دست آمدن یک ضربه پنالتی برای زنیت فرصت هت تریک را داشت، اما این ضربه را به آرتم زیوبا واگذار کرد تا فروتنی بالایش را نیز نشان دهد.

 

چند کیلومتر آن طرف تر نیز اللهیار صیادمنش مهاجم جوان زوریا لوهانسک برای دومین دیدار متوالی برای تیمش گلزنی کرد. یک همکاری تمام ایرانی باعث شد تا زوریا شکست سنگین 6 بر یک هفته گذشته برابر شاختار را فراموش کند. پاس در عرض شهاب زاهدی به دهانه دروازه را اللهیار صیادمنش وارد دروازه کولوس کرد تا زوریا یک پیروزی دلچسب و شیرین را کسب کرده و به رتبه چهارم جدول صعود کند. صیادمنش چند روز پیش نیز تک گل 3 امتیازی تیمش در لیگ کنفرانس را برابر زسکا صوفیه به ثمر رسانده بود و با این درخشش احتمالا سران زوریا از تصمیم خود مبنی بر عدم تمدید قرارداد اللهیار منصرف شوند.

 

1657601

 

این گلزنی ها زمانی رخ داد که یکی از کاپیتان های تیم ملی ایران نیز در لیگ یونان موفق به گلزنی شد. آ.ا.ک آتن در زمین ولوس روی فرصت طلبی کریم انصاری فرد به گل نخست خود رسید. پاس خوب و در عرض استیون زوبر در شرایطی به انصاری فرد رسید که گل کردن توپ با یک ضربه ناگهانی و تک ضرب کمی سخت و دشوار به نظر می رسید اما این بازیکن ایرانی کار خودش را کرد و اصطلاحا یک گل کریم انصاری فردی را برای آ.ا.ک به ثمر رساند و در پیروزی 3 بر یک تیمش نقش مهمی را ایفا کرد.

 

1645966

 

تمام این گلزنی ها در شرایطی بود که دو بازیکن ایرانی دیگر نیز در این هفته از رقابت های اروپایی گلزنی کردند. علی قلی زاده در ادامه روند خوب خودش برای شارلوا، در دیدار برابر سرن یک گل زد و یک پاس گل نیز داد. علاوه بر این، احسان حاج صفی نیز در جریان پیروزی آ.ا.ک در حالیکه در دقیقه 91 به میدان آمده بود، در دقیقه 90+10 موفق شد گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کند تا لژیونرهای ایرانی هفته داغ و موفقی را پشت سر بگذارند. 

 

با درخشش های خیره کننده بازیکنان ایرانی در این هفته از رقابت های اروپایی، اکنون همگان چشم انتظار آغاز مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی خواهند بود. دیدارهایی که برابر لبنان و سوریه برگزار خواهد شد و خیلی لحظه شماری می کنیم تا این لژیونرهای موفق را یک بار دیگر در پیراهن تیم ملی ایران ببینیم.

دیدگاه‌ها