کد خبر : 1788051 | 04 آبان 1400 ساعت 16:09 | 9.6K بازدید | 16 دیدگاه

در خصوص VAR انتظار حمایت بیشتری داشتیم؛

کامرانی فر: داوران سالم هستند؛ مدرک دارید رو کنید!

دبیر کل فدراسیون فوتبال تاکید کرد که همه داوران ایران سالم هستند و اگر کسی مدرکی دارد می تواند ارائه کند.

کامرانی فر: داوران سالم هستند؛ مدرک دارید رو کنید!

به گزارش "ورزش سه"، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز حسن کامرانی فر که به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد را به عنوان دبیر کل این فدراسیون برگزید. کامرانی فر در پایان جلسه امروز در جمع خبرنگاران حضور یافت. صحبت های او در مورد این تغییر پست، حواشی مربوط به تیم ملی، VAR و فساد در داوری را در ادامه می خوانید:

 

من هم کاستی هایی دارم
امروز اعضای هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال لطف داشتند و بنده را که سه ما سرپرست دبیرکلی بودم به عنوان دبیرکل برگزیدند. شرایط خیلی سخت تر می شود و باید احساس وظیفه ام نسبت به فوتبال را بیشتر کنم. باید تجارب و روابطی که در بخش بین الملل دارم بیشتر در جهت کمک به فوتبال ایران استفاده کند. در بخش داخلی هم به دنبال انسجام بین اهالی فوتبال در جهت توسعه و پیشرفت هستیم. در این مسیر همیشه کاستی هایی هست و هیچکس کامل نیست. من هم کاستی هایی دارم و از همه می خواهم که به توسعه فوتبال کمک کنند. فدراسیون در این چند ماه نشان داده که به دنبال توسعه است. ما هم نیاز داریم که مسائلی به ما یادآوری شود و کارها را پیش برود.

 

قانون گل زده را حذف کردیم
علاوه بر اینکه بحث تبدیل سرپرست دبیرکلی به دبیرکل بود و از همه بخاطر اعتمادشان تشکر می کنم تقریبا 20 مصوبه داشتیم. یکی از مهم ترین مصوبه ها که فوتبال ما سال ها بود به آن نیاز داشت بحث حذف گل زده در صعود و سقوط در همه رده ها بود که تصویب شد. دیگر از حالا به بعد ما گل زده نداریم و رنکینگ بازی برابر خواهد بود. این خیلی به سلامت فوتبال کمک می کند. هر چند که من اعتقاد دارم فوتبال ما سالم است و افرادی هستند افراد سالمی اند. ولی باید یک سری قوانین داشته باشیم که به سمت پیشرفت برویم.

 

حمایت از تیم ملی امید را تصویب کردیم
تیم ملی امید ما یکسری مسابقات را شروع کرده که هیئت رئیسه حمایت از این تیم را تا رسیدن به المپیک تصویب کرد. امیدواریم که با این کادر فنی که انتخاب شده و بازیکنان خیلی خوبی که داریم تیم را برای اولین بار در المپیک داشته باشیم. (دبیر کل فدراسیون فوتبال البته باید به این نکته توجه داشته باشد که فوتبال ایران تا کنون سه بار در المپیک حضور داشته اما از آخرین صعود بیش از چهار دهه می گذرد.)

 

1650204

 

 

سوابق مدیریت در ورزش را داشتم
او در مورد بحثی که در خصوص چهار سال سابقه مدیریتش وجود داشت گفت: من کاندیدای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بودم. یکی از شرایط این کاندیداتوری چهار سال سابقه مدیریت بود. با توجه به شرایطی که در اساس نامه بود تمام کسانی که در حوزه بین الملل بودند و در مسابقات بین المللی بودند در سابقه شان درج شد. به علاوه سوابق مدیریت در ورزش را داشتم.

 

تغییرات فوتسال به زودی اعلام می شود
فوتسال برای فدراسیون فوتبال خیلی مهم است و یکی از برندهای ماست. نگاه فدراسیون توسعه در همه بخش هاست و به زودی تغییرات در حوزه فوتسال اعلام خواهد شد. فدراسیون فوتبال در جهت توسعه نه با کسی تعارف می کند و نه از کس خاصی حمایت می کند. در چند روز آینده شرایط تیم ملی فوتسال در همه قسمت ها مشخص خواهد شد.

 

بازی در لبنان برگزار می شود
کامرانی فر در خصوص بحث محل برگزاری بازی ایران و لبنان تاکید کرد: در فدراسیون فوتبال یکسری اطلاعات به ما می رسد و چند روز قبل از کمیته داوران نامه ای به من رسید که دیدم نه محل بازی مشخص است و نه ساعت آن. اما امروز با ایمیلی که آمد مشخص شد که بازی در لبنان برگزار می شود. برای تیم ملی ایران تفاوت نمی کند و با تمام قوا شرکت می کند. در مورد تماشاگر بستگی به کشور میزبان دارد.

 

رئیس فدراسیون روی تیم ملی نظارت مستقیم دارد
دبیرکل فدراسیون در خصوص حواشی اخیر پیرامون تیم ملی گفت: اگر در یک تیمی مشکلاتی باشد این مشکلات به زمین هم سرایت می کند. تیم وقتی در زمین این همه منسجم است، نتایج خوب می گیرد و رابطه کادرفنی و بازیکنان خوب است نمی شود گفت که خارج از زمین ارتباط ندارند. همه به هم کمک می کنند چه بازیکنان ذخیره و چه بازیکنانی که بازی می کنند. آقای عزیز خادمی همه مسائل تیم ملی را مدیریت می کنند و کنار تیم هستند.

 


اگر کسی مستند دارد می تواند ارائه کند
او در مورد صحبت های جنجالی مطرح شده در خصوص فساد در داوری کشور که در برنامه شب گذشته فوتبال برتر مطرح شد اظهار داشت: صرف صحبت کردن نمی تواند ورود کرد. اگر کسی مستند دارد می تواند ارائه کند. این فدراسیون با سلامت کارش را پیش می برد و به همه موارد ورود می کند. با کسی تعارف نداریم و با کسی که راه را اشتباه برود فدراسیون فوتبال صحبت کرده و ورود می کند. من صحبت های شب گذشته را به دلیل خستگی ندیدم ولی دوستان صبح یکسری چیزها گفتند که باید بررسی کنیم. من در مورد سلامت و صداقت داوران شکی ندارم. از جنس داوران هستم و می دانم که با چه زحمتی برای بهترین بودن تلاش می کنند. داوران ما باید تلاش کنند که توانایی که دارند را در مسابقات به نمایش بگذارند. فدراسیون فوتبال در جهت توسعه همه قسمت ها از جمله داوری در تلاش است و قدم های خوبی در موردش برداشته است. اتفاقات خوب در آینده ای نزدیک در مورد داوران اعلام خواهد شد. دوباره تاکید می کنند که داوران ما همگی سالم هستند.

 

انتظار حمایت بیشتری در مورد VAR داشتیم
یک اتفاق خیلی خوب که افتاد این است که ما یک سیستم کامل VAR در ایران داریم. یک قدم برای گرفتن لیسانس از فیفا آماده کردن داوران بود و برای آن داشتن یک سیستم بود. ما الان یک سیستم کامل داریم. به زودی آموزش داوران را شروع می کنیم. ما آموزش دوران را به دلیل نداشتن سیستم برگزار نمی کردیم. باید تلاش کنیم که VAR را به ایران بیاوریم تا هم در بازی های تیم ملی و هم در بازی های لیگ به نتیجه برسیم. هدف فدراسیون وارد کردن VAR به لیگ بود. در مورد این شرکت خیلی کارها انجام کرده بودیم و هنوز هم معتقد هستیم که ما رزومه رسمی شرکت را بررسی و استعلام گرفتیم. اینکه یکسری مطالب را دوستان مطرح کردند ما هنوز به درستی آنها شک داریم و معتقدیم که صحت ندارند. دو نفر که از آن شرکت آمدند مجوزهای لازم را داشتند. به هر حال شاید انتظار فدراسیون فوتبال در این برهه این بود که در مورد VAR بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد. ما تلاش کردیم که این اتفاق بیافتد. ما عاری از اشتباه نیستیم. کار کردن با این شرکت بستگی به تصمیمات آینده دارد.

دیدگاه‌ها