کد خبر : 1788195 | 05 آبان 1400 ساعت 11:55 | 90.2K بازدید | 12 دیدگاه

شباهت‌های دو رهبر سابق تیم‌ملی؛

آخرین بازمانده تیم برانکو علیه یحیی گل‌محمدی!

زمانی که یحیی گل‌محمدی در پی مصدومیت ستار زارع دوباره به فهرست برانکو بازگشت، مسعود شجاعی یک جوان تازه‌کار در تیم ملی بود.

آخرین بازمانده تیم برانکو علیه یحیی گل‌محمدی!

به گزارش ورزش سه، امروز در بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی اتفاق مهمی رخ خواهد داد؛ اینکه دو بازیکن ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در قامت سرمربی و بازیکن روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. در جام جهانی ۲۰۰۶ یحیی گل‌محمدی و مسعود شجاعی، هر دو در فهرست برانکو جای داشتند. البته گل‌محمدی بازیکن بیست و چهارم تیم بود که با مصدومیت ستار زارع به جمع ملی پوشان ملحق شد و اتفاقا در اولین مسابقه در دیدار مقابل مکزیک اولین گل ایران در این رقابت‌ها را به ثمر رساند.

 

در عین حال مسعود شجاعی هم که از جوان‌های تیم ملی، همراه با رسول خطیبی و مهرزاد معدنچی بود، از همین تورنمنت حضور ثابتش در تیم ملی را شروع کرد. مسعود که از یکی دو سال پیش‌تر به عنوان بازیکنی دریبل‌زن به فوتبال ایران معرفی شده بود، در این زمان عضو تیم سایپا را داشت و پس از جام جهانی سفر طولانی اش به خارج از کشور را آغاز کرد؛ سفری که او را به اسپانیا، قطر، یونان و... برد تا با وسوسه محمدرضا زنوزی مسعود دوباره به ایران بازگردد و حتی در زمانی هدایت تراکتور را برعهده بگیرد.

 

 

شاید کمتر پیش آمده باشد که یک بازیکن در نقش سرمربی قرار بگیرد و دوباره پیراهن بازی را برتن کند که این اتفاق برای مسعود شجاعی رخ داده؛ چند ماه پس از آنکه او به عنوان جایگزین علیرضا منصوریان، سرمربی تراکتور شد و سپس به دلیل اختلاف با رسول خطیبی سرمربی جدید این باشگاه و همچنین همبازی‌اش در تیم ملی، از جمع تراکتوری ها کنار کشید. او در آغاز فصل جدید به عنوان آخرین خرید نساجی به ساکت الهامی پیوست که مربی او در تراکتور بود و رابطه خیلی خوبی بین این دو برقرار است. تا جایی که بعد از اولین بازی نساجی در لیگ برتر الهامی از دراگان اسکوچیچ خواست تا شجاعی را به تیم ملی دعوت کند. 

 

این دو یقینا در ابتدای مسابقه کنار هم قرار خواهندرفت و عکسی به یادگار خواهند انداخت. آن هم در شرایطی که فصل گذشته مسعود به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته و در آن بازی با تک گل سیدجلال حسینی روی ضربه سر ارسالی از روی نقطه کرنر بازنده شده است.

 

 

او که بخشی از پروژه تمایز تراکتور در رقابتهای لیگ برتر و ظهور مجدد این تیم به عنوان یک مدعی بود، حالا در تیم صمیمی نساجی به عنوان بزرگتر رول کلیدی را در اختیار گرفته و قرار است مقابل پرسپولیس نیز کاپیتان تیمش باشد؛ آنهم در مسابقه‌ای که به صورت معمول احتیاج به دوندگی بیشتر و جنگ در میانه میدان دارد. اگر تجربه و تکنیک مسعود ممکن است شرایطی متفاوت را برای این بازی رقم بزند. همانطور که یحیی گل‌محمدی نیز که با پیراهن صیاباطری از فوتبال خداحافظی کرد، در آخرین روزهای بازی همینطور بود؛ باهوش و با فکر و یک رهبر. بازیکنی که انتظار داشتیم خیلی زود سرمربی بشود و اتفاقی که برای شجاعی هم افتاد و اگرچه او به دوره بازیکنی برگشته اما قطعا آینده اش روی یک نیمکت خواهد بود.

 

او که هرگز در تیمهای استقلال و پرسپولیس بازی نکرده، یک ستاره متمایز با سابقه سالها کاپیتانی تیم ملی است. اعتباری که به او در آینده کمک خواهد کرد؛ اگرچه او فعلا دوست دارد به عنوان یک بازیکن فوتبال خاطره خوب بیشتری بسازد.

دیدگاه‌ها