کد خبر : 1788321 | 05 آبان 1400 ساعت 21:29 | 167.2K بازدید | 83 دیدگاه

شروع درخشان تیم یحیی؛

پرسپولیس و عادتی که محال است فراموش کند!

پرسپولیس حداقل برای 60 دقیقه هجومی، باطراوت و پرانرژی بود و این صفات برای مدعی بودن کافی است.

پرسپولیس و عادتی که محال است فراموش کند!

 

به گزارش "ورزش سه"، حضور پرسپولیس در بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر در سال های اخیر چیز جدیدی نیست و این تیم با برانکو و در ادامه یحیی گل محمدی به حضور در جمع مدعیان از همان ابتدای فصل در جدول لیگ برتر عادت کرده است. علیرغم از دست دادن ستاره های مهمی چون احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو نیز انگار یک رویه از فلسفه این باشگاه دور نمی شود؛ بالانشینی عادت پرسپولیس شده است.

 

علیرغم تابستانی دشوار و حذف تلخ از لیگ قهرمانان آسیا، تیم یحیی در لیگ همچنان شروعی مقتدرانه داشته و در دو هفته اول نشان داده از ابزار لازم برای تکرار قهرمانی برخوردار است. شرایط برای تکرار این موفقیت دشوارتر شده و قبول، اما پرسپولیس با این روند یکی از نامزدهای اصلی فتح جام در پایان فصل خواهد بود.

 

 

1- یک تیم برای فتح رقابت های لیگ به تبدیل کردن خانه خود به جهنم رقیب نیاز دارد. پرسپولیس امروز به دوازدهمین برتری متوالی خود در استادیوم آزادی و در لیگ برتر دست یافت تا رکوردی تاریخی در این جام را به نام خود ثبت کند. قرمزپوشان از آبان سال 98 فقط در یک دیدار آنهم به صورت تشریفاتی در خانه مغلوب ذوب آهن شده اند و این یعنی پرسپولیس در آزادی اصلا به هیچ حریفی فرصت عرض اندام نمی دهد.

 

2- خط دفاعی پرسپولیس نسبت به فصول قبل به وضوح ضعیف تر شده است. دریافت پنج گل در سه بازی آسیایی و لیگ اخیر نشان می دهد نقطه قوت سال های اخیر در صورت ادامه این روند می تواند به پاشنه آشیل تیم یحیی تبدیل شود. سرمربی متفکر قرمزپوشان البته راه حل هایی هم در این رابطه دارد؛ خرید بازیکن جدید، استفاده از رضا اسدی در مواقع لزوم در قلب خط دفاعی و البته قاعدتا افزایش هماهنگی خریدهای جدید در ادامه فصل.

 

3- شکست سنگین برابر الهلال هواداران پرسپولیس را از این بابت نگران کرد که انگار هر گاه مهدی ترابی در اوج نباشد قرار نیست شاهد نمایش خوبی از این تیم باشیم. به هر حال مهره های زیادی در این یک سال از پرسپولیس جدا شده اند، اما تیم یحیی در این دو هفته ثابت کرده در مقطعی که مهدی ترابی در اوج نیست نیز می تواند به دو پیروزی مهم دست یافته و از همین ابتدای فصل به بالای جدول بند کند.

 

 

4- جدایی احمد نور اللهی از پرسپولیس معدود گزینه های طرح حمله این تیم از عمق میدان را نیز از یحیی گرفته و در این 180 دقیقه اخیر تنها شاهد آغاز حملات از جناحین بوده ایم. البته خیلی هم جای نگرانی برای هواداران این تیم نیست و یک تیم با اجرای دقیق و درخشان یک روش هم می تواند به موفقیت دست یابد، اما قطعا برابر تیم هایی با مدافعان میانی سرزن و البته فول بک های تند و تیز، گل محمدی نیاز به پلن بی نیز خواهد داشت.

 

5- مهدی عبدی در دو سال اخیر شیب رو به رشد بسیار خوبی را طی کرده و حالا ویژگی عذاب آور موقعیت سوزی را نیز از سبک بازی خود حذف کرده است. ستاره جوان پرسپولیس حالا فقط گلزن دیدارهای حساس و بزرگ نیست و در مسابقه ای مانند امروز نیز شم گلزنی مهدی عبدی را باید مهم ترین علت سه امتیاز دوم قرمزپوشان در این فصل لیگ برتر دانست.

 

6- کسب شش امتیاز از فولاد در اهواز و البته نساجی (تیم الهام یقه همه مدعیان را خواهد گرفت) در ابتدای فصل دستاورد بسیار مهمی است. اما دو هفته دشوار دیگر پیش روی یحیی و تیمش خواهد بود. آلومینیوم امروز نشان داد پیروز شدن برای هر حریفی را دشوار می سازد و گل گهر نیز علیرغم غیبت ژنرال روی نیمکت در قامت یک مدعی ظاهر شده است.

 

 

7- اما خبر خوب برای هواداران پرسپولیس؛ این تیم از کادر فنی باکیفیتی بهره می برد و از نظر نیروی انسانی هم در شرایط قابل قبولی قرار دارد (البته حتما به خرید یکی دو بازیکن جدید در خط حمله و پست فول بک نیاز است). اما پرسپولیس با یحیی در این دو هفته نشان داده رویای دبل هت تریک برای هواداران این تیم غیرممکن نیست.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها