کد خبر : 1788471 | 06 آبان 1400 ساعت 17:08 | 39.8K بازدید | 5 دیدگاه

اعلام مقصر اصلی سقوط هواپیمای امیلیانو سالا

نزدیک به سه سال پیش سقوط هواپیمای حامل امیلیانو سالا برای هفته ها سوژه شماره یک رسانه های دنیا شد.

اعلام مقصر اصلی سقوط هواپیمای امیلیانو سالا

به گزارش "ورزش سه"، امیلیانو سالا مهاجم آرژانتینی 28 ساله، با هواپیمایی شخصی در تاریخ 21 ژانویه 2019 از نانت فرانسه به سمت باشگاه جدیدش کاردیف سیتی در حال پرواز بود که هواپیما سقوط کرد. او و خلبان دیوید ایبوتسون 59 ساله هر دو جان باختند.

 

 

1376545

 

 

محققان معتقدند که در هنگام وقوع این سانحه، خلبان احتمالا دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده و این گاز به خاطر خرابی در سیستم تهویه بوده که اجازه ورود گاز از طریق سیستم گرمایش را به داخل کابین داده است.

پروازی که قرار بود صبح هنگام از نانت به کاردیف انجام شود تا ساعت 7:15 بعد از ظهر به تعویق افتاد. این در حالی بود که خلبان ایباتسون به دلیل اختلال دید در شب که به نوعی «شب کوری» شبیه بوده، ممنوعیت پرواز در شب را داشته است.

 

 

1418477

 

 

تحقیقاتی که توسط مسئولان فرانسوی انجام شده، بیشتر بر محور خلبان هواپیما، دیوید ایباتسون بود، کسی که هدایت هواپیمای تک موتوره پایپر مالیبو N264DB را برعهده داشته در حالی که فاقد مدرک و گواهی‌نامه معتبر برای هدایت این نوع از هواپیمای نفربر بوده اما چندی پیش دیوید هندرسون که این پرواز را سازماندهی کرده بود، به دلیل دادن مجوز به این هواپیما برای پرواز مقصر شناخته شد.

امروز در دادگاه کاردیف نیز او به اتهام به خطر انداختن ایمنی هواپیما، با 10 رای موافق و 2 رای مخالف به عنوان مقصر اصلی سقوط اعلام شد.

 

 

 

دیدگاه‌ها