کد خبر : 1788728 | 08 آبان 1400 ساعت 12:01 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

عراق نگران پناهندگان پرتعداد سوری در دوحه!

دیدار تیمهای عراق و سوریه در حالی به میزبانی دوحه برگزار می‌شود که هواداران اجازه ورود به ورزشگاه را دارند.

عراق نگران پناهندگان پرتعداد سوری در دوحه!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته پنجم مقدماتی جام جهانی، تیم‌های عراق و سوریه به مصاف هم خواهند رفت. این دو تیم که عملکرد مطلوبی در هفته‌های نخست نداشتند، با سه و یک امتیاز در قعر جدول قراردارند و همین موضوع سبب شده تا فیفا دی پیش رو برایشان بسیار مهم باشد.

 

در اولین بازی آنها باتوجه به اینکه عراق امتیاز میزبانی را کسب نکرد، در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف هم خواهند رفت. قطر که ورود تماشاگران به ورزشگاه را آزاد کرده، در این بازی نیز مجوز داده که نیمی از ظرفیت این ورزشگاه نسبتا بزرگ در اختیار تماشاگران قرار بگیرد؛ یعنی بیش از ۲۰ هزار صندلی.

 

این در حالی است که رسانه‌های عراقی نوشته‌اند که تنها ۷ هزار عراقی در کشور قطر زندگی می‌کنند که حتی اگر همگی به ورزشگاه بروند هم معادل تمام ظرفیت استادیوم نخواهد بود.

 

اما از آن طرف باتوجه به شرایط مهاجران و پناهندگان، تعداد شهروندان سوری در دوحه بسیار بیشتر از این است و همین موضوع سبب شده تا به نوعی میزبانی عراق به خطری برای این تیم تبدیل شود.

 

با این حال فدراسیون فوتبال عراق قصد دارد در نامه ای به ای اف سی اعلام کند که تنها ۸ درصد از ظرفیت ورزشگاه می‌تواند در اختیار سوریه قرار بگیرد؛ نامه‌ای که در صورت استقبال سوری ها از این بازی، شاید بی نتیجه باشد‌.

دیدگاه‌ها