کد خبر : 1788904 | 08 آبان 1400 ساعت 21:05 | 146.8K بازدید | 30 دیدگاه

یک گل مردود و یک پنالتی گم شده؛

نجات طارمی از کارت قرمز مقابل بیرانوند (عکس)

در شرایطی که احتمال داشت داور طارمی را با کارت قرمز جریمه کند، سرمربی او را از زمین بیرون کشید.

نجات طارمی از کارت قرمز مقابل بیرانوند (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، یک هفته پس از کلین‌شیت مقابل بلننسس، گلر شماره یک تیم ملی این بار مقابل خط حمله قدرتمند پورتو قرار گرفت و در نیمه اول با نمایشی درخشان توانست شش سیو را انجام دهد اما ۲بار روی پاس طارمی مغلوب شد.

 

تقابل بوآویشتا و پورتو در چارچوب هفته دهم لیگ پرتغال، دیدار بین علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی بود. دو ستاره اصلی تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی که امروز تیتر یک روزنامه پرتغالی OJogo بودند و سالها پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران، این بار در لیگ پرتغال قرار بود رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

 

در نیمه اول این بازی پورتویی‌ها که برای ادامه صدرنشینی نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داشتند، هجومی آغاز کردند و خیلی زود با ضربه دیاز به گل رسیدند اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۳۰ بازیکنان بوآویشتا این گل را جبران کردند.

 

با این حال در دقیقه ۴۱ مهدی طارمی مهاجم پورتو با پاسی استثنایی اوانیلسون را در محوطه جریمه و پشت دفاع حریف صاحب توپ کرد و این بازیکن در موقعیت تک به تک با بیرانوند، موفق به گلزنی شد.

 

1659474

 

یک دقیقه بعد این بار خود طارمی در چنین موقعیتی قرار گرفت و توانست با ضربه به سمت چپ دروازه بار دیگر دروازه بیرانوند را باز کند اما لحظاتی بعد پرچم کمک داور بالا رفت تا طارمی همچنان در حسرت گلزنی به او باقی بماند.

 

1659477

 

1659475


صحنه‌ای که گل مهدی طارمی مردود اعلام شد و مهاجم ایرانی امیدوار بود VAR تصمیم داور را عوض کند‌.

 

 

نیمه اول با این نتیجه به پایان رسید و شاگردان سرجیو کونسیسائو که برای گلزنی تلاش می‌کردند، با توپ پر وارد زمین شدند و دوباره این مهدی طارمی بود که موفق به گلسازی شد. تنها یک دقیقه پس از شروع نیمه دوم، طارمی به همان شکلی که گل دوم را ساخته بود، توپ را به اوانیلسون سپرد تا او دوباره گل بزند.

 

طارمی در دقیقه ۶۸ با ضربه بازیکن حریف روی زمین افتاد و در شرایطی که انتظار داشت داور پنالتی بگیرد، این اتفاق رخ نداد تا او به تصمیم داور اعتراض کند و در عین حال کونسیسائو نیز به این ماجرا معترض بود.

 

1659478

 

1659476


لحظه‌ای که مهاجم پورتو از تله آفساید فرار کرد و روی پاس مهدی طارمی گل سوم را هم زد.

 

 

 

1659506

 

1659507

 

1659505


طارمی با چهره برافروخته پس از سرنگونی در محوطه جریمه بوآویشتا

 

 

 

پورتو با این پیروزی 4 بر یک جایگاه صدر جدول را به دست آورد.

 

طارمی که در این بازی یک تنه برای دیگر مهاجم پورتو گلسازی کرد و تیمش را به پیروزی رساند، جزو بهترین بازیکنان پورتو بود و بر اساس نمرات وب‌سایت‌های ارائه آمار، دومین بازیکن برتر زمین شد.

 

1659504


کونسیسائو عصبانی از تصمیم داور به خاطر نگرفتن پنالتی روی طارمی

 

 

از آن سو علیرضا بیرانوند نیز با شش مهار که ۴ تا از داخل محوطه جریمه بود، عملکرد قابل قبولی را ارائه کرد و در شب باخت پرگل تیمش سربلند از زمین بیرون آمد.

 

با این نتیجه پورتو فعلا با ۲۶ امتیاز صدرنشین شده است.

 

دیدگاه‌ها