کد خبر : 1789030 | 09 آبان 1400 ساعت 12:25 | 36.9K بازدید | 22 دیدگاه

سخت گیری های AFC دردسرساز شد

سهمیه چهارم ایران در آسیا سوخت می‌شود؟

با توجه به سخت گیری های کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال صدور مجوز حرفه ای، به نظر می رسد سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان از دست خواهد رفت.

سهمیه چهارم ایران در آسیا سوخت می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد شد. در حالیکه طی روزهای گذشته اخبار و شایعات زیادی پیرامون حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به گوش می رسید، امروز تمامی رسانه ها به صورت غیررسمی از حذف دو تیم بزرگ پایتخت برای شرکت در فصل بعدی لیگ قهرمانان خبر دادند و به نظر می رسد این خبر تا 24 ساعت آینده به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

 

مشکلات بزرگی که سد راه سرخابی های پایتخت شده بود، مانع از حضور آنها در فصل جدید لیگ قهرمانان می شود. بزرگترین مشکل دو تیم بحث خصوصی سازی است. مسائل دیگری نظیر بدهی های دو باشگاه نیز مزید بر علت شده تا استقلال و پرسپولیس قادر به دریافت این مجوز نباشند و فصل بعدی لیگ قهرمانان بدون این دو تیم برگزار شود.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شرط اولیه دریافت مجوز حرفه‌ای از کمیته‌های داخلی را در آئین نامه‌های اجرایی خود قرار داده است. شرط مهم و اساسی که همه ساله توسط کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران نادیده گرفته می‌شد تا بالاخره سال گذشته باعث بروز حساسیت‌های زیادی در کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

 

گفته می شود که تعهدات مسئولان فدراسیون فوتبال در تابستان سال ۱۳۹۹ سبب شد تا AFC فرصت یک ساله مبنی بر اصلاح ساختار حقوقی باشگاه‌های ایرانی برای حضور در بازی‌های بین المللی بدهد. پس از آن کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران با بررسی پرونده باشگاه‌های لیگ برتری تنها سه باشگاه را حائز دریافت مجوز صدور حرفه‌ای باشگاه‌ها دانست.

 

سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان تنها باشگاه‌هایی هستند که مجوز حرفه‌ای دریافت کردند. این در حالی است که قرار بود چهار نماینده در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا شرکت کنند اما با تعلل بزرگ باشگاه‌های لیگ برتری تنها سه نماینده حضور خواهد داشت.

 

1659703

 

برخلاف شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر جانشینی تراکتور یا پیکان به جای سرخابی های پایتخت منتشر شده، این دو باشگاه نیز اقدامی برای دریافت مجوز حرفه ای نکرده اند چرا که این کار مراحل پیچیده و هزینه بری دارد و از آنجایی که سایر تیم های لیگ برتری تصور حذف سرخابی ها و جایگزینی با آنها را نداشتند، در این راستا اقدامی نکردند تا بدین صورت و به احتمال بسیار زیاد، چهارمین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و به کشور دیگری برسد.

 

هر چند که تا زمان اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید منتظر ماند و دید بالاخره تصمیم نهایی در این خصوص چه خواهد بود اما به نظر می رسد در نهایت سه تیم سپاهان، فولاد و گل گهر به عنوان نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده و سهمیه چهارم نیز از دست برود و به کشور دیگری داده شود.

دیدگاه‌ها