کد خبر : 1789210 | 10 آبان 1400 ساعت 02:01 | 128.6K بازدید | 105 دیدگاه

وعده ۱۰۰۰ میلیاردی آجورلو برای درآمدزایی؛

درخواست پرسپولیس و استقلال از رییس صداوسیما

مدیرعامل استقلال درخواست جدیدی را فارغ از حق‌پخش مطرح کرده است: اختصاص محتوای غیرزنده صداوسیما به سرخابی‌ها.

درخواست پرسپولیس و استقلال از رییس صداوسیما

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مدیران عامل پرسپولیس و استقلال در گفتگویی تلویزیونی به صورت همزمان درباره مشکلات و اتفاقات این دو باشگاه در چند وقت اخیر صحبت کردند و علاوه بر پاسخ به سوالات مجری، با مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای نیز بحثی صریح و نسبتا تند داشتند.

 

مسئله‌ای که باعث شد تا آجورلو و صدری در کنار هم به تلویزیون بروند و به سوالات پاسخ دهند، ماجرای مجوز حرفه‌ای بود که برای ۴۸ ساعت طرفداران این دو تیم را نگران کرد. نگرانی بابت حذف از لیگ قهرمانان آسیا که البته در آخر آنطور که اولیایی گفت، با «مصلحت اندیشی» ختم به خیر شد.

 

مصطفی آجورلو که اولین مصاحبه تلویزیونی پس از نشستن بر صندلی مدیرعاملی استقلال را تجربه می‌کرد، در این گفتگو دوئلی خاموش با مجید صدری داشت اما در پایان صحبت‌هایش به یک نکته جالب اشاره کرد: درآمدزایی هزار میلیارد تومانی.

 

اشاره او به صداوسیما بود؛ وقتی که آجورلو به سراغ این سازمان رفت و جملات آخرش را به این موضوع اختصاص داد، مجری برنامه تصور کرد که قرار است صحبت از حق پخش به میان بیاید و تلاش کرد تا تریبون را از آجورلو بگیرد و به صدری بدهد اما نکته مدیرعامل استقلال چیز دیگری بود.

 

1660011

 

او در این بخش از صحبت‌هایش گفت: من از آقای جبلی (رئیس سازمان صدا و سیما) خواهش می کنم ما از فرصت های محتوایی مان پول تولید کنیم. چرا ما باید از فرصت های محتوایی صدا و سیما پول تولید نکنیم؟ من قول می دهم از محتوای غیرزنده فوتبال استقلال بالای هزار میلیارد تومان پول دربیاورم. اگر هزار میلیارد درآمد کسب کنم، سال بعد آقای اولیایی من را بدهکار می داند؟

 

منظور مدیر کهنه کار فوتبال ایران نه حق پخش بلکه موضوعی دیگر است؛ اینکه صداوسیما فارغ از حق پخش، با تخصیص ساعاتی از تلویزیون به دو باشگاه سرخابی، فرصت برنامه سازی و استفاده از عواید آن را به این دو باشگاه بدهد. یعنی پرسپولیس و استقلال بتوانند از ظرفیت رسانه ملی و طرفداران خود استفاده کنند و به این شکل بخشی از درآمدهای خود را شکل دهند.

 

البته طرح آجورلو نیاز به طرح جزئیات دارد؛ اینکه او قصد دارد با برنامه سازی، از تبلیغات صداوسیما برای باشگاهش درآمد کسب کند یا در این برنامه به طور مثال با معرفی سامانه، اسپانسر، اپلیکیشن یا هر پلتفرمی، برای باشگاه ثروت می‌سازد؟

 

هرچه که باشد، این نکته جدیدی است که آجورلو در گفتگوی تلویزیونی از رییس سازمان صدا و سیما درخواست کرد و حالا نوبت پیمان جبلی است که پاسخ سرخابی‌ها را بدهد.

دیدگاه‌ها