کد خبر : 1789353 | 10 آبان 1400 ساعت 19:45 | 163.8K بازدید | 108 دیدگاه

سایه روشنهای شکست تلخ در اراک؛

چرا پرسپولیس مقابل آلومینیوم تسلیم شد؟

باز هم اراک، باز هم باخت اما این‌بار با پرسپولیسی که مستحق باخت بود.

چرا پرسپولیس مقابل آلومینیوم تسلیم شد؟

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در شرایطی همانند سال قبل در اراک به آلومینیوم باخت که این بار این باخت نتیجه یک اتفاق نبود بلکه نتیجه ثبت شده روی تابلو به خوبی برآیندی از عملکرد دو تیم را به نمایش گذاشت و از این نظر هوادار پرسپولیس حق دارد که نگران آینده تیمش در لیگی شود که دو سه مدعی گردن کلفت دارد.

 

پرسپولیس در جریان بازی مقابل آلومینیوم هیچ نشانی از پرسپولیس همین بازی قبلش مقابل نساجی نداشت و فاصله‌اش با پرسپولیس فصل قبل هم آن قدر زیاد بود که هوادارش را نگران کند. شاید بتوان گفت در تمام دوران شش ساله‌ی اخیر، هیچگاه پرسپولیس در لیگ، به بدی و بی‌برنامگی امروزش در اراک نبوده و حالا جای سوال است که چرا شاگردان گل‌محمدی به این وضعیت دچار شده‌اند.

 

شاید بتوان تمام عملکرد پرسپولیس در بازی امروزش مقابل آلومینیوم را با یک واژه توصیف کرد: «بی‌حوصلگی». فقدان همان چیزی که پرسپولیس در فصل قبل به خوبی از آن بهره می‌برد. با حوصله بازی کردن که در فصل قبل تبدیل به یکی از خصایص تاکتیکی شاگردان گل محمدی شده بود نه تنها در بازی امروز پرسپولیس که حتی دری عملکرد کادر فنی هم دیده نشد.

 

 

سه مهاجم پرسپولیس در مقابل آلومینیوم حتی یک شوت هم نزدند.

 

تعویض دو مهاجم اصلی آن هم در بین دو نیمه جدا از اینکه می‌تواند برآیندی از خشم یحیی گل محمدی نسبت به عملکرد این دو داشته باشد، بی‌حوصلگی او برای پیدا کردن راه حلی منطقی‌تر و بی‌صبری او برای شکل گیری بازی تیمش با نفرات ترکیب ابتدایی را نشان می‌دهد. از آن طرف بی‌دقتی در پاس دادن تقریباژ تمامی بازیکنان پرسپولیس بیشتر ریشه در تعجیل آنها برای رساندن توپ به زمین حریف داشت. انگار که بازیکنان پرسپولیس آمده‌اند هر چه زودتر وظیفه خود برای بردن آلومینیوم را انجام دهند و به تهران برگردند!

 

یحیی گل محمدی و شاگردانش وقتی پرس شدید آلومینیوم روی دفاع خود را دیدند باید متوجه می‌شدند که راه خلق موقعیت از خنثی کردن این حربه با بازی پرحوصله می‌گذرد اما وقتی سرمربی راه حل مشکل خلق موقعیت را نه در عقب زمین که در جلوی زمین و تعویض مهاجمانی که توپی به آنها نرسیده می‌بیند یعنی او نیز به همانند شاگردانش، روش‌های زیرکانه و همراه با آرامشی که آنها در چند بازی مهم موفق به کامبک زدن کرد را فراموش کرده است.

 

پرسپولیس به وضوح در بازیسازی از عقب زمین مشکل دارد و اگر این مشکل در بازی با الهلال به قدرت غول عربستانی ربط داده شد اما حالا مشخص شده که نساجی و آلومینیوم هم می‌توانند با همان حربه، جریان ساخت و شکل‌گیری بازی پرسپولیس را مختل کنند.

 

 

باخت در سومین بازی فصل، سریعترین شکست سرخپوشان با یحیی گل‌محمدی است.

 

آنچه عملکرد پرسپولیس در بازی مقابل آلومینیوم نشان داد  برخی از افراد تیزبین از نمایش این تیم مقابل نساجی آن را پیش‌بینی کرده بودند. عملکردی که نشان می‌دهد پرسپولیس خوب تمرین بدنسازی و تاکتیکی نکرده و زنگ خطر برای این تیم را به صدا درآورده است.

 

با این حال و با همه تفاوت‌های باخت امروز در اراک نسبت به باخت پارسال در همین شهر، شاید این باخت قرمزها را به جدیت بیشتر و بازگشت به شرایط ذهنی و روحی فصل قبل وادار کند. هر چند باخت پارسال تنها باخت پرسپولیس در لیگ بود و آن روز پرسپولیس همانند امروز، دست و پا بسته و بی‌برنامه و بی‌حوصله نبود اما شاگردان یحیی نشان داده‌اند که عادت به ماندن در فضای ناکامی ندارند.

 

 

پرسپولیس در این فصل همیشه با تغییر در ترکیب وارد زمین شده است.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها