کد خبر : 1789492 | 11 آبان 1400 ساعت 12:03 | 9.5K بازدید | 2 دیدگاه

سفر سلطانی‌فر به مالزی مربوط به سال 96 است

توضیح مشاور وزیر سابق ورزش درباره یک ابهام مهم

موضوع صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باعث شده تا نام وزیر سابق ورزش و جوانان به میان بیاید و او یکی از مقصران این مسئله شناخته شود!

توضیح مشاور وزیر سابق ورزش درباره یک ابهام مهم

به گزارش "ورزش سه" شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، آیتمی پخش شد که مربوط با دو سال قبل بود و موضوع آن بحث صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی استقلال و پرسپولیس بود؛ در این آیتم، مازیار ناظمی سخنگوی وقت وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکل استقلال در صدور مجوز حرفه‌ای در گفتگو با میثاقی اعلام کرده بود که وزیر ورزش و جوانان شخصاً در سفری یک روزه به مالزی رفته تا بتواند این مشکل را برطرف کند و مجوز حرفه‌ای دو باشگاه سرخابی پس از آن سفر صادر شده است.

 

این در حالی است که پس از حواشی روزهای اخیر درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، مسعود سلطانی‌‎فر وزیر پیشین ورزش و جوانان طی مصاحبه‌ای سفر خود به مالزی را تکذیب کرد و گفت: «طی ۳ سال گذشته نه سفری به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) داشته‌ام و نه تعهدی در رابطه با تعیین وضعیت مالکیتی دو باشگاه  استقلال و پرسپولیس و شفافیت مسائل مالی آن‌ها داده‌ام.»

 

صحبت‌هایی که کاملا در تناقض با گفته‌های سخنگوی وقت وزارت ورزش و جوانان بود.

 

1607498

 

محمد مبین مشاور مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش در تشریح و شفاف‌سازی این تناقض در گفتگو با "ورزش سه" گفت: در سال 96 مجوز حرفه‌ای استقلال به دلیل بدهی‌هایی که داشت صادر نشده بود و آقای سلطانی‌فر 48 ساعته به مالزی و مقر AFC سفر کردند و در آن‌جا درخواست کرد که فرصتی بدهند تا این بدهی‌ها پرداخت شود و ایشان گفتند که تضمین می‌دهم که این بدهی‌ها پرداخت شود. بدهی‌ها که باعث عدم صدور مجوز استقلال شده بود که با درخواست آقای سلطانی‌فر موافقت شد.

 

وی افزود: پس از بازگشت آقای سلطانی‌فر، منابع مالی توسط باشگاه استقلال ایجاد شد و در زمان دریافت شده، بدهی‌ها پرداخت شد و مجوز صادر شد؛ اما بعد از آن سال 96، دیگر آقای سلطانی‌فر هیچ سفری به مقر AFC نداشتند و در سه سال گذشته 97، 98 و 99 سفری به مالزی نداشتند.

 

مبین در واکنش به خبر منتشر شده درباره سفر سال گذشته به مالزی گفت: سال گذشته که شرایط کرونایی بود و وزرا نمی‌توانستند به سفر بروند، پارسال هم هیچ سفری وجود نداشته است که آقای سلطانی‌فر برود و آنجا تضمینی بدهد و اساساً هم موضوع تعیین مالکیت و واگذاری، موضوعی نیست که وزیر بتواند تضمین بدهد؛ ضمن این‌که در این دوره هم تا آن‌جایی که من اطلاع دارم، مشکل حادی نبوده است که نتوانند مجوز را بگیرند. مشکل نداشتن تیم فوتبال زنان بوده است که باید داشته باشند و یا مالکیت بوده که این مسئله را هم می‌شود حل شود.

 

او ادامه داد: تا آن‌جایی که من می‌دادم امسال موضوع پرونده استقلال بدهی نبوده و پرسپولیس بدهی داشته است که بدهی به کالدرون بوده است؛ اما درباره این‌که سال قبل آقای سلطانی‎فر تضمین داده‌اند که یکساله ما این مسائل را حل می‌کنیم، چنین چیزی نبوده و آقای سلطانی‌فر در سه سال گذشته سفری به مالزی نداشته‌اند.

دیدگاه‌ها