کد خبر : 1789578 | 11 آبان 1400 ساعت 17:18 | 6.3K بازدید | 3 دیدگاه

آمار برتر آلومینیوم نسبت به سرخ‌ها؛

خطیبی و شاگردانش، لایق دبل جلوی پرسپولیس

نبرد آلومینیوم جلوی پرسپولیس یکی از روزهای سخت سرخ‌پوشان در چند سال گذشته بود، نبردی که برنده لیاقت آن را داشت.

 به گزارش "ورزش سه "، وقتی سال گذشته سوت پایان بازی دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم در اراک زده شد و شاگردان خطیبی موفق شدند با کامبک بازی یک بر صفر باخته را با زدن دو گل به نفع خود به پایان ببرند، خیلی‌ها از نبود سید جلال و کنعانی‌زادگان سخن گفتند و چشم‌شان را به عملکرد خوب تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر خطیبی و شاگردانش بستند. فرضیه‌ای که در پایان فصل با پنجمین قهرمانی سرخ پوشان و نگاهی گذرا به بیلان فصل و  تنها یک باخت پرسپولیس در طول فصل برای خیلی‌ها تکرار شد.

 

در آن زمان هواداران سرخ پوشان و کل فوتبال کشور می‌دانستند خطیبی قبل از آن با ماشین‌سازی تبریز در سه بازی فصل قبل تر در جام حذفی و لیگ تنه به تنه پرسپولیس زده بود و نفس این تیم را برای برد گرفته بود. آنها حتی موفق شده بودند با هدایت خطیبی در تهران و در دیدار برگشت لیگ نوزدهم برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مساوی کنند و خطیبی یک امتیاز دیدار تهران را با خود به تبریز ببرد.

 

 

1660395

 

 

اما دیدار دو تیم در روز گذشته و در هفته سوم لیگ بیست و یکم نشان داد برد فصل قبل آلومینیوم برابر پرسپولیس و نمایش های خوب ماشین‌سازی با خطیبی جلوی این تیم  اتفاقی نبوده و او برای بردن پرسپولیس با برنامه و هدف است.


کافی است لحظه گل آلومینیوم به پرسپولیس را دوباره مرور کنیم . فشار بر سیامک نعمتی در زمین پرسپولیس و تصاحب توپ یاران آلومینیوم با اکثریت بازیکنان این تیم در فاز هجومی فرصت خوبی برای نقی زاده ایجاد کرد تا او تیر خلاص را به پرسپولیس بزند.این در حالی بود که تیم تحت هدایت خطیبی فرصت عرض اندام به مهاجمان پرسپولیس را در طول نود دقیقه نداد و بر اساس آمار اعلام شده یازده از بازی ۱۰ ضربه به دروازه پرسپولیس زده بود که چهار تای آن در چارچوب بود.در نقطه مقابل پرسپولیس تنها ۴ضربه به طرف دروازه اراکی زده بود که دو تای آنها در چارچوب دروازه بود که ضربات بی خطر و کم‌اثری بودند.

 

 

 

1660394

 

آمار بازی نشان می دهد فقط سه بازیکن یحیی نمره بالای ۷ گرفته‌اند ولی ۸ نفر از شاگردان خطیبی نمره دریافتی‌شان بالاتر از ۷ بود و چهار نفر دیگر خیلی نزدیک به این نمره بودند. بازی با برنامه تیم آلومینیوم که به دلیلی مشکلات فیلم برداری دقایق اولیه آن خوب دیده نشد تا دقیقه ۹۴ بازی و سوت پایان بازی ادامه داشت و آنها توانستند نه تنها پرسپولیس را در نتیجه بازی مغلوب کنند، بلکه در بازی خوانی و تفکر تیمی، دفاع منطقه ای و تیمی، حملات و ضد حملات و پوش مناطق بازی  نیز برتر باشند و در برابر این تیم دبل کنند. اتفاقی که خطیبی و شاگردانش  لیاقت آن را داشتند تا از برد فصل قبل خود نیز دفاع کنند.

دیدگاه‌ها