کد خبر : 1789745 | 12 آبان 1400 ساعت 13:57 | 11.3K بازدید | 9 دیدگاه

اگر تایید می کردیم، سرخابی ها محروم می شدند!

مصطفوی: به استقلال و پرسپولیس محبت کردیم

رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد که اگر رای کمیته بدوی را تایید می کردیم استقلال و پرسپولیس محروم می شدند!

مصطفوی: به استقلال و پرسپولیس محبت کردیم

به گزارش "ورزش سه"، داریوش مصصفوی، رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در پایان مدیران باشگاه‌ها با مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حضور یافته و در خصوص مسائل روز مربوط به مجوز حرفه ای باشگاهها صحبت کرد:

 

کمیته بدوی و استیناف با کسی شوخی ندارد
جلسه ابعاد مختلفی داشت. بیشتر تمرکز جلسه معطوف شده بود به مساله تبلیغات محیطی و صدا و سیما که عایدی برای فدراسیون فوتبال داشته باشد. یک مقدار هم در مورد کمیته های استیناف و بدوی برای مدیرعاملان باشگاهها صحبت کردیم و گفتیم که این کار جدی است و نباید شوخی گرفته شود. اگر شوخی گرفته شود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید؛ گفتیم که حتی کسی که خدمات انجام می دهد در فدراسیون یا در بالاترین سطح رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل است اگر مطابق آیین نامه عمل نکنند برایشان تعلیق، جریمه های سنگین و بازی های خارج از خانه و بدون تماشاگر در نظر گرفته می شود.

 

با این درآمدها فوتبال حرفه ای جلو نمی رود
جلسه خوبی بود و آقای عزیزی خادم صحبت کردند که فدراسیون مخالف کسب درآمد بیشتر از سوی باشگاهها نیست. آقای آجرلو و صدری صحبت کردند و از ارکان فدراسیون تشکر کردند. آقای محمدی و ساکت صحبت کردند. همه باشگاهها نگرانی مالی دارند و چون اساس و اصول فوتبال روی تبلیغات است این ها نگران بودند. قرار شد جلسات متعددی با رئیس فدراسیون داشته باشند تا به یک راه حل مناسب برسند. با این درآمدها فوتبال حرفه ای جلو نمی رود. ما مقررات حرفه ای را به این ها تعلیم می دهیم ولی درآمدهای حرفه ای را نمی توانیم تامین کنیم. اگر هنرمان خیلی باشد می توانیم درآمدهای رادیو و تلویزیون را بگیریم و به باشگاهها بدهیم. در این صورت تامین هستند و اصلا احتیاجی به چیز دیگر ندارند. سپاهان، پیکان، ذوب آهن، مس یا هر باشگاه دیگری نیاز به کمک دولت ندارد. باید اجازه دهند که تبلیغات محیطی و رادیو و تلویزیون به باشگاهها برسد.

 

تغییرات در باشگاههای بزرگ خیلی زیاد است
در مورد موضوع صدور مجوز حرفه ای، دو کمیته از طرف AFC مشخص شده و اسامی را آنها داده اند. خیلی از اسامی از ایران ارسال شده اند ولی بعد گلچین گردند و گفتند که اینها باشند. کمیته بدوی کار خودش را انجام داد و بعد از چند روز به کمیته استیناف آمد. باشگاه های فولاد، سپاهان و گل گهر پذیرفته شدند و کارهای بسیار خوبی در این باشگاهها انجام شده است. ولی متاسفانه در باشگاههای بزرگ ما مرتبا مدیر عوض می شود. تا می خواهند بیایند و کارشان را انجام دهند جوی درست می شود و عوض شان می کنند. مدیران باید حداقل 5 الی 10 سال زمان داشته باشند. مثلا زمان فتح الله زاده  و اولیایی کارها خیلی خوب انجام می شد ولی متاسفانه هر بار یک مدیر که شغل نامرتبط دارد می آید و می رود.

 

اگر استیناف تایید می کرد استقلال و پرسپولیس محروم می شدند
موضوع استقلال و پرسپولیس را کمیته بدوی به استیناف ارسال کرد و اگر این کمیته رای بدوی را تایید می کرد شک نکنید که این دو باشگاه محروم می شدند. آیین نامه مجوز حرفه ای چیزی حدود 64 صفحه است و باشگاهها بالغ بر 800 صفحه تعهد و فرم های موردنیاز را باید پر و فایل های مورد نظر را بارگزاری کنند تا ما در یک تاریخ مشخص که نهایتش 31 خرداد 1400  بود ارسال شان کنیم. متاسفانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک ذره تعلل کردند. ما باید به باشگاههایی که کار می کنند با محبت نگاه کنیم. من این دوره ها را گذراندم و می دانم که با این باشگاهها چگونه رفتار کرد.

دیدگاه‌ها