کد خبر : 1789760 | 12 آبان 1400 ساعت 14:40 | 10.5K بازدید | 3 دیدگاه

انتقاد از تکرار پنالتی در بازی زنیت و یوونتوس

داور سابق فوتبال روسیه به انتقاد از عملکرد هرناندز قاضی شب گذشته دیدار یوونتوس و زنیت پرداخت.

انتقاد از تکرار پنالتی در بازی زنیت و یوونتوس

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس در حالی موفق شد شب گذشته با نتیجه 4 بر 2 از سد زنیت عبور کند که تصمیمات جنجالی داور مسابقه باعث شد تا بیانکونری از زیر فشار تساوی یک – یک خارج شده و به گل های دوم تا چهارم برسد. در همین رابطه، الکسی نیکولایف، داور سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از نحوه قضاوت داور دیدار شب گذشته میان دو تیم انتقاد کرد.

 

در دقیقه 55 این دیدار آلخاندرو هرناندز داور مسابقه یک پنالتی بحث برانگیز به سود یوونتوس اعلام کرد. در این زمان که بازی با تساوی یک – یک در جریان بود، فدریکو کیه زا به شکل مشکوکی درون محوطه جریمه سرنگون شد که هرناندز یک خطای پنالتی به سود تورینی ها اعلام کرد.

پائولو دیبالا ستاره یوونتوس پشت این ضربه پنالتی ایستاد و ضربه پای چپ او از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت اما قاضی میدان به دلیل ورود زودهنگام بازیکنان زنیت تصمیم گرفت تا این پنالتی را تکرار کند که در تلاش دوم، دیبالا موفق شد این توپ را وارد دروازه کند.

 

1660628

لحظه ای که ویلمار باریوس هافبک کلمبیایی زنیت به همراه دژان لوورن کاپیتان تیم روسی زودتر از زدن توپ وارد محوطه جریمه شدند و هرناندز داور مسابقه دستور به تکرار این پنالتی داد که دیبالا این بار توپ را وارد دروازه زنیت کرد تا بیانکونری دو بر یک پیش بیفتد.

 

1660629

 

1660630

 

1660631

 

الکسی نیکولایف در این خصوص گفت: شما باید خیلی خونسرد باشید که نتوانید موقع زدن ضربه پنالتی جلوی خودتان را بگیرید و وارد محوطه جریمه نشوید. ورود بازیکنان زنیت به درون محوطه جریمه، خیلی واضح و آشکار رخ نداد و برای فوتبالیستی که پشت ضربه پنالتی بود، مشکلی ایجاد نشد. زمانی که توپ به بیرون رفته، بهتر بود که داور بازی را ادامه می داد و ضربه پنالتی را تجدید نمی کرد. در چنین شرایطی بهتر است بازی را ادامه دهیم.

 

این داور سابق روس خاطرنشان کرد که در بازی همزمان بین بایرن - بنفیکا شرایطی مشابه رخ داد اما داور درخواستی برای تکرار ضربه پنالتی نداشت. نیکولایف افزود: چنین لحظاتی وجود دارد که بازیکنان وارد محوطه جریمه می شوند و تناقضات آشکاری در تصمیم گیری ها وجود دارد.

دیدگاه‌ها