کد خبر : 1789764 | 12 آبان 1400 ساعت 14:56 | 35.8K بازدید | 8 دیدگاه

دومین مهاجم ایرانی در سن‌سیرو

شاید امشب کسی زلاتان را نبیند!

یکی از مهم‌ترین دغدغه های میلان در بازی حساس امشب، مهار ستاره ایرانی پورتو خواهد بود.

شاید امشب کسی زلاتان را نبیند!

به گزارش "ورزش سه"، حضور پورتو در گروه B لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقی بود که باعث شد خیلی ها کار یاران طارمی را از پیش پایان یافته بدانند؛ همگروهی با تیم های میلان، اتلتیکو مادرید و لیورپول، کار را برای تیم پرتغالی سخت کرده بود اما شاگردان کونسیسائو در دور رفت مسابقات عملکرد خوبی داشتند و موفق به کسب 4 امتیاز شدند؛ آنها در گام اول اتلتیکو را در مادرید متوقف کردند و پس از شکست سنگین 5 بر یک مقابل لیورپول، شب پایانی دور رفت را با پیروزی ارزشمند 1-0 مقابل میلان به پایان رساندند.

 

پورتو در حال حاضر با 4 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به اتلتیکو مادرید در مکان سوم جدول گروه B قرار دارد و امشب اولین بازی دور برگشت خود را مقابل آث میلان برگزار خواهد کرد؛ تیمی که از پورتو و البته ستاره ایرانی اش مهدی طارمی خاطره خوشی ندارد.

 

دیاز اعتراض کرد اما می دانست که...
تک گل پورتو را لوییس دیاز در دقایق پایانی و با هنرنمایی مهدی طارمی به ثمر رساند، اما استفانو پیولی در اتمام مسابقه و بعد از سوت پایان به سمت فلیکس بریش، داور باتجربه و آلمانی رفته و تاکید کرد این صحنه خطا بوده است. البته سرمربی میلان به خوبی می دانست تیمش خوش شانس بود که در برابر پورتو و طارمی فقط یک گل دریافت کرد. ستاره ایرانی پورتو در آن دیدار 4 موقعیت گل خوب داشت که یکی از دیگری خطرناک تر بود اما انگار قرار نبود آن شب گلی به نام او ثبت شود؛ در چنین شرایطی هم مهدی کم نیاورد و با یک تاثیر حرفه ای روی توپ، زمینه ساز تک گل تیمش شد.

 

1657258

 

 

طارمی را ول نکنید حتی وقتی راه می رود!
در دقیقه 64 بازی بود که توپ در هوا چرخید و در حالی که همه بازیکنان، مسیر آن را با چشم دنبال می کردند، مهدی طارمی با یک جایگیری خوب و تاثیر آنی و کافی، توپ را برای لویز دیاز کاشت تا این بازیکن با ضربه ای دقیق تک گل پیروزی بخش پورتو را به ثمر برساند؛ در کنار هم قرار گرفتن صحنه این گل و خطرهایی که طارمی در بازی رفت روی دروازه میلان ایجاد کرد، او را به هدفی مهم برای مدافعان میلان در بازی امشب تبدیل کرده است؛ پیولی که تیمش با صفر امتیاز در قعر جدول گروه قرار دارد قطعا با بهره گرفتن از تجربه بازی قبل به شاگردانش تاکید کرده که یک لحظه هم از طارمی غفلت نکنند حتی در کم اهمیت ترین صحنه! حتی وقتی راه می رود...

 

1652310

 

 

مهاجمی که گل و پاس گل را یک اندازه بلد است
طارمی که پس از درخشش در ریو آوه راهی پورتو شده بود، عملکرد بی نظیری را در جمع شاگردان سرجیو کونسیسائو داشته است. او فصل قبل 23 بار گلزنی کرد و 18 پاس گل داد و امسال نیز تا به اینجای کار 9 گل زده و 4 پاس گل داده است (62 بازی، 32 گل و و 22 پاس گل در مجموع) . مهدی هفته گذشته به همراه سردار آزمون در لیست 32 بازیکن برتر فوتبال جهان قرار گرفت تا نشان دهد درخشش هایش چشم همه را گرفته و دیگر یک بازیکن بین المللی تمام عیار به حساب می آید. او که علاوه بر گلزنی نشان داده مثل بازی با میلان در ساختن گل هم تبحر دارد، در صورتی که 3 پاس گل دیگر بدهد به دومین مهاجم برتر تاریخ پورتو تبدیل می شود که بیشترین پاس گل را داده است.

 

1655906

 

 

آماده برای چهارمین دشت بزرگ
هت تریک در یک بازی و دو پاس گل در بازی دیگر، آماری است که با به جای گذاشتن آن، مهدی طارمی امشب پای به ورزشگاه سن سیرو خواهد گذاشت. نه تنها برای فوتبالدوستان ایرانی بلکه مهدی طارمی برای هواداران پورتو هم شانس اول گلزنی محسوب می شود؛ او که همواره در میدان های سخت، بهترین بوده خیلی دوست دارد تا یک تیم بزرگ دیگر را هم به لیست گلزنی هایش اضافه کند. ستاره پورتو بعد از گلزنی هایش مقابل چلسی و یووه در فصل قبل، تک گل تیمش مقابل لیورپول را در این فصل به ثمر رساند. مولتی مهاجم پورتو با سه سبک متفاوت دروازه این سه تیم را باز کرده است؛ قیچی برگردان، تکل و به اشتباه انداختن دروازه بان در محوطه جریمه و ضربه سر... این یعنی طارمی محدود به یک مهارت خاص برای گلزنی نیست و شاید امشب با ضرباتی مشابه ضربات بازی رفت با بیرون پا یا از پشت محوطه دروازه میلان را فرو بپاشد؛ البته شاید هم پورتو با پنالتی یا پاس گل او برنده شود.

 

1650021

دیدگاه‌ها