کد خبر : 1789905 | 13 آبان 1400 ساعت 11:16 | 78.1K بازدید | 94 دیدگاه

درخشش غیرمنتظره‌ چند گلر در لیگ بیست و یکم؛

شما بگویید: بهترین دروازه‌بان لیگ ایران کیست؟

در شرایطی که پرسپولیس هنوز کلین شیت نکرده، کریستوفر نت از سپاهان به همراه سیدحسین حسینی صدرنشین جدول گلرهای لیگ برتر هستند.

شما بگویید: بهترین دروازه‌بان لیگ ایران کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، هر سه گلر تیم ملی لژیونر هستند و جایگاهشان در تیم اسکوچیچ دست نیافتنی به نظر می‌رسد اما این شاید فقط برخی از طرفداران فوتبال در ایران باشد و گلرهای حاضر در لیگ برتر با بیشترین میزان تلاش، خود را مستحق بازی در تیم‌ملی می‌دانند و همین موضوع سبب شده تا رقابت شدیدی را حتی در سه هفته نخست لیگ برتر شکل بدهند.

 

در سه هفته‌ای که از لیگ برتر گذشته، 21 سنگربان در درون دروازه 16 تیم لیگ برتری قرار گرفتند؛ ذوب آهن، پیکان، شهرخودرو، پرسپولیس، فولاد، گل‌گهر، تراکتور، فجر، نساجی و سپاهان تیمهایی بودند که تغییری در خط دروازه خود نداشتند اما تیمهای دیگر در حین بازی یا غیر از آن، این تغییر را اعمال کردند.

 

استقلال تنها تیمی است که در خلال مسابقه یکی از تعویض‌هایش را به دروازه‌بان اختصاص داشت تا رشید مظاهری با 80 و سیدحسین حسینی با 190 دقیقه حضور، غیرمتعارف‌ترین دقیقه بازی را به نام خود ثبت کنند. نکته جالب اینکه سیدحسین با بسته نگه داشتن دروازه اش در ده دقیقه ابتدایی بازی با ذوب آهن، حالا به همراه کریستوفر نت با 3 کلین شیت خود را بالاتر از سایر دروازه‌بان‌ها قرار داده است.

 

حسینی به همراه کریستوفر نت، فرهاد کرمانشاهی و حسن پورحمیدی گلرهایی هستند که در لیگ بیست و یکم هیچ گلی نخورده‌اند. پورحمیدی و کرمانشاهی یک بازی کمتر از گلر سپاهان و استقلال انجام داده‌اند که البته کرمانشاهی باتوجه به لغو بازی پیکان - ذوب آهن، فرصت جبران را خواهد داشت.

 

از نظر تعداد مهار در کمال تعجب، نام علیرضا حقیقی و ایمان صادقی بالاتر از سایرین دیده می‌شود. حقیقی تنها دروازه‌بانی است که تعداد سیوهایش در فصل جاری دو رقمی شده و ایمان صادقی هم با 9 مهار در رتبه بعدی قرار دارد. نکته جالب اینکه این دو تنها در یک بازی دروازه خود را بسته نگه داشتند.

 

حامد لک و احسان مرادیان که 270 دقیقه در درون دروازه قرار داشته‌اند، هنوز نتوانستند کلین شیتی به نام خود ثبت کنند. در این بین فروزان با مهار66.6% از شوتهایی که روانه دروازه اش شده، وضعیت بهتری دارد.

 

نکته قابل توجه دیگر این است که نساجی و تراکتور بیشترین میزان شوت در چارچوب را متحمل شده‌اند. پس از این نام تیم فولاد دیده می‌شود که احتمالا این را باید در شکل دفاعی این سه تیم جستجو کرد. هرچند که متغیر قدرت حریفان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

1660947

 

شما درباره این جدول و عملکرد دروازه‌بانهای ایرانی در سه هفته اخیر چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید کدام دروازه‌بان عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته و فارغ از این سه هفته، به نظر شما بهترین دروازه‌بان شاغل در ایران چه کسی است؟

دیدگاه‌ها